23 september 2006 del 2
20 dagar kvar och de stängde av våran tråd!!
20 dagar kvar och de stängde av våran tråd!!
Kentfantast - Tack!! Man känner sig ju så fin när man är så uppklädd!!! Var tvungen å gå in å kolla på dina blider igen ! Vilket härligt hösttema ni hade! Har du nån närbild på buketten??
Nyfiken ju!!! Ååå ja ni var fantastiskt fina
! Får du fler bilder (å alla andra oxå såklart) så kan du ju lägga in dom oxå!! Jag kommer nog lägga in fler bilder om man får in några nya fina. Sen kommer ju fotografens bider oxå
Ja eller hur?! Jag väntar fortfarande på de bästa bilderna, som är tagna när man är medveten om det liksom. Typ efter vigseln och innan vi åkte hemifrån.
Närbild på buketten tror jag att jag har... nånstans... Meddelar och jag lyckas ladda upp en (virus på den sega datorn...)
Kolla på dina bilder igen.
Vi fick oxå göra skoleken. Hade alla rätt så när som på 1 ynka poäng!
Och vad efterrätten såg goood ut! Vad hade ni för meny?
Vilken kyrka gifte ni er i? Den såg himla fin ut.
Mysigt med tomteblossen oxå!
Visst vill man gör det igen när man kollar på korten?! Det vill jag! (fast med samma gubbe då...)
Hihi! Bilder kan man kolla på hur många gånger som helst, å det är alltid lika kul att kolla på andras oxå
Skoleken gick ganska bra för oss oxå, men vi hade väl typ 3-4 fel...
Menyn var först skagentoast (klassiskt ) Sen var det oxfilé med potatisgratäng å pepparsås, och sen var det kaffe å glass med frukt å maräng (bilden) å senare på kvällen åt vi tårta. Mums
. Vad hade ni för meny? Du kanske skrivit det innan, men det orkar jag inte gå tillbaka å kolla på
Vi gifte oss i Nye kyrka, det är en liten kyrka i en by som jag är uppvuxen i. Ligger 16km utanför Vetlanda i Småland. Å vad gifte ni er? Såg oxå ut som en fin kyrka!
Såg att ni hade dans! Kul!! Vi skippade det då varken jag eller min Man (lika kul å skriva varje gång) är duktiga på att dansa. Hade ni övat mycket innan??? Hur länge höll er fest på? Nyfiken på allt!!
Kram
Vi hade inte övat på dansen, men det gick skitbra att valsa! Vi var på bal i januari så vi hade väl iofs tjuvövat litegrann, men för oss är det värre med foxtrott. Där strular det sig jämt... Folk trodde faktiskt att vi hade gått danskurs. Mäkta stolt:
Satsade på säsongsmat. Vi käkade som följer: kräftpannacotta m västerbottenost o krondill på digestivebotten (det godaste jag ätit i mitt liv ? och typ det enda jag orka äta tack vare klänningen!). Sen blev det älginnanlår m potatismuffin, smörslungad svamp, grönsaker o viltsky o slutligen vaniljglass m varma hjortron. Och så tårta då. Fiskätande vegofolk fick hälleflundra. Allt var sjukt gott. Heja Torekällberget!
Vi gifte oss i Salems kyrka där min MAN är uppvuxen (och jag alltid sagt att jag vill gifta mig). Den ligger så fint vid en sjö längs E4:an mellan Sthlm o Södertälje. Festen hade vi i Södertälje. Den höll på? jag tror att jag släpade iväg honom vid kvart i två. Då var det vi och ett tappert gäng kvar. Jättemånga drog vid tolv/ett vilket förvånade mig jättemkt. Trodde man Alltid stanna tills brudparet gick?!
Gifte mig också den 23! Det var helt fantastiskt underbart! Roligt att se era bilder. Vi har fått från vår fotograf nu också så jag hoppas kunna lägga ut så ni kan få se! Det var såå underbart och det var verkligen som vi planerat och drömt om. Anton var så fin och jag älskade min klänning. Känns tråkigt att man aldrig mer ska använda den nu... =) Hoppas som sagt på att lägga ut bilder snart!
Åå det lät som riktig kalasmat ! Det är kul när maten blir så lyckad, massa gäster har satg att maten var så himla god, och det är ju roligt att höra!! Tråkigt när gästerna åker hem... men var det äldre som inte ville dansa eller??...Men de kunde ju ändå stannat kvar å minglat tycker man ju. Vi hade ett par som inte ens dök upp på festen... å de har inte hört av sig heller...
Eftersom vi inte hade nån dans så åkte vi nog iväg vid tolvtiden... Men innan det var det fyverkerier ut mot sjön (vår festlokal låg oxå precis vid en sjö ). Det var så vackert! Å efter fyverkerierna så fick vi stanna ute på verandan och vänta på att gästerna gick och tände facklor och tomtebloss när vi kom och gick ut till bilen!!! Man bara sitter å ler när man tänker tillbaka!!
I morgon ska vi åka till fotografen å kolla på korten som hon tog! Ska bli så himla kul! Eftersom vi gifte oss i Vetlanda och bor i Jönköping så har vi inte haft tillfälle att kolla på korten innan. Men nu Äntligen!!
Vi ska kolla på fotografens bilder först 1 nov! Han hade inte tid innan. Nervöst! Jag tror att en del drog för att hinna med sista pendeltåget in till stan och så. Det var både äldre och yngre, samt småbarnsföräldrar som gick. En tappert festande gäng stannade ju, men lokalen kändes tillslut lite stor. Hade eg velat åka hem tidigare, men min man var i sitt esse... tills vi kom till pensionatet. Då blev han dålig...
HÄR är är 23 september-brud till!!
Helt fantastisk dag. Vigseln började kl 14.00 och sen var det kalas ända till kl 02.00
Ska försöka lägga in lite bilder på weddinganouncer, eller vad det nu hette.
Jag hör till dem som inte hade vit klänning, så det skulle vara lite roligt att få lite respons...
Återkommer!
Lycka till alla ni andra!
Ja gör det! Länka länka. Alltid lika roligt. Jag hade ju vit fast med färg på. Folk blev nog rätt förvånade, men jag har bara hört glada tillrop.
h-b klart man vill se bilder. Kul! Vad hade du för färg på klänningen? Roligt när alla inte är lika!
Kentfantast - din klänning var ju jättefin med lite färg på!
Som sagt, roligt när det finns så många olika så man kan välja en som passar just ens egen stil!
Hur ska ni göra med era klänningar nu? Köpte ni eller hyrde ni, å om ni köpte, ska ni sälja eller spara??
Jag köpte min i andra hand. När vi såg priset sa vi "Ja men om man säljer den sen så kostar den ju kanske bara 2/3 av det här priset... egentligen". Men nu känner jag lite att vaddå, ska jag sälja den i tredje hand? Sytt upp den har jag ju gjort oxå (eller, inte JAG, men...) och pengarna är ju redan spenderade - den utgiften tänker man ju inte på längre.
Och även om mina barn aldrig kommer vilja ha den klänningen skulle det kanske ändå vara lite kul att ha den kvar... även om det är ett åbäke som bara tar plats i garderoben...
Slöjan och tiaran är jag så kär i så de vill jag absolut ha kvar. Min man är skitsur och kan inte för sitt liv förstå varför. Han säger att han kan använda slöjan som myggnät nästa gång han åker och fiskar...
Hur ska ni göra?
jag köpte min klänning. Ska spara den! Den är bara uppsydd i 6 exemplar varav min och två till är helt vita. så jag skulle säkert få sålt den men vill verkligen ha kvar den!
Kul! Har du ingen bild?!
här tjejer kommer min dag
www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1910076.html
Lilla bus:
Jag hade en tvådelad klänning, där kjolen var vit men överdelen var röd med guldbroderier.
Fick mycket komplimanger för den. Det var Tina på Horn som hade sytt upp den. Dyrt, men värt varenda krona!
Bilder kommer snart, håller på och trixar med hemsidan....
Har massa bilder! Ska försöka få ut dom på nätet så får ni se så snart jag har gjort det! KENTFANTAST: din klänning var supervacker!
Hej! Här kommer lite bilder från vår bröllopsdag! Inte så många dock, men några! Dagen går inte att beskriva, den var helt fatastiskt underbar! hade inte velat ändra på någonting, allting blev som vi önskat och planerat fast tusen gånger bättre! Underbart är ordet!
paretmelin.weddingannouncer.com/photoalbums.html
Gud så fina ni var!!
Och vilken cool klänning!
Grymt snygga kort, särskilt de där 2 första.
Ååå så kul! *klappar förtjust i händerna* Tänk att det är gjort nu! Jag vill göra det IGEN! (men det säger jag ju hela tiden...)
TACK! det känns nästan ofattbart alltså. Vill också göra om det igen! för det var så underbart! o känns nästan konstigt att man har planerat i ett år o lite till och nu så är det över. dagen gick så fort!helt klart den bästa dagen i våra liv hitills!