23 september 2006 del 2
20 dagar kvar och de stängde av våran tråd!!
20 dagar kvar och de stängde av våran tråd!!
Jo, vi har en vän som vi ska fråga. Problemet är ju själva kameran, det är rätt mörkt i vår kyrka o vi ska ha en massa stearinljus - alltså skulle man behöva en proffs-kameras blixt. Men nu får det bli som det blir! Bättre med några sämre bilder än inga alls! :)
8 dagar kvar... håller på med bordsplacering - vad svårt det är!
Börjar ni bli nervösa?
Lilla-bus: Vi har bara köpt "merci" chokladaskar till dem som hjälper till, Tärna o Bestman ska få något från vår bröllopsresa, nåt lite finare så att säga.
Så skönt det känns när man äntligen träffat präst, kantor, dekorationer kommer när de ska, de mesta "yttre" är klart!
Nu är det bara bordsplacering och väntan på den stora DAGEN!
Hur går det för er tjejer?
Har fortfarande inte gjort färdigt festprogrammet!!!!ÅNGEST!!!!
Ska ängna morgondagen åt det. Eftersom vi (dvs mamma är boss) ska laga maten så lär det vara en hel del att göra nästa vecka. Tur att man har tagit semester. Känner mig lite smått stressad.....
Hallå allihop! Jag känner mig också lite stressad.... Förstår inte hur det kunde bli så mycket saker kvar till sista veckan. Vi ska bara vara ledig torsdag och fredag och min kära sambo har tackat ja till att jobba extrapass i helgen. "Vadå, går inte det? Så mycket är det väl inte kvar att göra?". Det ordnar sig säkert, men jag kunde inte låta bli att undra hur han tänkte!
En annan sak! Tycker jag läser om morgongåva överallt. Vi har bestämt att strunta i morgongåva för vi lägger så mycket pengar på bröllopet ändå. Är det helt felt resonerat? Är det någon annan som också bojkottat morgongåva?
Det beror på vad du tänkt som morgongåva... det måste ju inte vara ett smycke eller något väldigt dyrt. Köp något som om det skulle vara hans/hennes födelsedag - då har ni ju en "egen" överraskning dagen efter ändå,
just när ni vaknar upp och säger godmorgon min man/fru...
(det är inte bara tjejen som ska "gotta sig" tycker jag)
Min gubbe fattar inte heller vad som är kvar att göra. Jag är helt stissig och han säger bara "Men vaddå? Typ allt är väl klart nu?". Det stressar mig ännu mer!!
I helgen ska vi göra klart vigselprogrammen, gästboken, flaskposten, de sista stenarna och iaf rita upp bordsplaceringen men skriver namnen gör vi nog först dan innan (allt pyssel måste färdigställas innan jag får på mig mina nya naglar på söndag för då lär det ju vara slutpysslat...). Ska även köpa presenter till värdarna och träffa floristen imorgon, samt köpa de sista underklädesgrejerna, om det går att hitta...
Jag har köpt morgongåva, det har inte min m2b, men jag undrar om det kanske inte kan bli på det viset att jag får en kattunge. Det lät lite så när han prata härom dagen... Men jag vill nog ha nåt bling bling oxå om jag får önska...
Vackert: Vi har också sagt att vi skall strunta i morgongåvorna. Just nu är ekonomin lite ansträngd, ska ju betala kalaset på fredag....
Det får nog bli en liten överraskning en helt vanlig onsdag, eller så, lite senare.
Det värmer antagligen mycket mer
h-b, skönt att höra att det är fler än vi! Lite små överraskningar då och då låter som en jättebra idé!
En Ynka Vecka KVAAAAR!!
Nästa lördag vaknar vi efter en orolig natt i spänd förväntan, äter frukost, blir sminkade och fixade i håret och påklädda, transporterade till fotograf, och så travar vi in i kyrkan där alla vi känner och älskar sitter och ler stort och så går vi ut som gifta! Vissa av oss som helt nya människor (jag byter efternamn - om jag läser namnet kan jag tänka "Vem är hon?").
Och sen har vi årets grymmaste fest!!!
Åååååå vad jag börjar längta nu!
En vecka kvar! En vecka! EN VECKA!
Yeeahh!!!
"En vecka kära du, tills vi blir man och fru..."
Gubben fick en liten present redan i morse - och DEN var upskatad av oss båda... *skratt*