• kentfantast

23 september 2006 del 2

20 dagar kvar och de stängde av våran tråd!!

• Svar på tråden 23 september 2006 del 2
  • Solstråhle

(uppskattad ska det förstås vara, skator har vi utanför )

• Lilla-bus

Ghaaaa!!!!! Har ni mycket kvar nu??? Hade gjort en bordsplacering å var nöjd, men nu tvekar jag... MÅSTE bestämma mig NU... Bara några få dagar kvar nu

• kentfantast

Ja bordsplaceringen är ett gissel.
    Vi fick 2 återbud förra veckan så det knölade till lite. Man hade ju liksom gjort de perfekta övergångarna mellan olika gäng och släktingar och så plötsligt pajjar allt!

Vi har vikt, knutit, klippt och klistrat hela helgen. Känns som vi är på rätt spår igen. Har varit duktigt uppstressad...

• -Systeryster-

Är det bara jag som tänker på bröllopet dygnet runt och har en konstant klump av nervositet i magen? Ska det vara så här? Jag har inte kalla fötter utan snarare ångest över att allt ska klaffa, att jag inte ska ramla och att alla ska ha kul. Är jag dum som känner så här när det är 5 dagar kvar? Är det inte kvällen innan man ska bli nervös? Vet inte hur jag ska klara flera dagar av att må så här, någon som känner likadant?

• kentfantast

Jag drömmer helsjuka drömmar varje natt! Att jag snubblar på klänningen, går fel osv. är oxå bara nervös över att allt ska klaffa. Tänk om det blir regn! Hur ska vi göra då?!
    Nån som har koll på helgens väder?

• -Systeryster-

Regn oroar jag mig inte för, det är ju faktiskt höst så det får man räkna med. Tänk så mysigt det blir i höstmörkret med tända ljus.

Ta med ett paraply till fotograferingen och införliva regnet i bilderna!

• Tops

Jag är inte särskilt nervös, konstigt nog. Jag är dock lite stressad över det som är kvar att göra, över att man ska glömma nåt viktigt osv. Jag har nog haft mitt nervösa tidigare.

Men jag är lite orolig över att jag inte känner mer, jag vill liksom att man ska börja inse hur stort det är och att vår stora dag snart är här. Jag vill njuta, men jag har liksom inte fattat riktigt. Känner någon igen sig?

Sen är jag rätt nygravid och mår illa, och då kan man helt enkelt inte stressa upp sig, man orkar inte. Jag är lite bekymrad över hur detta ska gå, jag vill ju inte må illa på lördag. Måste ha mellanmål med mig hela tiden...

Tänk att det är "över" om en vecka! Jag vill inte det, det kommer att gå så fort. All planering och så säger det svisch så har dagen gått. Men jag tror att det blir himla roligt med alla människor som ska komma. Och vi ska bli man och fru. Väldigt stort.

• kentfantast

Ja man lär ju få nåt slags post traumatiskt brud syndrom när det är över. Livet blir tomt och innehållslöst. Man kanske blir manisk shoppare för att fylla tomrummet som en gång bestod av bröllopsplanering... Fast... ett tag kan man ju suga på karamellen - tackkort, fotoalbumstillverkning, videofilm... Sen får man väl börja med nästa projekt - barn!

Tops:
    Jag är inte heller direkt nervös (drömmer bara konstiga saker), men alla frågar om jag är stirrig nu och det är jag faktiskt inte. Helt sjukt. Jag som Alltid är stirrig! Men jag ser det som ett tecken på att det är rätt gubbe.

-Systeryster-:
    Nä det var inte så att det skulle förstöra dagen om det regnar utan mer logistiken. Går man ut ur kyrkan och kastar ris som blir kletigt, eller stannar man inne i kyrkan utan att få ris eller... ja... sånna tankar.

• Vackert

Oroar mig också för lite allt möjligt. Känner mig inte så stressad utan oroar mig för saker jag inte kan göra något åt (dvs helt meningslöst att oroa sig....) som vädret, att ingen får bli sjuk, att vi inte får bli sjuka osv.

Vi tänkte också ta med paraply till fotograferingen men vi är oense om vilken färg paraplyet ska ha (jättelarvigt). Min sambo har ett stort svart golfparaply som han tycker är perfekt men jag tycker svart är lite sorgefärg.... Blir ju snyggt mot hans kostym och jag har ju vitklänning och kommer ha färgglada blommor i buketten, men ändå... Någon mer än jag som funderar på väsentligheter som detta.....?

• Tops

Ska också ha ett stort svart paraply men jag har bestämt mig för att inte oroa mig för vädret som ju är det man allra minst kan påverka (dvs inte alls). Men framåt torsdag måste jag nog kolla in prognoserna i alla fall.

Hoppas verkligen inte att någon blir sjuk, vi kan inte ändra bordsplaceringen då den är tryckt i programmet + att det är tråkigt om nån uteblir.

Svar på tråden 23 september 2006 del 2