23 september 2006 del 2
20 dagar kvar och de stängde av våran tråd!!
20 dagar kvar och de stängde av våran tråd!!
Hej alla!
Nu har vi äntligen pratat med prästen... Känns skönt att ha det gjort. Vi fick gå in i kyrkan och "öva" på allt oxå, så det känns oxå skönt att man har en liten susning om hur det kommer att bli.
I övrigt känner jag mig STRESSAD... Sitter och grejar med saker varje kväll nu. Är det inte bordsplacering så är det presentation av gästerna... å massa annat... Men samtidigt har vi väldigt roligt när vi sitter och grejar !
Ja nu närmar det sig verkligen, å jag längtar till att bli FRU!
Ha det så bra! Kram!!
Kentfantast - hur har det föresten gått med kantorn och psalmerna? Fick ni ha det ni ville?
Vi fick ju ha som vi ville för kantorn, men prästen gillade inte att vi bara hade en psalm från psalmboken + "På bröllopsdagen ber vi", så vi fick välja en psalm till. Så nu blir det tre solosånger, två psalmer + "På bröllopsdagen ber vi"... Men vi är nöjda i alla fall! Kul med mycket musik
Hör också hemma här, vi gifter oss i Alsters kyrka, Värmland den 23 september. Vi är 36 resp 34 år gamla och har två barn tillsammans som är 6½ och 1½ år gamla.
Vi har det mesta klart känns det som trots att vi bestämde oss så sent som i början av april i år att vi skulle gifta oss.
Det som återstår är kontakt med präst och kantor (de har haft lång semester och är precis tillbaka), festprogram, vigselprogram, placeringskort.
Idag har jag varit och lämnat in min klänning för småjusteringar och upplägg. Måste för övrigt börja gå in mina skor!
Ägnar mig mycket åt skönhetsvård för tillfället och funderar på om jag inte ska ta och sola några gånger i solarium. Jag har så ful bonnbränna från i somras.
Tja, det var väl allt, fast enligt planeringsverktyget här på BT har vi 46 uppgifter som återstår!
Lilla-bus:
Ja!! Visst fick vi det! Så dumt att oroa sig. Och dessutom tyckte hon att vi kunde ha en psalm till - så nu har vi nästan som er, 3 solo fast bara 2 psalmer. Jag (!) valde "Blott en dag" som 2:a psalm. den har väl folk hört, inbillar jag mig. Dessutom tycker jag att den är så himla fin... Men vi bytte ingångsmusik, skrev jag det? Nu går vi/jag in till Birkalåten och ut till Gotländsk brudmarsch!
På fredag ska jag smörja prästen så tärnan kan läsa om äktenskap och vänskap ur Kahlil Gibrans bok "Profeten" ist f 2 Bibeltexter. Kan bli svårt, men jag ska flirta allt jag kan...
Är stressad nu, känner jag. När jag skulle sova igår kände jag min puls slå jättesnabbt och när jag satte i öronproppar för att kunna somna hörde jag det t o m! Vilken hjälp! Men min m2b tycker att allt är färdigt nu. Han skulle bara veta!
Nu ska jag gå och få min första ansiktbehandling!!
Ååååå!!! Total frid mitt i kaoset!
Har ni inte gjort en ansiktsbehandling på Gilda (elevbehandling 380 kr) - GÖR det! Det här var nog det ljuvligaste jag gjort på si sådär 5 år! Aaaah... en människas förbannade plikt och rättighet...
Jag fick oxå ansiktsbehandling på min möhippa i lördags, det var såå skönt!
Det känns verkligen att det närmar sig, som någon sa så sitter man o pysslar med något varje kväll. Det är ju smådetaljerna och småsakerna som tar sån tid såhär i slutet! Men det är ju roligt! :) Imorgon ska jag till frisören och prova frisyrer, det ska bli jättekul. EFter det blir det "secret box" fotografering!!!! :D
Nu är det bara o försöka att inte stressa ihjäl sig...
Om 2 timmar kommer de och hämtar min m2b för svensexa!!
Han har jobbat natt och kommer bara hinna sova i 3 timmar(sov dessutom bara 3 h natten t igår oxå), stackarn. Han kommer få kickboxas med en tjej, sen ska de ha 6-kamp på nåt slott och skjuta lerduveskytte och sånna saker och så ska han få gunga i nån jättegunga av nåt slag och sen ska de hem till en kille och käka och dricka lite.
Han ska jobba imorgon med så det lär inte bli så jättemycket dricka för hans del (han är en ansvarsfull människa som inte vill köra utryckningsfordon bakis... känns rätt skönt att veta) men det låter som att de kommer att ha roligt.
Hej tjejer!
Min m2b blev uppringd klockan 8.30 imorse och hans bestman sa att han skulle hämta en påse som stod utanför vår dörr om två minuter och det skulle där i finnas instruktioner om vad han skulle göra Vet att de bla åka go-kart, hoppas de får urkul!
Vi gifter oss också den 23:de september och som ni andra också känner er, är jag mycket stressad. Har inte gjort klart festprogram eller vigselprogram och nu har jag dessutom börjat velanär det gäller placeringsskyltar. Hade inhandlat material till jättefina skyltar men för ett par dagar sedan hittade jag en skylt som är ännu finare.. Jobbigt värre
Har inte fått någon möhippa än men jag misstänker att den kommer nästa helg. Finns inte så många andra att välja på nu Det betyder att jag och m2b har ingen hel helg kvar att planera och göra färdigt allt..PANIK!
Det löser sig nog..
Föresten, såg precis på vädret och det är ett högtryck på väg in till nästa vecka. Kommer bli riktig sensommar med 20-25 grader och sol!!!!!!!!! Det måste hålla i sig en extra vecka, vi håller våra tummar, eller hur?! Vi gifter oss utomhus så vi önskar oss verkligen sol och inte en droppe regn
hääääj flickor.... e det här ni gömmer er..
nuu e det nervöööst..2 veckor kvar..fattar ni? tills man ska stressa hos frissan, dricka skumpa, vara sååå nervös.. och samtidigt såå lycklig
Min sambo fick också svensexa idag, det verkar vara en poppis dag. De kommer att ha det superkul, det är jag säker på. Dock blir det ju inte så mycket gjort inför bröllopet...