Som alla innan mig sagt, det är upp till var och en om de vill låna! Men jag skulle aldrig låna till bröllop, men jag skulle inte heller låna till resa, tv eller ens bil.... Det finns två saker jag dock kan tänka mig att ta lån för, CSN och köp av bostad.
I min familj har det alltid varit moraliskt fel att låna *skrattar* och det är ju på visst sätt bra, då köper man inte saker man inte har råd med. Tex vill jag köpa en bil men jag och sambon har inte haft råd då vi båda varit studenter. Så jag tog ett studieuppehåll, flyttade till england och blev särbo ett tag, flyttar snart hem till älsklingen igen 100 000kr rikare!!!! Visst, det har varit nästintill outhärdligt att vara ifrån honom, men nu kan vi köpa en bil kontant!
Och för oss blir det nog ett riktigt budgetbröllop eftersom det där med klänning och psalmer ändå inte är för oss. Vi vill ha papprerna underskrivna och sen ha en dunderfest! =) (våra mammor får hjälpa till att fixa mat och syskonen musik).
Ville bara poängtera att vill man så kan man och det går utan vidare att spara ihop 100 000+ på ett år även om en är student, bara man verkligen vill! =)
Kram på er alla och jag hoppas att ni får lyxigare bröllop än mig *skrattar*