• pov

    Vänner Lund tråd 3

    Dags för ny tråd igen....
    Alla brudar i Lund med omnejd är hjärtligt välkomna ;)!!!

  • Svar på tråden Vänner Lund tråd 3
  • Jupiter2

    MÅste bara berätta om något som gjorde mig väldigt förvånad på vårt bröllop. Jag var lugn som en filbunke hela dagen. Dagen innan och under natten var jag hur nervös som helst, men när dagen kom var det inga problem. Jag fick lugna mina tärnor och de undrade vad det var för fel på mig som var så lugn! Kvart i tre (vigsel tre) sa en av mina tärnor; Ska du kanske ta på dig klänningen nu? Haha! Jag tyckte inte det var någon brådska eftersom min svägerska inte skulle hämta upp oss förrän fem i.

    Så man vet aldrig hur man ska reagera! jag fick hålla i min pappas hand när vi gick in i kyrkan för han bara skakade!

  • Izunia

    hha lugn som en filbunke!!

    Nu ska jag göra manikyr pa min blivande make....hgahaha!! :D

  • jespers darling

    okej, vi ställer in fikan idag

    Vi får ta en dag sen nä de flesta är gifta så vi kan se allas bilder.

    Izunia
    Lycka till på lördag! Det kommer att bli jättekul

  • Jupiter2

    Åh, hoppas att det slutar regna snart! Jag hoppas verkligen att ni får lite uppehåll idag Izunia; åtminstone för ett par bilder. Snart är det dags!

    Ska göra mig i ordning snart och sedan åka upp till AF och lägga ut festprogrammen. Hoppas jag hinner inom kyrkan och se vigseln också!

    Snart är du med fru!!

  • pov

    Hello bruds!!

    Hmmm...skulle kanske skrivit fruar :D :D

    Då var de flesta över på andra sidan. Hoppas allas bröllopsdagar blev fantastiska!!

    Skulle vara kul med fika. Jag kan i princip alla dagar efter 18.00
    Vår dator pajade nu när det var åska så om ni bestämmer nån fika kan väl nån höra av sig via sms eller nåt?
    Nån som vet om Izunia ska iväg på nån bröllopsres nu på en gång??

  • jespers darling

    pov

    Jag tror att Izunia skulle åka nån gång i december. Men jag vet inte om de ska åka på en resa nu också.

    Jag vill gärna fika.
    Efter 18 kan jag också alla dagar.

  • Jupiter2

    Jag kan också!

    Hoppas ni hade det trevligt Izunia och att ni fick någon möjlighet till bra kort trots regnet! OBS! Vi satt längst bak i kyrkan och dina örhängen glittrade ända bort till oss. Det kallar jag bling-bling!!

  • bebop

    Hörde från pov att Izunia var en fantastisk brud! Härligt! Själv var jag fast på makens släktträff med ett gäng, för mig, helt okända människor.

    Har lite ångest. Semestern är slut och i morgon börjar vardagen igen. Den här sommaren har varit sååå härlig med bröllop och sol!

    Jag fikar gärna. Vi väntar på vårt album - det hade varit roligt att kunna visa upp fotona för er nästa gång vi ses.

    pov - Jag har lite dåligt samvete för att jag fortfarande har dina smycken. Vill du att jag lägger dem i brevlådan?

  • Izunia

    jheeeeeeeeeej!! Kom precis hem och jag ska visa lite bilder imorgon!! Inga bra..men de kommer hoppas jag!!

  • Izunia

    ohh har problem att lägga ut bilderna pa var hemsida...ska kolla om hon fixar det tills imorgon!! :)

  • Jupiter2

    Hihi! Tegnérs glömde att ta betalt för kaffet och en person i bandet!

  • Izunia

    haha vad bra! Jag ska faktiskt klaga pa dem lite imorgon när jag pratar med bertil... Personalen var ganska otrevlig...:(

  • Anna25

    Izunia: Vad tråkigt! Hoppas att de skärper till sig till oktober då jag gifter mig... Nej, men vad synd. På vilket sätt var de otrevliga? Hoppas att de skärper till sig nu då! Det är bra att säga ifrån! Hoppas att du fick en fin bröllopsdag i alla fall, ser fram emot bilderna.

  • Anna25

    Chai: Var har du tagit vägen? Hur gick det för dig med lokal? Blev det AF eller Grand?

    Här går det framåt i planeringen, blommor är nästan bestämda, tårta bokad, kläder till min "man" köpta etc. Ska kolla på ring imorgon och på onsdag planeringsmöte med Tegnérs. Det börjar plötsligt närma sig! 2 månader kvar i morgon!!

  • chai

    Anna 25
    det blev Lundia, och hon som är restaurangchef där är hur bra som helst att ha och göra med... hon svarar på mail inom en timme och fixar så att vi är nöjda... det blir en bra bit dyrare än vi planerade, men vi har råd ändå, och nu får vi det precis som vi ville från början...

    vi har strax över 8 veckor kvar. Ringarna ska vara färdiga och kunna hämtas ut i denna eller nästa vecka, när Chrisis öppnar efter semestern... tårta ska beställas snart, och jag ska ta med klänningen till affären där den är köpt för att få den ändrad (längden och sy in lite i sidorna) i början av september...

    10 dagar kvar till svarsdatum på inbjudan... vi har inte fått många svar alls än, får se om alla svarar sista dagarna...

  • Anna25

    Chai:
    Vi hade OSA i går och en massa svarade då! Vill de oroa oss eller?
    Lundia funderade vi också på, det blir säkert jättebra.
    Där jag köpt klänning har de sagt att de inte vill sy in klänningen förrän 2-3 veckor innan vigseln, pga viktökning/viktminskning etc. Är det inte lite sent? Man hinner ju bli nervös...
    Ni flyttar inte ifrån Lund väl?

  • Izunia

    Hej babes! Dags för en fika snart!?

    Jupiter..Skulle vilja tacka dig för all hjälp pa vart bröllop med en liten present. Hoppas vi kan ses snart!

    Har inte sa manga bilder än..ska jag lägga ut storyn ända?

Svar på tråden Vänner Lund tråd 3