• eyescream

Inför BEACH 2006 (South Beach)

Hejsan!

Våren är här, solen skiner, och energin är på TOPP!
    Därför lägger vi nu även om matvanorna och startar med en snabbrensning av allt socker som kroppen lagt på reserv under den mörka vintern.

South Beach 2006, vilka är med?

Dag 1.
    F: Kaffe m mjölk, en omelett och lite ost.

• Svar på tråden Inför BEACH 2006 (South Beach)
  • eyescream

SÅ... Jag gjorde dryga veckan, och sedan rasade det...
    Visserligen försvann något kilo, och så har jag kommit i gång med träningen, men vad fan, självdiciplin måste jag väl kunna ha!

Så, därför omstart imorgon!!!
    PÅ RIKTIGT!
    Ska sätta mig och planera maten framöver nu. Det gjorde jag förra gången (då jag losade närmare 6 kilo) så det ska mig tusan funka nu med... Är ju bara 3 kilo jag vill rensa bort.

• Blivande Fru Stålhandske

Eyescream:

Det är klart att du klarar det, det handlar bara om självdisciplin och viljan att göra något bra för sig själv, och det vill du ju, annars vore du ju inte här!

Har inte rapporterat på ett par dagar, men allt har flytit på fint, inne i fas två nu, första dagen, som såg ut såhär:

Frukost: Äggröra och mango
    Mellis: Keso
    Mellis: Halloumi
    Middag: Lasagne med spenat och kesella (Fulllkorn)
    Dessert: Ricotta

Det bästa med dessa två veckor är att sötsuget är nästan helt borta! Jag kommer inte ihåg när jag senast kände såhär, har aldrig varit med om något liknande! Helt fantastiskt!

• tarz

Här var det tyst..

Har själv haft otroligt mkt på gång under de senaste dagarna och helt enkelt inte haft tid att logga in. Allt gick bra t.o.m lördag då vi var på en stor fest där det blev alkohol och andra onyttigheter och sen var det brunch dagen efter som inte slutade så bra ur SB synpunkt. Men det e väl bara att ta nya tag, sötsuget har minskat (var inte alls lika gott när jag åt lite i helgen) och har tappat ungefär 1kilo. Kör nog fas 1 i 2 veckor till och sen blir det övergång till fas 2.

Blivande fru Stålhanske

Har dessvärre inte haft tid att smaka ricottan, skulle ju ha gjort det i fredags men vi blev bortbjudna. Ska nog unna mig lite i helgen så får hålla ut tills dess.. Hur går det med fas 2? Har det gått bra att återinföra kolhydraterna?

• jollan

Hejsan!
    Tänkte börja med South Beach och undrar hur mycket har ni gått ner i fas 1?
    Stämmer att man kan gå ner så mycket som 3 till 6 kg?
    Tänkte kombinera Sout Beeach med viktklubbern för att ha koll på kalkorierna.
    Tackar för svar.
    jollan

• mar1lyn

Måste ju bara tipsa om två underbara mellanmål! Paprika, chevreost och skinka, ihoprullat!! Underbart gott! Och kokt sparris som man doppar i löskokt ägg...

Kul med fler som kör SB!

• Niicole

Känner att jag är lite sen, alla ni har redan kommit igång men eschh bättre sent än aldrig. Får min bok inom 2 dagar och jag ser framemot att förändra mina matvanor som idag består av pizza, hamburgare, kina mat osv (allt detta på en vecka). skrev upp vad jag åt på en vecka och blev helt äcklad.

är så glad att här finns massa tips redan på vad man ska äta, ska nog skriva meny för hela veckan så blir det lättare..

eyescream verkar vara en av dom flitigaste här, undra om du har börjat se resultat??

Ha det gött allihoppa

• Niicole

föresten, det är inte Ok att marinera kycklingen i färdigköpta marinader? dom innehåller socker så det bör inte vara tillåtet *suck*

• utvandraren

Hej alla! Har ni fastnat i pizza träsket eller vad sker? Inget liv här alls.... För mig går det SUPER, inget sötsug, massa nyttig mat. Har aldrig ätit så här ofta/mkt förut. Och pigg och glad- OCH nästan ingen cykelring kvar på magen! Heja allihopa! Detta funkar ju.....

• utvandraren

Nähej! Då ska jag plåga alla med att tala om dagen meny: koktägg, soyamjölk och te till frukost. Mellanmål- keso, alfagroddar och cherry tomater. Lunch- sashimi och sushi. -mellanmål: inte bestämt än. Avslutar med middag på fisk restaurang kl. 22 ikväll efter ett föredrag! mums

• Tigerlantz

Gud så roligt att hitta er! Jag har själv precis kört igång SB och har suttit och läst alla inlägg som har funnits på torget här!

Tyckte att det var sååå tråkigt att behöva köra själv utan stöd.

Hur går det för er alla? Hur länge har ni kört?

Stork pepp kram på er alla!

• MrsHolm

Haaaaallooo är det nån som kan ge lite peppningsresultat? jag har börjat i dag och skall gå ner fem kg till midsommar.
    nån annan?

Svar på tråden Inför BEACH 2006 (South Beach)