• eyescream

Inför BEACH 2006 (South Beach)

Hejsan!

Våren är här, solen skiner, och energin är på TOPP!
    Därför lägger vi nu även om matvanorna och startar med en snabbrensning av allt socker som kroppen lagt på reserv under den mörka vintern.

South Beach 2006, vilka är med?

Dag 1.
    F: Kaffe m mjölk, en omelett och lite ost.

• Svar på tråden Inför BEACH 2006 (South Beach)
  • Sanne-06

loppi - tror det skulle vara bra att få in lite mer protein i din frukost.

eyescream - bra att det fanns lite annat i salladen än salladsblad :) .

Kämpa på tjejer och ha en bra SB-tisdag!

• Blivande Fru Stålhandske

eyescream:

Det finns ingen lunch, nästan aldrig! Eftersom jag jobbar natt så lyckas jag aldrig äta det, så jag försöker trycka i mig mer mellanmål...inte så bra kanske!

• thevovvegang

Vad roligt att ni alla är igång igen! Det är verkligen en motivations-och inspirationskälla att gå in här när man vill gå ner i vikt.

Jag kör på med fas två och känner mig ganska nöjd med min vikt men vill kräma ur lite till inför beachen.

Kan verkligen tipsa om nya south beach kokboken och kanske ännu mer "Våra bästa GI-recept". Den sistnämna boken använder sig av en GI-metod som nästan är exakt som south beach med tre faser och så. Utan dessa nya goda recept skulle jag aldrig ha kunnat omvandla detta till en livsstil som jag numer känner alltmer att jag ha gjort.

Det känns som en trygg försäkring att köra enligt South beach eftersom det finns skyddsnät som verkligen hjälper en även fast man kommit in i en svacka.

Mvh /Heléne

God kväll alla SB:are!

Här är dagens:

F- Äggröra
    Mellis: Gurkstavar, ost, hummus
    Mellis: Halloumi
    Middag: Aubergine-lasagne
    Dessert: Ricotta+ sockerfritt godis (Men jag känner inte sötsuget lika mycket längre, så jag hade nog inte behövt dem)

Hur går det för alla?

• Sanne-06

Håller med thevovvegang - SB känns himla säkert. Skulle man slarva lite (vilket man helst inte vill förstås, eftersom åtminstone jag mår så toppen av SB-kosten), eller om man får tillbaka sötsuget, kan man alltid gå tillbaka till fas 1 och köra en vecka.

Blivande fru Stålhandske - visst är det bra känsla när söt-suget avtar?!

Ha det!

• utvandraren

Hello!

Nu har jag kommit gått på väg i SB. Kör en lite modifierad fas 1 eftersom jag vil bli av med sötsug, men inte gå ner för mkt.

Igår var jag på bio men m2b så då trillade jag dit på en mörk chokladbit och några nävar popcorn. Annars har det gått fint.

F: kokt ägg, te, sojamjölk
    M:----
    L: Sallad med alfagroddar, ruccola, rödlök, avokado, tomat och kräftstjärtar
    M: cashew nötter

Får se vad det blir till middag....

Gläder mig till Beach 2006!

• utvandraren

Uppdatering på middag: Sallad( igen..) med grillad kyckling, kokta sparrisar, ungsrostad paprika och tomat, stekt svamp, feta och lime dressing. mmmm

• eyescream

Frukost: Keso och skinka + lite sallad från middagen igår.

Hej alla!

Dagarna flyter på, och har redan kommit till dag 12 på fas 1! Här går det undan!
    Igår missade jag att uppdatera, men den var någonting såhär:

F: Äggröra
    Mellis: Grönsakstavar, ost, skrattande kon kub.
    Mellis: Ricotta
    Mellis: Lätt kesella med fun light
    Middag: Ugnstekt kyckling och aubergine m. jordnötssås.

Idag är det äggröra igen och keso till frukost, det ska bli gott!

En undran, när jag ska gå in i fas 2 på söndag, går det att bara införa frukt då?

Känner inte att jag vill ha bröd, pasta eller ris än?

• tarz

Hallå då var man inne på dag 3 på fas 1 och det har gått lättare än väntat, inget sötsug än så länge... Men dessvärre brukar dag 4 vara värst för mig.

F: skinka samt keso med tomater, basilika och rödlök
    Mellis: några valnötter
    Lunch: Aubergine lasagne
    Mellis: Keso och skinka

Får se vad det blir till middag, troligen kyckling i ugn med en sallad som tillbehör..

Blivande fru stålhandske:

Det går bra att införa frukt i fas 2 men börja försiktigt men 1 frukt om dan.

Svar på tråden Inför BEACH 2006 (South Beach)