• eyescream

Inför BEACH 2006 (South Beach)

Hejsan!

Våren är här, solen skiner, och energin är på TOPP!
    Därför lägger vi nu även om matvanorna och startar med en snabbrensning av allt socker som kroppen lagt på reserv under den mörka vintern.

South Beach 2006, vilka är med?

Dag 1.
    F: Kaffe m mjölk, en omelett och lite ost.

• Svar på tråden Inför BEACH 2006 (South Beach)
  • Blivande Fru Stålhandske

september bride:

Oj,oj, jag vet inte hur jag ska förklara SB för dig riktigt, och jag vet inte om jag förklarar rätt, men det handlar egentligen om att välja bättre kolhydrater och fetter till din kost, och att försöka eliminera socker och beroende av "dåliga" kolhydrater och istället införa bra kolhydrater och bättre fetter i din kropp, därför kommer också din förbränning att förbättras i kroppen. Det handlar nog om att kontrollera insulinet i din kropp som ser till att kroppen lagrar fett.
    Dieten består av tre faser. Fas 1 är mycket restriktiv, då den utesluter allt bröd, potatis,pasta,ris, allt socker och frukt, och lite annat specifikt. Denna fas är meningen att vara i ca två veckor, för en utrensning och för att få slut på "cravings".
    I fas 2 införs kolhydrater, typ fullkornsprodukter, och också frukt, om än inte i överflöd, så då blir det lite lättare att leva! denna fas ska du följa tills du når din målvikt.
    I fas 3 är nästan allt tillåtet, men i måttliga mängder, och denna fas av dieten skall då bli din livsstil, då den är bättre för kroppen och din hälsa.

Här är ett par länkar som kan hjälpa dig, annars är det bara att googla på South Beach, så hittar du mycket!

www.south-beach-diet-information.com/
    weightloss.about.com/cs/diets/a/aa060403a.htm

Lycka till!

Om någon annan har något att rätta mig på eller tillägga, så är det fritt fram!

• eyescream

Blivande fru stålhandske: Bra förklaring!

2 första veckorna "detoxar" man kroppen på både sötsug och reserverna :) Så skönt!

• september bride

tack så mycket för förklaringen..... Blivande Fru Stålhandske

• tarz

Hallå!

Har kört south beach i höstas vilket gick riktigt bra men sen gick det utför när tentaperioderna började.. Har bestämt mig för att bli av med sockersuget som sakta smugit sig tillbaka och tänkte börja med fas 1 imorgon.
    Hoppas det e fler som fortfarande håller på med fas 1 som kan peppa en lite. Har beställt den nya South Beach kokboken som jag ska få på måndag- hoppas det finns en massa goda recept i den!

Ha en trevlig lördagkväll

/tarz

Åh, tarz- visst delar du med dig om du hittar något bra recept? Och välkommen! (Tillbaka)

Idag har maten gått fint, åt lite kinamat, anka, det var gott!

• tarz

Blivande Fru Ståhlhandske:

Självklart ska jag dela med mig av mina recept om jag hittar något bra, ska bli spännande att läsa igenom kokboken imorgon. Kul att det går bra för dig med SB.

Själv har jag alltså precis påbörjat fas 1 som jag inledde med en trevlig söndags frukost bestående av äggröra, en halv tomat samt räkor och ett stort glas vatten och en kopp grönt te.
    Tror jag ska gå på en långpromenad ute i solskenet.

Ha en trevlig söndag!

Tarz

• eyescream

Har fallit tillbaka lite i gamla vanor igen, har inte hunnit med middagen 2 dagar i rad nu. ILLA!

Har dock hållit mig från godiset, vilket känns som ett PLUS.

Återkommer senare om hur planen för veckan ser ut. Kan ju dock meddela att vågen är på 60 kg nu..

bra jobbat eyescream!

Här rullar det på, andra veckan av fas ett är påbörjad, kom hem från gymmet nyss där man svettats på maskinerna litegrann. Känns fint.
    Är det någon mer än jag som tycker att huden känns lenare och ser klarare ut? STORT PLUS!

• eyescream

Japp, huden är bättre, helt klart! Men det säger nästan sig själv, efter en kroppsrensning borde ju gifterna försvinna och huden ståla :)

Frukost: Grönsallad(!) och kaffe
    Mellis: Mandlar och kaffe + några sockerfria godisar...
    Lunch: Sallad och curry (japansk variant)
    Mellis: kaffe lär det bli, samt lite ost..
    Middag: japp... men återkommer..

Grönsallad till frukost! Det var värst!

Här är min dag:

Innan frukost: mandlar
    F: Äggröra (Undrar när jag kommer att bli trött på detta?) och keso
    M: Gurkstavar m. hummus
    M: Ricotta med kakao och sötningsmedel
    Middag: Taco soppa med avocado
    M: Nötter och ost

Det känns som om jag äter hela tiden, det går inte en sekund av att jag är hungrig! Ska ställa mig på vågen imorgon och kolla vad som hänt!

På tal om sockerfritt godis, igår kväll slank det ner hela fem stycken sockerfria skumbananer också!

Svar på tråden Inför BEACH 2006 (South Beach)