september bride:
Oj,oj, jag vet inte hur jag ska förklara SB för dig riktigt, och jag vet inte om jag förklarar rätt, men det handlar egentligen om att välja bättre kolhydrater och fetter till din kost, och att försöka eliminera socker och beroende av "dåliga" kolhydrater och istället införa bra kolhydrater och bättre fetter i din kropp, därför kommer också din förbränning att förbättras i kroppen. Det handlar nog om att kontrollera insulinet i din kropp som ser till att kroppen lagrar fett.
Dieten består av tre faser. Fas 1 är mycket restriktiv, då den utesluter allt bröd, potatis,pasta,ris, allt socker och frukt, och lite annat specifikt. Denna fas är meningen att vara i ca två veckor, för en utrensning och för att få slut på "cravings".
I fas 2 införs kolhydrater, typ fullkornsprodukter, och också frukt, om än inte i överflöd, så då blir det lite lättare att leva! denna fas ska du följa tills du når din målvikt.
I fas 3 är nästan allt tillåtet, men i måttliga mängder, och denna fas av dieten skall då bli din livsstil, då den är bättre för kroppen och din hälsa.
Här är ett par länkar som kan hjälpa dig, annars är det bara att googla på South Beach, så hittar du mycket!
www.south-beach-diet-information.com/
weightloss.about.com/cs/diets/a/aa060403a.htm
Lycka till!
Om någon annan har något att rätta mig på eller tillägga, så är det fritt fram!