• eyescream

Inför BEACH 2006 (South Beach)

Hejsan!

Våren är här, solen skiner, och energin är på TOPP!
    Därför lägger vi nu även om matvanorna och startar med en snabbrensning av allt socker som kroppen lagt på reserv under den mörka vintern.

South Beach 2006, vilka är med?

Dag 1.
    F: Kaffe m mjölk, en omelett och lite ost.

• Svar på tråden Inför BEACH 2006 (South Beach)
  • Sanne-06

Hej på er!

En SB-veteran här :) . Ligger nu i fas 3, alltså stabil fas, där vikten hålls konstant, och SB-kosten hör till livsstilen. Trivs jätte bra med SB kost, mår toppen av det.

Eyescream - vet inte hur stora portioner du äter, men tyckte att din mat som du redovisat verkade väldigt lite och näringsfattig. T.ex. grönsallad innehåller nästan inget annat än vatten.

Tycker det är viktigt att komma ihåg att inte dra ner kcal intaget för mycket (det felet gjorde jag ibland under fas 1). Det gör att man blir orkeslös, men håller man energiintaget uppe är ju SB kosten rena energi-kicken!

Kämpa på tjejer, första fasen kan vara lite jobbig, men det är det nog värt... jag har aldig mått bättre än när jag nu håller mig till beach-kost. Så... välkommen BEACH 2006! Ni är jätte duktiga brudar!

• loppi

Sanne-06
    Vad tror du om detta..
    frukost: 2 dl lätt yoghurt naturell med linfrön, solrosfrön, kellogs plus (fiber stavar)och två aprikoser eller e det mer GI metodigt =)

• eyescream

Sanne -06

tjenare: Det är därför som jag börjat med south beach, att lära mig äta rätt.
    Men lugn, grönsalladen innehöll solrosfrön, mozarella och ett par skivor kalkon ocksp... Tyckte bara det var en rolig grej att ha käkat sallad till frukost. har aldrig hänt tidigare... Och jag hade glömt keson framme över natten, så den lockade INTE!

• eyescream

Jag körde south beach i en tidigare tråd också, och mådde kanon, nu kombinerar jag det med en massa skola, så det blir mycket kaffe och nötter/grönsaksstavar som får åka ner i väskan.

Kommer ja ihåg fel, eller visst var morötter borta under fas 1?

• tarz

Eyescream:

När man följer fas 1 ska man undvika majs, rödbeta, pumpa, squash, morötter och gröna ärter. Ej heller rotfrukter eller potatis.

• tarz

EyescreaM.
    Det sistnämnda var iofs ganska självklart:)

Har precis fått min efterlängtade kokbok och ska sätta mig ner i soffan och läsa den i förhoppning om att få lite inspiration.. Ha en trevlig måndags kväll!

• Blivande Fru Stålhandske

Sanne- tack! Det är bra att du finns här, då kanske man kunde få råd och tips av en veteran! fantastiskt!

• Blivande Fru Stålhandske

Och så har vi dagens:

F:Äggröra, keso
    Mellis: Två grönsaksquiche, ost, hummus
    Mellis: Jordnötssmör (Naturellt såklart)
    Middag: Lax, halloumi sallad
    Mellis: Rostade kikärtor
    Mellis: Cashewnötter

Åh, det känns som om jag äter hela tiden, börjar nästan bli jobbigt nu! Även om det är tacksamt när man jämför med andra gånger man varit på diet och varit så hungrig så hungrig!!

Hur går det för alla andra?

• eyescream

Fasen!

jag hade min mamma här över dagen så det föll! Jag ska ge mina rensar dagar en extra vecka, för jag käkade precis Kyckling Faijtas... med brödet... ajabaja inte bra.
    Så imorgon börjar vi om... Men nu är allt onyttigt rensat ur kylskåpet, så det ska nog rulla på av bara farten!

• eyescream

Blivande Fru Stålhandske

Var är lunchen gumman?

Svar på tråden Inför BEACH 2006 (South Beach)