• September06

Naiv ???

OjOjOj.................
    Jag blir lika förvånad varje gång jag ska kolla upp priset på saker och ting, är jag väldigt naiv eller är allt omk. bröllop dyrt ????

• Svar på tråden Naiv ???
  • älvan87

aug06
    nu sitter jag med tärnanoch slappnar av ska strax duscha och göra mig i ordning.

• aug06

Zozo

Tack för tipset om papers boxar, man kunde ju göra ?trolldegshjärtan också? 3liter vin senare en fredag och en lördag och jag och min väninna har åstadkommit 85st nu e det bara att måla. Var enkelt, billigt och blev otroligt bra!

Var har du hittat din klänning? Visade den för en vänn som blev kär i den på en gång

September06 Hur går det för er?

• Zozo

Hej aug06! Sa bra att du hittade en billig lösning. För mig blir det nog smakartongerna.

Min klänning är en Atelier Diagonal ur 2006-kollektionen, nr 336 i rött. Den lär finnas i Göteborg och kan beställas hos Ateljé MB i Hässleholm. Jag lär beställa fran Hässleholm trots att jag bor i Frankrike.. en prisskillnad pa 2000 spänn...

• Tjejen i Läjet

Jag designade min egen klänning, och hittade en billig men suuuuper duktig tjej som är underklädsdesigner på Miss Mary of Sweden som sydde den för 1000:- inc slöja och allt. Är super nöjd med min klänning. Annars blev bröllopet svin dyrt, men det vad det värt. min klänning ser ni på dessa bilder om ni är nyfikna.... www.karinlinde.com/cronehag Tjing och lycka till på era stora dagar tjejer. Kram

• aug06

Tjejen i Läjet: super vacker klänning och en egen Leonardo till man.. hi hi hi Grattis!!!!

Zozo: Tackar, **Leer** ska förmedla det till min vän!!

Hur gör ni med inbjudningarna? köper ni "gör själv kort" eller beställer vilket jag märkt är tokdyrt. Funderar på att kanske göra dem men hummm.. undrar... ska kika på pysseltråden...

Jag har spräckt vår budget (OOOps) de e så lätt! Fotografen var kanske lite dyr men men.. och så blev det en gemensam bussresa från kyrka till lokal. Alla dessa småposter.. gahhh... så jag måste verkligen börja prioritera

• Zozo

Vi gör alla trycksaker själva.

inbjudan var lite speciell och tryckt i rött pa ett iriserat silvervitt papper, rullat och förslutet med tunnt rött sidenband. Sedan lag rullen i ett mattsvart, triangelformat "rör". Röret öppnades pa 3/4 väg. Pa "korkens" tre sidor hade vi satt vart sigill, tryckt i svart pa röd botten.
    Lite svart att förklara, men det blev jättehäftigt.
    Vi hittade askarna i en dekorationsbutik och de innehöll rökelsepinnar fran början, vilket gjorde att hela inbjudan doftade gott (och att vi har rökelse för de närmaste 100 aren..)

• Tjejen i Läjet

aug06: Hi hi tackar så mycket, inclusive det om mannen.....Det har sagts av andra också..hi hi

• aug06

Zozo: låter helt fantastiskt det med inbjudningskorten!! Häftigt!! låter som om de ser ut att kosta en förmögenhet

Tror att jag få ta och pyssla lite själv, har hittat ?gör det själv? kort och jag tror att det blir att ?tapetsera? dem. Har fått lite tipps om hur man ska göra. Har även beställt en stämpel med vårat monogram på så kanske stämpla alla inbjudningskort, vigselprogram, festprogram, tackkort med den. Hummm blir en härlig massa papper :-/ Vi har ju valt lite annorlunda psalmer så det får gå.. lite roligare kanske också?? I alla fall vill jag tro det...

Tjejen i Läjet:

• Zozo

aug06.. Jo de ser riktigt fina ut! Det var ju dessutom ok pilljobb eftersom vi bara hade 17 bjudningar att göra (en per familj/par)..
    Hittar man bara en snygg ask som bas sa är det busenkelt!

• September06

ojojoj här har man varit bortrest i en vecka ochpang säger det här, jag har inte gjort nått mera i min planering, har varit på semester =) i Oman *skönt* men nu ska vi sätta fart igen

• aug06

Hello September06!

Kul att du e åter.. hi hi.. det är ju din tråd

Hoppas du haft en skööööön semester! ska mysa till det i mellandagarna med lite semester och pyssel... inbjudningskorten.. inte helt bestämt mig hur jag ska göra.. humm... finns ju så många varianter

• September06

ojoj nu var man "blåögd igen" frimärken ??? har nog inte köpt det på måååånga år, *skratt* med det är dyrt att skicka brev ju !

Svar på tråden Naiv ???