Naiv ???
OjOjOj.................
Jag blir lika förvånad varje gång jag ska kolla upp priset på saker och ting, är jag väldigt naiv eller är allt omk. bröllop dyrt ????
OjOjOj.................
Jag blir lika förvånad varje gång jag ska kolla upp priset på saker och ting, är jag väldigt naiv eller är allt omk. bröllop dyrt ????
aug06
hade vi haft så mycket med pengar hade vi nog haft ett högre tag på budgeten. men man vill ju inte skuldsätta sig för bröloppet och så letar vi hus med och vi vill ju inte ta titta alla sparpengar
tycker du ska vara glad över att du har pengar, andra som inte ha är bara aundsjuka tror jag, själv önskar jag att allt var billigare . Och jag tror att bröllopet blir bra både om man han massor lagom eller lite pengar, för det är ju igentligen tiden efter som räknas
Vi hyr billig lokal, buffé som vi lagar själva, mina kläder och skor mm kostar ca 3700, älsklingen hyr sina för 1400. Mamma binder blommorna och en god vän hade vi tänkt be fota oss. Tårtan blir dyrt för den köper vi, men spriten handlas i tyskland. Mycket av dekorationerna gör vi själva eller köper billigt ex på Ikea. ringen kommer gå på 4900 och då får jag precis den jag vill ha. Vi ska sova i svärmorts stuga och min M2B kör hennes sportiga bil till kyrkan. Inbjudningarna har jag själv gjort fast det finns billigare att köpa färdigtryckta. Glömde tärnan betalar sin klänning själv. Max kommer vårt bröllop gå på 20 000 tror dock det blir billigare. Helt ok tycker jag och jag är helt övertygad om att vi kommer få ett fint och roligt bröllop.
aug06
jag har tittat ett ställer som "bara" tar 1500 för smink och håruppsättning för brud , men då ingår det ju ingen klippning. Tänkte gå dit och prata med dem, annars så är jag rätt (inte jätte med rätt) duktig på att sminka mig själv, och får väll öva och öva på frizzan, för inga 3000 tycker jag det är värt...Brudbuketten är ett större dilemma för mig för är urusel på att binda själv, så jag måste köpa för jag vill ha en fin bukett
GithKat
Va kul ! är lite avundsjuk på er (alla) som lyckas få till det och inte behöver betala massor av pengar.
aug06: vad härligt att kunna göra det bästa bästa på sin stora dag. Var glad att du har råd och möjlighet. Vi har liten budget men hade vi haft råd hade vi defenitivt smällt på riktigt stort. Tycker inte du ska skämmas eller inte våga skriva här i tråden. Sen även om man har stor budget kanske man inte lägger så mycket på varje gäst om det nu är många som är bjudna. Har man mågnga gäster så kostar det även om man försöker göra det billigare.
September06: Tror det till viss mån även hänger på var i landet man bor och var man ska ha festen. Stockholmsorådet är helt klart mycket dyrare än att ha en bröllopsfest på en mindre ort. Sen betalar man defenitivt för läget. Vi har på grund av vår ekonomi valt en mindre och billigare lokal som inte är den vackraste. I gengäld har vi tillgång till sovplats åt gästerna som blir gratis för dem som vill sova där. Fulheten på lokalen får vi försöka dekorera bort... räknar med att endel kommer bli ganska på lyset och inte minnas hur det såg ut utan förhoppningsvis enbart hur kul de hade
GithKat ; bor i Örebro, och har märkt att det är en Väldigt DYR stad om man jämnför med andra .... och vi ska hyra en jättefin bygdegård (brukar inte kosta då mycket) 5500 kostar den, och den ligger utanför stan. Med det är sååå vackert där, och utbudet/konkeransen finns knappt när man ska ha över 70 gäster ...
September06 Klippning? O ja önskar det ingick men jag e för feg för att våga fixa med smink o hår på dagen D.
Helt otroligt vilka priser det är i Örebro **avis** vi betalar 55´ för vår lokal och det är ändå bra pris för vi får 3 rätters till 80 pers. och det mitt i Stockholm. Alla våra vänner och släktingar bor mer eller mindre i stan?
GithKat va härligt att ni hittat ett ställe där sovplats ingår!! Själv sitter ja i valet o kvalet om var vi ska kunna inhysa gästerna. Vi vill att så många som möjligt ska kunna äta frukost med oss dagen efter. Kostar det för mycket kommer nog många falla bort då de själva betalar för den natten. Men jag tror att det blir www.zinkensdamm.com så ka man välja själv vad man vill ha?.
Vad tror ni?
aug06
visst. kan hjälpa..
är vädligt bra på att förhandla med alla om allt..
ex. lokalen 2000för en dag. fick den från fredagen till söndagen för samma pengar och det var för jag var lite tjatig och så.. plus sa att men jag tillhörde ju församlingen när jag var bebis.