• September06

Naiv ???

OjOjOj.................
    Jag blir lika förvånad varje gång jag ska kolla upp priset på saker och ting, är jag väldigt naiv eller är allt omk. bröllop dyrt ????

• Svar på tråden Naiv ???
  • Zozo

Hej.. vi har en budget pa ca 100' också. Vi har valt att göra sa för vi hyser vara 35 gäster i en vecka (i frankrike där vi bor) och gör det hela till en liten semester.
    Den stora kostnaden är givetvis det lilla slott vi hyrt för veckan (14 rum och pool!) och sedan kommer väl middagen. Jag tycker nog att man kan fa till ett bröllop pa i princip hur mycket eller lite som helst.. bara man planerar ordentligt och är öppen för annorlunda lösningar.

Jag höll pa att fa spatt när min m2b föreslog den här "lösningen" och budgeten, men sedan tänkte jag - äh, man gifter sig bara en gang i livet..
    Vi tjänar hyfsat bada utan att vara "rika" men vi har inga barn, ingen bil och inga stora utgifter utom lanet pa lägenheten som inte är sa farligt... och i och med att vi gör sa här tänkte vi inte ta nagon bröllopsresa heller. Vi drar in pa "onödiga" utgifter och lägger pengarna pa det vi tycker är viktigt..

• September06

aug06 men våran mat är inte inräknad i den summan, vi får betala 215 kr kuväret (fast det tycker vi är ok) för tre rätters.

idag har vi varit uppe och bokat hotellför natten *jippi*

• September06

Zozo det där lät ganska underbart !

• aug06

älvan87 kalasers

September06 vad blev det för hotell?

**nyfiken** sitter ju själv och vet inte riktigt vad jag ska hitta på

• September06

aug06

Radisson sas

ett "vanligt rum", fast med lite extra, champange, frukt, bastu och bubbelbad

• Zozo

September 06.. Det hoppas jag verkligen att det ska bli. Och för mig är det den ideala lösningen för jag träffar ju familjen och vännerna i Sverige sa sällan annars! Sa nu far jag riktigt unna mig att vara med dem som verkligen betyder nagot!

• älvan87

aug06
    japp så nöjd..
    säg till om du vill ha tips på ställen du finner billiga saker :)

• aug06

Hallå tjejor! Hur står det till? Själv har jag haft en så hektisk vecka, har ju inte ens hunnit vara här inne på BT *snyft*

September06 : Radisson sas, låter strålande!! Det är ett kanon hotell

älvan87 : Gääärna hjäääääälp! Jag är grymt dålig på att leta, snarare vet jag inte vart jag ska leta? Jag är ex nu på jakt efter billiga små askar, ja ni vet att ge till gästerna och samtidigt använda dem som bordsplacering. Men de jag hittar blir tok dyrt 80 gäster*20kr st blir ju 1600kr.. puhhh.. kostar det så mkt?

Puhhh igen... mycket med jul, glögg och samtidigt vilja fixa inför bröllopet..

Får ni ihopp det?

• älvan87

aug06
    idag ska vi betala lokalen :) men vi får nog ner från 2000 till 1500 verkar funka.
    idag komemr alla osm hjälper oss. imorgon vid 14 är jag fru

• aug06

Wooooow!!!! GRATTTTTIS! vad spännande!! gud va underbart! Måååste berätta hur dagen blev! Önskar dig all lycka livet kan ge på er stora dag! hur är det med nervern

Svar på tråden Naiv ???