Naiv ???
OjOjOj.................
Jag blir lika förvånad varje gång jag ska kolla upp priset på saker och ting, är jag väldigt naiv eller är allt omk. bröllop dyrt ????
OjOjOj.................
Jag blir lika förvånad varje gång jag ska kolla upp priset på saker och ting, är jag väldigt naiv eller är allt omk. bröllop dyrt ????
aug06
4 ringar är med plus gravering på dom :)
hur vi gör. vi är ekonomiska och jag är väl en dam som kan förhandla priser med vem som hällst.
Vi lägger helt enkelt inte ut så mycket pengar på saker och ting :)
Vi gifter oss borgerligt i Stadshuset. 48 personer är bjudna (vet ännu inte hur många som faktiskt kommer. Bröllopsmiddag/fest har vi i en kvarterslokal. Vi gör maten själva. Jag kommer att lägga ut max 2000 kr på min klänning och 500 kr på skor. Min pojkvän lägger ut ungefär lika mycket på sina kläder.
Ja, det blir ju inte det mest påkostade bröllopet, men jag tror att det kan bli bra ändå!
Ja, det är inklusive ringar. Vi har hittat ett par släta ringar i vitt guld som kostar 4000 kr för två. Vi skippar förlovningen, så vi behöver båda en ring :)
mn73
som för mig och killen.. varför kosta så mycket om man är nöjd endå
ojoj , jag tycker att jag inte betalar så mycket men det gör jag nog, ringen kommer att gå på 4800 (tyckte jag var billigt om man jämnför med alla 10000-15000 ringar här inne) och då ska de göra om min nuvarande ring och då får jag en till, gravyr och puttsning an min/hans. klänningen syr mamma så 1200 max för tyget, Hans kläder hyr vi 2500 dyrt men han vill ju oxå vara extra fin, 75 pers med cateringmiddag (vi har med egen alkohol som tur är) lokalen var oxå ganska dyr...
älvan87 ? kanske kan få hyra in din förhandlingsförmåga den har då inte jag?
mn73 ? spelar ingen roll hur mycket eller lite pengar man lägger, gör en inte lyckligare eller kärare!
September06 ? Du har kommit bra undan!
aug06
hur går det för dig då?
Alla
-> man vill ju inte snåla på sin stora dag heller, men man kan ju samtidigt inte köpa allt man vill ha....
Ohhh jag vågar knappt skriva på den här tråden
Det kändes som den första ruschen var i samband med att han friade.. boka kyrka, lokal, hår, kläder, tärnor, transport och ja allt det där? så det stora är klart.. ehh.. tror jag
Nu när allt sånt e bokat kan man sätta sig ner och kika lite mer på mat, transort, hotell? där jag e nu. Mycket lugnare tycker jag. Hade panik i början när man ringde runt och alla svar man fick var Fullbokat tom oktober..
nu e jag här, surfar då jag e hemma sjuk och knycker ideer
Det är verkligen sjukt dyrt med bröllop!
Men vi vill ha bröllopet på ett visst sätt och då får man väll lägga ut mer pengar för att få det så som man vill!
Men det blir väll att leva på vatten och bröd sen resten av året:)
vi har en budget på 100 och antingen är man för dryg för att man har det eller så e man vårdslös med pengar? aldrig e det bra nog i andras ögon?