• roosa

Religös?

Hejsan..
    Är det nån mer än jag som är religös och är toende är?
    Skulle va kul och prata lite och kolla hur ni ska erat bröllop :D

Kram

• Svar på tråden Religös?
  • Chilianna

Håller med oms! Med syftet att gifta sig är det okej!

• Chilianna

Oms! förstår det! VI gifter oss den 18 mars.

• H & A

Chillianna: bra val av vigseldatum (min födelsedag )

Vi gifter oss helgen den första advent -06, den 2/12... Känns som ett fantastiskt datum tycker jag

• Åre bruden 07

Hur ska ni ha er vigselakt?

Vi har lite planer på att vigas utomhus men i vissa stunder tycker jag inte det känns som om gud är med en då (givetvis ska vi vigas av en präst) fast det är han ju alltid...

• September06

hejsan på er !!!

jag har en lite fråga ??

Religös?

• H & A

Vi kommer att ha ett dubbelbröllop i en ganska stor och pampig kyrka. En underbara gammal kyrka med mycket värme
    Vi hade lite problem med vem som skulle vigas först, in-och utgångsmusik mm i kyrkan. Men vi har lagt upp det så att den andra bruden leds in av sin far först till Mendehlson och sen leder min far in mig till en lugn variant av "braveheart"... sen vigs jag och min m2b först (vilket känns mycket viktigt för mig)... utgångsmusik har vi inte enats om än... d vill ha Mendehlson ut oxå och det vill inte jag...
    ÅreBruden: Jag tror nog att det kan bli riktigt gudomligt att vara ute oxå , Han är ju med oss överallt som sagt...

• Åre bruden 07

Jag tycker inte heller en förlovning måste vara ett år och jag ser inget fel i o först vara sambo...

• roosa

jag tycker inte heller det är fel att just vara sambo... Men jag tycker det är fel med sex före äktenskapet. Ochdet har man ju förmodligen om man bor tillsammans. Min åsikt.. Vad tycker ni??

• Chilianna

Tänker ganska mycket som dig september06. Men visst har du rätt Roosa om man är sambo har man ju (sannolikt) sex före äktenskapet!
    Jag tror att det som är väldigt viktigt med att vara god kristen är främst att man är öppen, tolerant och kärleksfull mot andra människor än att haka upp sig på petitesser. Men huruvida att ha sex är en detalj tycker jag är upp till var och en att bedömma. Vi har då sex före äktenskapet och har varit förlovade i drygt 3 år när vi gifter oss om knappt 3 månader! Sen tycker jag inte alls att det är konstigt att inte ha sex innan man gifter sig!!

• Alexandra & Daniel

hejhej!
    Jag ska gifta mig nu i februari som kommer. Den 18;e , känns pirrigt, det är ju en helt otrolig dag. Inte bara att man får klä upp sig RIKTIGT fint. Utan en dag där jag får gå in i ett förhållande men den man som jag verkligen älskar, och att vi får knyta ett band ihopa, även med Gud.
    Hur är det med er då??
    Hälsningar Alexandra

• Lanzara

Jag (VI!) är båda troende och därför är det naturligt med ett kyrkbröllop.

Som du Roosa kommer jag att gifta mej först 2007, så det är mest i drömmarna jag snokar här nu. Men man skall väl börja i tid?!

Kommer ni att ha religiösa inlägg i er bröllopsfest? Andakt eller psalmer/lovsånger?

Lycka till med planeringen!

• H & A

Med oss har det hänt en del faktiskt... Vi har beslutat att dela på paren, det blir inget dubbelbröllop. Vi hade på tok för många olika åsikter om hur vi ville ha det och ett bröllop ska ju kännas personligt... så, vi delade på oss och jag och min m2b fick helt enkelt byta datum.
    Nu gifter vi oss den 8 Juli istället och planeringen ligger helt plötsligt efter...

• linflickan

Både jag och min älskade är troende och aktiva i församlingen (svenska kyrkan). Innan jag träffade honom trodde jag inte att det hade så stor betydelse om pojkvännen var troende eller inte, men Å! vad underbart det är att kunna gå i gudstjänsten tillsammans. Självklart ska vi gifta oss inför Gud i kyrkan - lovat varann har vi ju redan gjort:)

• Meddelande borttaget
  • Åre bruden 07

Önskar dig lycka till Alexandra & Daniel på er dag som e snart om ja inte hinner skriva det igen

Svar på tråden Religös?