Religös?
Hejsan..
Är det nån mer än jag som är religös och är toende är?
Skulle va kul och prata lite och kolla hur ni ska erat bröllop :D
Kram
Hejsan..
Är det nån mer än jag som är religös och är toende är?
Skulle va kul och prata lite och kolla hur ni ska erat bröllop :D
Kram
vi vet inte när vårt bröllop blir, hade tänkt att det först skulle bli 07 sen ändrade vi det till 06 men nu har vi troligtvis ändrat de till 07 igen då vi nyss har köpt en krog o kommer ej ha tid o åka iväg till åre o gifta oss (vi bor i skåne)
Åh vad kul det lät Åre Bruden 07! Måste va spännande som bara den!
Oms!Lycka till! Hur står det till med nerverna inför den stora dagen ?
Hej! Jag är kristen och det är också min fästman. Han har bakgrund i Svenska kyrkan och läser till präst. Jag har bakgrund i EFS och Svenska kyrkan, men har också varit i flera andra sammanhang. Nu går vi en del i EFK och EFS och Svenska kyrkan. Har inte riktigt hittat rätt församling än men ska se till att göra det när vi gift oss den 1 april och då kommer bo på samma ställe.
Hej! Här är en kristen till som bara måste få lufta sin förargelse. Jag tillhör svenska kyrkan. Min svärmor är mycket aktiv i en pingstkyrka och berättade i ett helt annat sammanhang att hon och pastorn diskuterat om en kvinna skulle få bli medlem. Han tyckte inte det eftersom hon BARA var sambo och inte ville gifta sig. Jag kände att jag höll på att sprängas av ilska. Jag har själv varit sambo flera gånger och ska nu äntligen gifta mig med "den rätte". Jag är övertygad om att "störst av allt är kärleken" som Korinthierbrevet säger. Hon har säkert en mycket bra anledning till att inte vilja gifta sig. Vill hon bli medlem i församlingen har hon troligtvis den rätta kärleken till Gud och huvudsaken är att hon är lycklig i sitt förhållande. Pastorn har ju i det här sammanhanget satt sig över Gud och dömer henne själv.
För mig är själva giftermålet det ultimata erkännandet inför Gud och alla andra men jag dömer ingen annan.
Vad tycker ni?? Är det fel att inte vara gift i ett förhållande?
Nu... har jag läst hela tråden
Gillar diskussioner och filosofiska tankar om tro. För mig är tro något som växt fram genom åren, en slags personlig mognad kan man säga. Först nu, när man är vuxen (27) har jag hittat min tro och därmed min personliga trygghet.
Jag är gärna med här om jag får... Jag är inte aktiv i svenska kyrkan som är min församling... däremot kcn jag tycka att det inte är i aktivitet man visar sin ställning utan den finns i hjärtat.
H & A
Självklart får du va med.. Vi är ju inte den störta gruppen här på BT :d
Vilka är det som är med/inne här nu?
Och när ska ni gifta er?
Kram på er tjejer..