• roosa

Religös?

Hejsan..
    Är det nån mer än jag som är religös och är toende är?
    Skulle va kul och prata lite och kolla hur ni ska erat bröllop :D

Kram

• Svar på tråden Religös?
  • it-belle

Chilianna: Härligt att höra! Livet är inte rättvist eller perfekt - men Gud har lovat att vara med.

Fast just nu, förlovad och förälskad så känns livet allt väldigt perfekt! *lycklig*

• Billa

Jag är inte troende å mitt liv känns inte alls meningslöst! Jag har läst om olika religioner, å har hittat mycke bra i många olika! Tror buddismen är den som känns vettigast för min del! Hehehe!

roosa , jag gillar ditt svar på min fråga! Det låter vettigt! har aldrig tänkt i dom banorna!

• Åre bruden 07

finns här plats för en till troende?

• Chilianna

`Finns alltid plats för fler troende vi är nog defenitivt i underläge på forumet
    Billa va skönt för dig att du mår bra ändå! Det viktigaste är ju att man är nöjd med sitt liv som det är, för mig innebär det en tillvaro där jag tror Gud är närvarande i det jag gör, tänker och går igenom (jag tyckte oxå budhismen lät rätt vettig och nu har jag skapligt med poäng i religion och när man närstuderar den försvinner det man tidigare tyckt verkar så bra, jag lovar för det är en så krånglig religion om än oändligt fascinerande)
    It-belle håller verkligen med dig om att nu inte är en så jobbig period i livet precis

• fru2oo6

hejsan alla troende, här är en till ska gifta mej i mars med min älskade fästman. vi har varit tillsammans i 5 år och delar samma tro. känns skönt eftersom det är en sådan stor del av ens vardag. lycka till alla andra brudar!

• Påsen

Jag är uppvuxen i en frikyrklig familj, men har nu ingen kontakt med kyrkan alls. Det har däremot min mamma och syster. Jag tycker inte det är något problem egentligen, men ibland kan jag känna att jag undrar om det är kärlek, eller om det är på nåt vis - vet inte hur jag ska uttrycka det för att inte stöta mig med någon, för det är inte min mening - den som passar bäst i församlingen. Jag undrar hur det kommer sig att en del (ickekyrkliga) får kyssa många grodor innan de hittar sin prins, medan andra (kyrkligare) hittar prinsen på första försöket? Jag vet ju att det är olika, naturligtvis, men den känslan har jag ändå fått, och jag undrar hur det går till? Förstår ni hur jag menar? Det är ju inget fel med det, jag menar, vem skulle inte vilja få tag på prinsen på en gång?? Tänk så mkt man sluppit om man fått det!

• it-belle

Påsen: Det här är djupt filosofiska frågor du är inne på... Vad kommer först - hönan eller ägget?

Handlar det inte främst om vilken syn man har på äktenskapet? Om man stannar kvar i äktenskapet och jobbar på relationen till varje pris - eller om man vid motgångar och i den grå vardagen drar slutsatsen att "det här var inte den rätte för mig" och ger upp. En klyscha är att man ska jobba på att "bli den rätte" för varandra och det kanske ligger något i det?

Hm... kluriga saker att tänka på...

• roosa

Det är jätte kul att dte finns troende här med.. vilka är med nu och när ska ni gifta er?

• Billa

Tack för att jag fick ta upp en del av erat utrymme! Lycka till med bröllopen! :)

• Chilianna

Lycka till själv Billa! Alltid spännande att diskutera religion tycker jag!

Svar på tråden Religös?