• roosa

Religös?

Hejsan..
    Är det nån mer än jag som är religös och är toende är?
    Skulle va kul och prata lite och kolla hur ni ska erat bröllop :D

Kram

• Svar på tråden Religös?
  • ElSt

Både jag och min blivande är aktiva i en frikyrklig församling. För oss har det varit naturligt att välja ett frikyrkokapell och en pastor som vi känner väl.

• roosa

okej,.. Jag vill att mninfasters man som är pastor ska viga oss men har inte vågat fråga :)
    säger säkert att jag ska vänta och tänka över mitt beslut och at jjag är för unga som alla andra..

• ElSt

Min svärfar är pastor men vi har kommit överens om att han ska få vara bara brudgummens pappa den dagen. Istället har vi bett en god vän viga oss.
    Tycker absolut att du ska fråga din släkting, många pastorer tycker det är väldigt kul att viga släkt och vänner

• Chilianna

Håller helt med ElSt! Det är ju faktiskt en helt annan grej om man kan ha någon man känner som viger en!

• hönapöna

Hallå brudar...
    Här är en till som är troende.. Verkar som om det är flera unga här... Undrar nyfiket hur gamla ni är... Själv är jag 22 och får höra hemmifrån att jag är för ung än för att gifta mig... Men det struntar jag i... Det är ju inte så att jag ta första bästa person å gifter mig med... Har varit tillsammans ganska länge nu... 4,5 år närmare bestämt...

• Flisans mamma

Vi är båda troende - jag är mer Svenska kyrkan och han uppvuxen i pingstmiljö. Vi är "lite äldre" och har båda en lång bakgrundshistoria med både barn och gamla äktenskap. Sånt brukar alltid chocka alla som inte är kristna De tror att bara för att man är kristen är man onormal. Nu är vi dock helt säkra på att det är "den rätta". Man lär sig av sina misstag och vi har verkligen inte rusat in i det här äktenskapet!!!

• Flisans mamma

Det är första gången för mig men inte för honom som vi gifter oss och självklart gifter vi oss inför Gud i kyrkan

• roosa

hönapöna:
    Jag är 16 fyller 17 om en månad :)
    Kommer vara 198 när jag gifter mig..

• roosa

18 år menar jag så klart :D

• Chilianna

Ja det får man hoppas Roosa kan bli marig och leva tills man är 198
    Tycker inte 22 är för ungt. Jag har en kompis som gifte sig i somras och hon är (precis som jag) 23 och jag gifter mig i mars, ett par månader innan min 24års dag. Tycker det handlar mer om hur mkt man tror på förhållandet och hur länge man varit tillsammans, än hur gammal man är vad som är rätt! Det är ju samma sak med när det är dags att skaffa barn! Vi har inte lyckats än (och jag vill vara gift först egentligen och det blir jag ju nu )men vill absolut ha barn så snart som möjligt även om vi är unga och jag student.

Svar på tråden Religös?