• roosa

Religös?

Hejsan..
    Är det nån mer än jag som är religös och är toende är?
    Skulle va kul och prata lite och kolla hur ni ska erat bröllop :D

Kram

• Svar på tråden Religös?
  • Meddelande borttaget
  • A+P=sant

Jag är 23, snart 24 och han är 32. Vi kommer inte gifta oss förrän vi fått ordning på vår ekonomi- jag pluggar fram till jul och sedan ska man ju helst ha ett jobb så att man kan spara lite, men sen "smäller" det!

Jag är väl gammal modig, men jag vill vara gift innan barnen kommer och jag vill egentligen helst ha barn i morgon så bröllopet får inte dröja alltför länge (å andra sidan har jag längtat efter barn sedan jag träffade min blivande för snart 4 år sedan).

• Strumpan.

Roosa:

*asgarvar åt ditt första inlägg*

• roosa

hejsan..

Strumpan: Och vilket vad det?
    A+P=Sant: Jag och min blivande vill också ha barn helst nu :) Men vill också vänta tills vi gift oss det är en utav anledningarna till att vi gifter oss tidigt.

• Strumpan.

roosa:

Jag är 16 fyller 17 om en månad
    Kommer vara 198 när jag gifter mig

Ok, jag har kanske sjuk humor. Du tog väl inte illa upp, du "låter" så allvarlig.

• roosa

strumpan ne då.. ingen fara.. när är din lyckliga dag?

• lyckligt gift!

Jag är också kristen. Gifte mig för fyra månader sedan, båda 21 år gamla (eller unga:) )

• it-belle

Jag är kristen, uppväxt inom frikyrkan (Pingst) men nu på väg in i Svenska Kyrkan. Detta delvis på grund av att min blivande är prästkandidat.

Svenska Kyrkan är än så länge väldigt "ny" för mig och jag håller på att upptäcka alltmer. Min spontana känsla är att det är en befriande teologi som jag med min livsresa behöver. Därmed inte sagt att det är något fel på frikyrkan, men jag tror att det är viktigt att ta reda på vad i min tro som är det genuina och vad som är sociala konventioner som jag uppfostrats till.

Hoppas ingen tar illa upp över detta riktigt seriösa inlägg - jag ville nog skriva av mig lite...

• roosa

lyckligt gift!: Grattis till gifter målet :) Är din man kristen då?
    Hoppas ni lever lyckligt alla era dagra:D

it-belle: Jag känner lite likadant som du. Uppväxt i en frifärsamling och min blivande är med i svenska kyrkan men jag har konfimerat mig och känner dom flesta väl och blir bemött underbart. Men känns ändå anurlunda... Men men.. lycka till.. :D

• älvan87

roosa
    jag är katolik. en spansk sådan.

Svar på tråden Religös?