• roosa

Religös?

Hejsan..
    Är det nån mer än jag som är religös och är toende är?
    Skulle va kul och prata lite och kolla hur ni ska erat bröllop :D

Kram

• Svar på tråden Religös?
  • Chilianna

Jag är inte så aktiv i kyrkan eller så, men jag har en stark kristen tro och tro på Gud. Jag snackar gärna lite bröllop och religion med dig, Roosa!

• roosa

Härligt..
    Du ska gifta dig eller?
    Är din blivande troende?

• Chilianna

Jag gifter mig i mitten av mars och min blivande tror på att leva kristet, men inte på de "övernaturliga" delarna. Det blir kyrkbröllop, som du väl gissat och middag i ett församlingshem som ligger precis bredvid kyrkan.

• roosa

okej.. nästa år? jag gifter mig inte försen 2007.. jag kommer också giftamig i kyrkan.. är ju självklart... och sen festen vet jag inte.. förmodligen i församlimgshemmet. beror på hur många som kommer.. hur många kommer komma på ert bröllop?

• Meddelande borttaget
  • Chilianna

Svenska kyrkan än så länge, Orns! Har funderat på katolicismen ett tag dock..

Roosa! Vi skickade ut inbjudningarna i förrgår, men det är drygt 60 inbjudna från början, så vi räknar med att det blir ca55 eller så! Har ni funderat på hur många ni ska vara?

• roosa

Jag eller vi tillhör också svenska kyrkan.. Men är en del i pingst med pga att det är lite fler i vår ålder där...

Vi har inte kollat så noga.. Men är redan 80 pers.. Min släkt är rätt stor.. :P

Va menas med M2B??

• A+P=sant

roosa

Det undrade jag också över, men kom fram till efter ett tag att det står för: man to be- rätta mig om jag har fel.

Vi kommer också gifta oss i kyrkan. Min sambo säger att ska han gifta sig så SKA det vara i kyrkan och ingen annanstans. Han är inte aktivt troende, och inte jag heller, men tror det gör jag på mitt vis så att säga och försöker att ta mig till kyrkan flera gånger om året.

• Meddelande borttaget
  • roosa

jag går ut skolan sommaren 2007 och blir att vi gifter oss en månad efter det.. vill helst gå ut skolan först :)

Svar på tråden Religös?