• babbs

Ny gotlandstråd inför sommaren 2006

Tänkte starta och se, finns det fler än jag som gifter sig på vår underbara ö nästa år? Här är det fårö som gäller för oss. Krockar med medeltidsveckan. Hopplöst med boende för hitresta vänner redan nu...
    Vi får väl skicka ut inbjudningar i november *asgarv* för att alla ska få någonstans att bo. Annars får de väl tälta men som någon annan sa här på BT..."inte alla är roade av kombinationen kostym/friluftsliv"

Hur går det för Er andra??

• Svar på tråden Ny gotlandstråd inför sommaren 2006
  • stattiner

Nellys, jag är från Gotland och har familjen kvar där.

Ja, lite stressad känner jag mig allt. Men vi har en hel del prel.bokningar den 19 samt den 26/8, så det ska väl ordna sig till slut hoppas jag.
    Hur mycket har ni klart?

• Nellys

Stattiner
    Vi har egentligen bara bokat kyrka och lokal (skall sätta det sista angt lokalen nu när vi är där) och jag har börjat kolla lite på våra inbjudningar etc. Till helgen skall jag ut och prova brudklänningar för första gången - känns lite märkligt. Det kanske är när man står där i provhytten som man fattar att det är på riktigt Vad har ni hunnit med?

• stattiner

Nellys, jag har köpt bröllopsklänning faktiskt!
    Det är det enda som är "spikat" så att säga, men det känns som en jättegrej att få det överstökat. Trodde det skulle ta mycket längre tid än så att hitta en klänning faktiskt, köpte den på rean på bröllopskällan i sthlm (2200:- )och det tog bara en timme totalt!

Lycka till med brudklänningstrixet!

Har funderat på hur inbjudningskorten ska se ut, och vilket färgtema vi ska ha (vitt, chokladbrunt och rosa).

Sen är det det där med lokal, när vi väl bestämmer oss kan vi börja planera på riktigt.

• stattiner

Förresten, hyr ni lokal med catering eller är det en restaurang som fixar? Ska ni ha riktigt band eller dj?

• Nellys

Va kul och sååå skönt att du hittade en känning direkt Jag hoppas att det går lika bra för mig. Fast jag är lite inne på att anlita en sömmerska för att få den precis som jag vill ha den. Men man vet ju aldrig om man skulle springa på den perfekta klänningen...

Vi har en lokal med restaurang - känns jätteskönt att slippa allt trix och fix och överlåta allt till dem. Vi hade faktiskt tänkt att ha ett band, men vi vet inte vilket än - håller på att kollar runt. Min sambo jobbar ibland som DJ så då kan vi spela in mixade cd skivor innan bröllopet och använda dem i pauser och senare på kvällen Hur skall ni göra?

• stattiner

Vågar jag fråga vilken rastaurang?
    Jag är inne på att ha ett riktigt band, men har inte börjat att kolla runt ännu, och efter bandet spelat klart köra några skivor (så som ni tänker ).

Jag var faktiskt också inne på att anlita en sömmerska men fick ett tips att bröllopskällan hade rea och chansade helt enkelt. Och det gick ju bra!

Vart bor ni?

• babbs

Kul att läsa att det går bra för alla!! Vi är klara med kläder, lokal kyrka och prototypen till inbjudningskorten.

Lycka till med allt hörrni!

• sarah*

Hej.
    Vi gifter oss i mars 2006 och kommer att hålla både vigsel och fest på Ihrekvarn.
    Kostar oss 3000:- att hyrahela, men sommartid lågdet på ca4500:- Men det ingår allt som husgeråd, kandelabrar serviser mm. Dock ej dukar.
    www.ihrekvarn.se

• stattiner

babbs, va långt ni har kommit, skönt!

sarah*, Ihre kvarn är jättefint! Skulle vilja ha den lokalen själv men den ligger lite fel för mig som kommer från södra Gotland. Känner dock folk som har varit där på bröllop som bara äääälskar lokalen!

• Kaisa

Hej!
    Vi borjar bli klara med det mesta praktiska, det ar skont att Wisby Hotell tar hand om det mesta med festen. Den enda "stora" grejen som ar kvar ar vad vi/jag skall ha pa oss. Jatteknepigt med brudklanning tycker jag! Ar liksom inte typen som faller for stora kjolar och volanger, och tycker inte att jag hittat nagot snyggt annu.

Babbs & Stattiner: Lyckostar som hittat klanningar som ni ar nojda med!

• stattiner

Kaisa, min klänning är inte sådär "volangig" och stor, det är en enkel men väldigt fin tvådelad klänning från Nixa. Har du kollat det märket något?

• Nellys

Hej på er!
    Grattis ni som har hittat er klänning!!! Jag var ute i helgen (5 butiker, pust!) och insåg att jag kommer aldrig hitta något i dessa traditionella butiker.... Jag tycker allt ser likadant ut och alla känningar är i samma tyg (???) finns det inget lite annorlunda? Jag vill ha något enkelt och stilrent. Kanske är det utplockat nu såhär innan "nyheterna" kommer in för nästa år? Nu känns det väldigt mycket som att det blir sömmerska.....

Stattiner
    Efter helgen skall jag berätta vart vi skall ha festen. Då är allt spikat hoppas jag Vi bor i Stockholm och ni?

• Millan28

Kul att se att den här tråden lever igen!! Inte för att jag bidragit med så mycket....

Vi har inte gjort nånting sedan vi var på Gotland i somras. jo, vi har pratat med prästen och bestämt en tid för vigseln. Men vi har fortfarande inte fått fingrarne ur och bokat fotograf. Ska ringa, snart......

Apropå klänningar så funderar kag på nånting från KiK. Deras klänningar känns ganska stilrena tycker jag, beroende på hur man kombinerar då. Jag är inne på någon av dessa: www.kikstockholm.com/festn4.htm

Men jag hinner säkert ändra mig.....

• stattiner

Nellys, va tråkigt att inget passade dig i smaken. Ett stort dilemma!

Vi bor också i Stockholm, i Nacka. Är du från ön från början?

• stattiner

Millan28, ni har ju kommit jääättelångt ju!

• Kaisa

Jag har kollat pa Kik och klanningarna ar faktiskt jattefina. Funderar pa nagot darifran. Nixas klanningar ar ocksa fina.

Millan: jattefina roda klanningar!

Tack for tipsen!

Svar på tråden Ny gotlandstråd inför sommaren 2006