• babbs

Ny gotlandstråd inför sommaren 2006

Tänkte starta och se, finns det fler än jag som gifter sig på vår underbara ö nästa år? Här är det fårö som gäller för oss. Krockar med medeltidsveckan. Hopplöst med boende för hitresta vänner redan nu...
    Vi får väl skicka ut inbjudningar i november *asgarv* för att alla ska få någonstans att bo. Annars får de väl tälta men som någon annan sa här på BT..."inte alla är roade av kombinationen kostym/friluftsliv"

Hur går det för Er andra??

• Svar på tråden Ny gotlandstråd inför sommaren 2006
  • Kaisa

Hittade precis den har traden. Ar ny pa BT. Vi skall gifta oss i Visby i 12:e Augusti 2006 och ha festen pa Wisby Hotell. Det later som manga har liknande funderingar. Roligt med litet utbyte!!! Jag bor ocksa utomlands (USA) sa det ar mycket hemsidor och fraga andra om tips. En sak som jag letar efter ar ett BRA BAND for dans mm efter middagen. Nagra tips?

• karenina72

Vi anlitade Matmuren för middagen på kvällen. Då fick vi tillgång till den mycket fina Frimurarlogen inkl trädgård. Vi var jättenöjda med Matmuren, gott omhändertagande, proffsig service, jättefin lokal, bra personal. Brudskål + Trerätters + vin + kaffe + tårta gick på ca 650 kr/kuvert. Bra pris tyckte vi som var glada att vi dessutom slapp att duka fram och städa efteråt.

www.matmuren.se

• stattiner

Puffar lite, hur går det för alla?
    Vi har inte ens bestämt lokal, ska åka ner till ön snart och kolla runt på de vi har prel. bokat!

• Nellys

Stattiner

Hej, kul att se ett inlägg till i vår tråd. Vi skall också åka till Gotland om några veckor för att kolla upp en del om loka etc. Allt är bokat men det finns ju en hel del kvar att fundera på. Vilket datum skall ni gifta er? Har ni funderat på kyrka? Det finns ju några st...

• stattiner

Vi har kollat på en massa lokaler från norr till söder, men vi vet inte vilken stil på bröllopet vi ska ha och lokalerna är så olika varandra.
    Vart ska ni ha festen?

• stattiner

Vi hade satt den 19:e aug men om det krävs kan vi skjuta det en vecka fram eller bak. Ni då?

• Kaisa

Fortfarande inga tips pa bra DJ eller band infor nasta sommar? Ar det nagon som har anlitat nagon av kommunens vigselforattare och har nagra tips?

• Kaisa

Millan,

Jag ringde ocksa till Studio Bla och jag fick preliminarboka en tid, men de sa till att ringa igen nar de har sin nya kalender... sa atminstone en till grej att stryka fran "att-gora-listan"

• Jenny i England

Behöver tips om fotograf! Med tanke på hur många artister som bor och arbetar på Gotland så borde det ju finnas MASSOR med fotografer på ön, men jag har mailat till de jag hittade i gula sidorna och bara en svarade ("jag kan inte boka något för nästa sommar än")...

Vi var och tittade hos de etablerade fotograferna i Visby och var inte speciellt imponerade... de är så "standard"... vi vill ha lite annorlunda, vackra kort, inte stelt bara han och jag i en studio om ni förstår.

Har ni några tips?

• stattiner

Jag håller med dig Jenny och är ute efter samma sak! Har därför inga tips men vill gärna också ha!

Svar på tråden Ny gotlandstråd inför sommaren 2006