• babbs

Ny gotlandstråd inför sommaren 2006

Tänkte starta och se, finns det fler än jag som gifter sig på vår underbara ö nästa år? Här är det fårö som gäller för oss. Krockar med medeltidsveckan. Hopplöst med boende för hitresta vänner redan nu...
    Vi får väl skicka ut inbjudningar i november *asgarv* för att alla ska få någonstans att bo. Annars får de väl tälta men som någon annan sa här på BT..."inte alla är roade av kombinationen kostym/friluftsliv"

Hur går det för Er andra??

• Svar på tråden Ny gotlandstråd inför sommaren 2006
  • Kicka

Jenny: Jag sàg först nu att du skrivit.
    Livet som gift... Det har inte ändrat sig särskilt mycket. Förutom att man nu kan säga "min man". Det känns lite annorlunda.

Vi fick ingen rabatt pà rummet pà Wisby hotell. De sade att under högsäsong sà gàr det inte. Lite snàlt kanske... Vi hade även ca 10 rum med gäster som bodde pà hotellet. De fick ingen rabatt heller.

Ett tips är att även ha fotograf i kyrkan! Ljuset är sà dàligt. Vàr fotograf tog mànga jättefina kort men inget av vàra gästers foton, som vi sett, blev bra.

Lycka till i planerandet!

• stattiner

Ni som ska ha festen på Visby hotell, vad kostar det totalt? Hur många gäster? Kuvertpris?

• Kicka

Stattiner:
    Jag hade min bröllopsfest pà Wisby Hotell den 30 juli. Priset beror ju lite pà hur mycket dryck man bjuder pà. Sà här sàg det ut för oss:
    (Vi var 54 vuxna och 6 barn)

Meny (4 rätter utan dryck) 54x395kr
    Barnmeny 6x150kr
    Tårta 54x30kr
    kaffe 53x18kr
    Avec 40x60kr

Sen tillkommer vin, läsk, öl, vatten osv. Vi bjöd pà dryck under och efter middagen. Halva betalningen gick faktiskt bara till dryck.

Hoppas det kan hjälpa dig.

• Nellys

Hej!
    Jag skall också gifta mig på Gotland nästa sommar den 26 augusti!! Är det någon som har fler tips på frisör, blomsteraffär eller nåt bra ställe att fixa naglar? När man inte är bofast så har man ju lite dålig koll...

• babbs

Nellys

Va kul att du väljer Gotland! Underbart!! Jag tycker Sax och kam innanför österport är bäst i världen på hår, de gör även bröllopsmakeup. Växthuset Linds är toppen på blommor. Naglar äger jag inga, så det ska jag ännu fundera på men, studio blå på adelsgatan kan tydligen sådant. Dessa ställen ligger ju i Visby. ska du gifta dig på norra eller södra delen av ön finns det säker små bra ställen lokalt om man inte vill köra in till visby.

Gotland är litet men avstånden kan bli väldigt långa i bland. Jag ska till exempel gifta mig på fårö eftersom jag är uppvuxen där, men åker ändå in till visby för att fixa håret. En resa som blir ca 15 mil tur och retur.

Hoppas du hittar det du söker, säg till annars kan vi hjälpas åt att leta.. Ett tips bara, var ute i god tid!!!!

• Nellys

Babbs
    Tack för tipsen! Jag känner till Gotland ganska bra, vi har varit där mycket de senaste åren. Min blivandes pappa med familj bor i Visby.
    Vi skall gifta oss i Västergarns kyrka hoppas vi får plats för den är ju hur liten som helst, men det är bara mysigt! Så man behöver boka frisör redan nu tror du? Hmmm, då måste jag ta tag i det med en gång! Vart på Fårö skall ni vara? Vi var där rätt mycket i sommras för att spana in mysiga ställen till bröllopet - men tillslut blev det i alla fall Västergarn.

• Millan28

Jag ska anlita Studio Blå i Visby för håruppsättning och de sa att man inte kan boka tid hos dem för nästa år förrän i januari då de byter kalender.

• stattiner

Tack Kicka!
    Nu har vi prel.bokat Visby hotell, men har minst tre andra alternativ.
    Det svåra är att välja vilken sorts bröllop man vill ha, lantligt, gotländskt, flott eller enkelt.
    Någon som vill avslöja vad ni har bokat för festställe?

Vi har hittat ett ställe som heter Borgvik som är/verkar jättemysigt. Får ev. prelboka det men de har redan fått en förfrågan (gock ej bokning). Där kan man ta med egen mat och dryck, och stället ligger precis vid vattnet.

Någon som vet något om stället?

De andra vågar jag inte avslöja då vi inte prel.bokat det ännu.

Anledningen att vi prel.bokar några ställen är att vi inte bor på gotland så vi ska åka dit i nov/dec och titta på alla innan vi bestämmer oss!

• Peppan

Stattiner
    Jag har varit mycket i traktera kring Katthammarsvik/Östergarn där Borgvik ligger. På Borgvik har jag varit några gånger som mindre så jag har svårt att säga/komma ihåg hur det ser ut innuti. Dock är det mycket fint i omgivningarna =).

• stattiner

Ok, tack!
    Jag har inte ens varit där, men döma av bilderna så ser det ut att ligga jättefint!

Svar på tråden Ny gotlandstråd inför sommaren 2006