• babbs

Ny gotlandstråd inför sommaren 2006

Tänkte starta och se, finns det fler än jag som gifter sig på vår underbara ö nästa år? Här är det fårö som gäller för oss. Krockar med medeltidsveckan. Hopplöst med boende för hitresta vänner redan nu...
    Vi får väl skicka ut inbjudningar i november *asgarv* för att alla ska få någonstans att bo. Annars får de väl tälta men som någon annan sa här på BT..."inte alla är roade av kombinationen kostym/friluftsliv"

Hur går det för Er andra??

• Svar på tråden Ny gotlandstråd inför sommaren 2006
  • Kaisa

Jag med!!! Kanske svartvitt, annorlunda vinklar, bilder nar vi inte stirrar rakt in i kameran osv. och bilder utomhus. Vill ocksa jattegarna har tips!

• babbs

Både Hemlins foto och Bildvision i Visby gör jättebra "icke standardbilder" Har bekanta som fotats i båtar, bilar, botaniska, you name it och det har inte varit några problem. Jag vet även att bildvision eventuellt oxå åker iväg, om det är så att ni vill bli fotade någon annanstans. De fotar naturligtvis även svartvitt och gör bilder där tex bara rosorna är röda och resten av bilden är svartvit.

• Jenny i England

Vi var inne på Hemlins foto i somras och kollade igenom deras album och vi var inte alls imponerade. Ingen kreativitet alls! Men om man pratar med fotografen och visar vad vi vill ha, så kanske det blir bra...

• stattiner

Man kanska ska kontakta en amatörfotograf som har lite roliga idéer. Törs man det?

• Jenny i England

Vi är lite inne på det också, men jag vet inte riktigt hur man kommer i kontakt med en amatörfotograf? Några tips, anyone?

• stattiner

Kanske kan kolla på någon av skolorna, folkhögskolan i Hemse eller Säveskolans estetiska program?

• stattiner

Nellys, har ni varit på ön än? Hur gick det?
    Vi åker ner till jul i stället, tänk, vi har varken bokat lokal eller kyrka!
    Allt hänger på lokalen!

• Nellys

Oj vad tiden går fort, det var längesedan jag var här inne Vi skall till Gotland om två veckor för att fixa lite, så det känns bra. Har du familj på Gotland eftersom ni skall dit till jul?

Vi tänkte gifta oss den 26:e augusti, så det känns ju långt dit... men är ändå lite stressad över allt som man redan borde ha gjort

Stattiner - känner inte du dig lite nervös över att ni inte bokat lokal och kyrka ännu?

Svar på tråden Ny gotlandstråd inför sommaren 2006