• babbs

Ny gotlandstråd inför sommaren 2006

Tänkte starta och se, finns det fler än jag som gifter sig på vår underbara ö nästa år? Här är det fårö som gäller för oss. Krockar med medeltidsveckan. Hopplöst med boende för hitresta vänner redan nu...
    Vi får väl skicka ut inbjudningar i november *asgarv* för att alla ska få någonstans att bo. Annars får de väl tälta men som någon annan sa här på BT..."inte alla är roade av kombinationen kostym/friluftsliv"

Hur går det för Er andra??

• Svar på tråden Ny gotlandstråd inför sommaren 2006
  • Peppan

Jag kommer också att gifta mig på ön nästa år, dagen innan medeltidsveckan drar igång. Vi kommer ha vigsel i Ekeby kyrka och sedan ha festen på Lindgården i stan.
    Antar att det där med boende kan komma att bli ett problem även här, men det är dock inte så många som behöver nått, så jag hoppas att det löser sig. Annars rullar det på ganska bra, fick en hel del bokat under semstern (ej bofast på ön)och det känns jättbra. Nu är det ju "bara" 11 månader kvar idag!

• Millan28

Vi gifter oss på Gotland i Juni nästa år. Vi kommer att ha ett litet (hemligt för alla andra) bröllop med bara syskon och föräldrar som gäster.
    Bröllopet kommer att äga rum i kapellet på Wisby hotell. Våra släktingar har redan nu börjat boka boende men det är bara vi och min syster med familj som fått rum på Wisby hotell eftersom hotellet är uppbokat för en konferens i övrigt. Så man bör nog vara ute i tid med bokningar även andra helger.

Vi bor inte heller på Gotland och har bokat det mesta under semestern där i somras.

• Jenny i England

Här kommer ytterligare en brud... vi gifter oss i Fröjel kyrka 5/8 2006 och ska ha festen på Wisby hotell. Vi har sagt till våra gäster att boka boende innan november

• babbs

Hej!!

Va kul att vi blir några stycken!!!
    Vi får hålla kontakten, kul att höra hur det går för alla och så....

• Jenny i England

Hej Gotlands brudar, trevligt med en tråd!
    Ska ni ha gotländskt tema på maten? Vi kan inte bestämma oss... det kommer så många utländska gäster och jag vet inte om de kommer att gilla saffranspankaka... medan det vore roligt för alla svenska gäster.... hmmm... *dilemma*

• babbs

Hej Jenny i England.

Vi tänkte på gotlänsk buffe förs men vi kom bara på grillat lamm och saffranspannkaka och det blir ju lite trist... ..så nu blir det en lite mer medelhavsinspirerad med tzaziki, oliver, tapanade, bröd, aioli(supergott till färsk potatis, hummus tomatsallad mm
    Vi tar saffranspannkakan dagen därpå till fikat vid presentöppningenför vi tycker att det räcker med bröllopstårta på kvällen, vi hoppas folket blir mätta ändå...
    Däremot pushar min far för "dricku och kringla" vid brudvisningen (gotlänsk tradition) men eftersom varken jag eller min blivande får i oss detta så får vi se hur det blir...

• Jenny i England

Mamma sa också något om kringlor och dricku men INGEN av gästerna kommer uppskatta det känner jag, så de slopas nog. Hon sa också att man förväntas ha 7 sorters kakor till kaffet (!) men det slopas OCKSÅ. Haha.

• Valdemar

Vi skippade brudvisningen. Eftersom ingen av oss är uppvxästa på Gotland så hade det inte kommit så många. Dessutom så hade de objudna gästerna fått ro ut till Karlsö, där vi hade festen, för att få sina kringlor, hehe.

• babbs

Ja, sju sorter, huga!! Vi vill ha vaniljhorn till kaffe (det är så gulligt) och kanske en sorts saffransskorpa med mandel i, de smakar som saffranspannkaka men hårt... Jättegott!! Det får räcka så. Nej det där med sup och kringla känns lite förlegat, en del har i och för sig sup och kringa men det låter nästan värre...

Svar på tråden Ny gotlandstråd inför sommaren 2006