• babbs

Ny gotlandstråd inför sommaren 2006

Tänkte starta och se, finns det fler än jag som gifter sig på vår underbara ö nästa år? Här är det fårö som gäller för oss. Krockar med medeltidsveckan. Hopplöst med boende för hitresta vänner redan nu...
    Vi får väl skicka ut inbjudningar i november *asgarv* för att alla ska få någonstans att bo. Annars får de väl tälta men som någon annan sa här på BT..."inte alla är roade av kombinationen kostym/friluftsliv"

Hur går det för Er andra??

• Svar på tråden Ny gotlandstråd inför sommaren 2006
  • Millan28

Jag tänkte att jag skulle uppdatera tråden lite...

Nu har alla våra gäster (20 totalt) tackat ja och bokat boende. Vigsellokal, festlokal och präst bokat. Vi har inte bokat fotografen ännu, men vi har pratat med Hemlins och kommer att anlita dem. Ringarna har vi tittat ut och kommer att beställas i vår. Vi har heller inte bokat frisör (gick inte att göra förrän nästa år), börjat titta på kläder bestämt menyn eller hålltider för dagen.

Hur har ni andra som inte bor på Gotland löst det hela med bokningar och dylikt?
    Vi har inte träffat prästen ännu och funderar på om vi ska ta en tur till Gotland i vår för att träffa honom så att vi inte träffar honom för första gången på bröllopsdagen.

• babbs

Jag ska skicka ut "save the date"-kort vilken dag som helst. Vårt bröllop krockas som sagt med medeltidsveckan så det finns risk för att det inte finns plats för de som vill komma....

Vi bor på ön men har nästan hälften av vännerna på "fastlandet". Det är bara att hålla tummarna

• Kattleya

Här är en till som gifter sig på Gotland nästa år. Vi gifter oss den 19 augusti så vi hoppas att det ska vara lite lugnare då. Har inte tänkt att gå ut och förvarna men jag tror de flesta redan känner till våra planer. Känner att det är långt tid kvar så vi ligger lite lågt med bokningar mm. Var på ön nu i sommar och bokade kyrka och lokal men resten tänkte vi fixa i början av nästa år.

• karenina72

Här är en som gifte sig i våras i Visby. Vi anlitade Hemlins foto (Mats Hemlin) och vi är nöjda med honom. Vi fotade oss på lite olika ställen, och han ställde upp med bil och skjutsade runt.

Hår/smink fixade Anna-Karin på Hår & Sånt, jättenöjd med henne också. Hade med mig sällskap till frisören, och jag tyckte att det var jätteskönt att ha någon att småprata med under de första timmarna på bröllopsdagen.

Inte riktigt nöjd med blomaffären, Irisdals blommor. Brudbuketten med ljusrosa rosor hade en hel del rosor som var lite bruna i kanten.

Inte heller nöjd med de som fixade naglarna, Blå någonting heter de, ligger på Adelsgatan. Onödigt att betala ett par hundra för något jag lika gärna kunde ha gjort själv. Lite kladdigt målat tyckte jag.

• Jenny i England

Hej Kicka!
    Tittade in pa din hemsida igen och sag de nya bilderna fran Wisby hotel och nu laaaaangtar jag till var fest dar!
    Tog ni korten innan festen? Slappte bussen av gasterna vid hotellet sa de fick mingla medan ni tog korten? Eller tog ni korten innan brollpet?

Vi har varldens dilemma hur vi ska gora... engelsk tradition ar ju att ta kort pa hela slakten i olika varianter (hans broder och han, hans broder och vi tva, min syster och jag, min syster och hans broder osv osv i all oandlighet) och jag vet inte riktigt var och nar det ska passa in...

• Kicka

Hej Jenny,
    Vi tog bilder med fotografen innan bröllopet. Det tog ca 1 timme. Mats pa Hemlins körde oss fran Visby Hotell till botaniskan och tillbaka. Jag skulle verkligen rekommendera att ta foton innan vigseln. Ni kan kanske ta endel foton innan och ta fler foton senare. Eller sa kan ju släkten följa med och fota innan. Vi tog nagra amatörfoton i mammas trädgard efter vigseln (vi hade champagne och tilltugg där) medans alla andra at och drack.
    Bussen tog gästerna till hotellet efter drinken. Jag tror han stannade precis utanför. (Hämtning innnan vigseln var i almedalen.) Där fick de bàl men det var mest för att vänta in alla folk, endel passade pà att gà till sina hotell-rum och lämna/hämta saker.
    Ni skulle säkert kunna ta alla foton efteràt ocksà när era gäster skàlar i vinterträdgàrden.
    Hur gàr det med planerandet i övrigt?

• Jenny i England

Hmmm.. jag tror att vi ska fota oss i Visby innan vigseln och sedan fota släkten vid kyrkan efter vigseln, detta kommer nog innebära 2 olika fotografer dock. Vi fick flytta vigseln till kl 14 istället fö 15 för vi insåg hur mycket vi har att göra, bussresa till Visby (45 min) för gästerna osv. Annars hade det blivit för sent med middagen!

Jag mailade Dan och han bokade en minisvit åt oss, dock visste han inte om vi kunde få rabatt på rummet, det får jag förhandla med i receptionen. Man tycker ju att man kan få det när man betalar 65000 för en fest!

För övrigt flyter det på... mamma kommer hit om 2 veckor så då är jag ledig några dagar så då ska bröllopsplanera och mysa lite!

Hur känns livet som gift?

• stattiner

Hallå, jag flyttar ev. hit!
    Är från gotland men bor i sthlm, ska gifta mig i aug. nästa år och kollar på gotlandsalternativ.

Vill helst gifta mig på södra gotland och har några uppslag. Ska kolla runt lite mer innan något bokas.

Hur långt har ni kommit?

/stattiner

Svar på tråden Ny gotlandstråd inför sommaren 2006