Skaraborgsbrudar
Finns det några brudar i skaraborg som ska gifta sig under våren? Skulle vara roligt att byta idéer och tips.
Finns det några brudar i skaraborg som ska gifta sig under våren? Skulle vara roligt att byta idéer och tips.
Förstår precis hur du menar!!
Vi har inbjudningarna näst intill klara, jag har gjort en skiss på hur de ska se ut och köpt papper och "test-gjort" ett par stycken i olika stilar, gör dom själva nu ska vi bara bestämma oss över vilken det skall vara!!
HEJ! nu har jag varit i kyrkan och kollat på kronan, bifogar kort om du vill se. Den har blåa stenar (och vita) så jag var först lite osäker på om jag ville använda den eller inte (vi ska ju ha vinrött och guld som färgtema) men nu är jag NÄSTAN säker på att vi kör på den, blått betyder ju tur...
groups.msn.com/Brudparet/shoebox.msnw
Vad gäller inbjudningarna så fick jag ett tips av Michael Bindefelt (i senaste nummret av Bröllopsguiden) Han skrev just om inbjudningskortets betydelse för en fest och att han brukade kolla på papper när han är utomlands. Så det ska vi också göra. Om tre veckor åker vi utomlands och det vore ju jättekul om man kunde hitta något fint papper på andra sidan jorden istället för bokhandeln...
Ha det bra så hörs vi snart igen!!!
Men vaaaar är kronan? :)
Den va fin!! Tycker helt klart du ska använda den!!
groups.msn.com/Brudparet/shoebox.msnw&PhotoID=8
här tror jag att du hittar den... annars under visa foton.
Ahh..jag skulle titta på bilder - inte album. Tack! Den är jättefin!
Ansluter mig till den här tråden.... Blivande maken och jag gifter oss i Våmbs kyrka i Skövde den 6/5 -06. Festen kommer förmodligen att hållas på Öhns gård utanför Skövde. Vi bestämde oss ganska nyss och har inte hunnit planera så mycket mer. Får lite ångest när jag ser vilken framförhållning en del av er haft...
Åååh, en till i Våmbs kyrka. :) Vi gifter oss där 2006-07-08. Hur många kommer ni att vara?
Ingen fara med planeringen, vår framförhållning är mer baserad på att vi tycker att det är kul än att man måste göra det så långt innan.
Vi blir ca 30 totalt och det är en av anledningarna till att vi valt Våmb. Det kan ju lätt kännas ödsligt med så "lite" folk i en störra kyrka. Hur många blir ni?
Kan vi bara spika frisör och fotograf, så ska väl det mest kritiska i planeringen vara i hamn..
Joinar er här oxå...
Vi planerar bröllop ute på Ruders Herrgård i Tibro maj-juni-06. Datum är ännu inte riktigt spikat.
Vad roligt att hitta fler skaraborgare då som är i samma planerande och funderingar som vi...
Hur gör ni andra med klänningarna? Ska ni hyra eller köpa? Nån som varit på Cams Mode vid sandtorget i Skövde`?
Cattis 28
Jag har varit inne på cams, och har hittat en klänning där (dock ej köpt än)! Fast ska även gå in till Kristina-Boden på Rådhusgatan, skadar ju inte att titta är ju dessutom 10% rabatt (under november månad) där vilket jag känner är ett plus i kanten.
Men även ett risktagende eftersom vi inte gifter oss försen 1 juli 2006, kanske bara jag som är nojjig men tänk om klänningen inte passar sen när väl dagen D är inne??!!!
Finns det även lite billigare klänningar på Cams?? Så trist att lägga ner en förmögenhet på en klänning som används endast en dag i ens liv...