Skaraborgsbrudar
Finns det några brudar i skaraborg som ska gifta sig under våren? Skulle vara roligt att byta idéer och tips.
Finns det några brudar i skaraborg som ska gifta sig under våren? Skulle vara roligt att byta idéer och tips.
Mialid: Jag vill inte låta snål men det bekostar dom säkert gärna själva, vi har gäster som kommer från Belgien, Danmark & Norge & dom var glada bara dom fick komma!
Lite därför jag har berättat så tidigt om bröllopet, för dom krävs ju lite mer planering att ta sig hit & så.
Jag håller med dig Tina, det är min sambo som är rädd att det ska uppfattas fel. Jag tror inte att det är några problem, utan jag tror att de precis som era gäster är de glada för vår skull och gärna lägger ut lite bensinpengar.
Bröllopsnatten på Knistad kostar 800kr för bröllopsnatten, jag vet inte om det är något specialpris för att vi har mottagningen där.
Tina, här finns det en massa kyrkor. www.wadbring.com/historia/index.htm Jag vet inte om de är på rätt ställe men...
Mialid, jag tycker inte att ni ska betala bensinpengar. Bröllops innebär ofta lite körande. I vårt fall kommer gästerna att resa 50 mil i snitt.
Tack Time&Love!
Hittade en del söta kyrkor på sidan.
Lutar åt Levene k:a,ligger nära + att den är liten.
Levene kyrka ser jättefin ut, hoppas den är lika fin på insidan.
Hur långt har ni andra kommit i planeringen?
Hej alla skaraborgare (även Time&Love)
Hur går det för er allihopa?
Sitter & lurar på vilken slöjdlängd jag ska ha....lutar åt "golvlängd"
Tackar för att även en skåning får vara med :D. Fast jag är både norrlänning och skåning, så i snitt är jag nog också skaraborgare...;)
Jodå, det står stilla. :) Vi väntar på bildexempel från en fotograf, min brudklänning från Kina och jag jobbar vidare med kronan och mitt embryo till hemsida.
Har tagit en dag ledigt från planerandet. Nu har jag gjort klart framsidan till mina inbjudningar. Jag har stämplat och sen provat på embrossering (eller vad det hette). Det tog lite tid innan jag kom på knepet. Idag har jag oxå bokat frisör.
Tina - lite rolig info (?). På kyrkogården vid Levene kyrka finns Sveriges längsta/högsta runsten. Onödig kunskap kanske...
här har ni en som redan är GIFT, gifte mig den 21 maj i Våmbkyrkan i SKövde, så om det är nåt så hotja till, ska försöka kolla här då och då annars kan ni maila mig på acamillaj@hotmail.com och fråga!
mialid: En bekant till mig jobbade för många år sen hela sommaren vid den där stackars stenen & förklarade historiken bakom den...stackars henne, hon vill aldrig se den mer i hela sitt liv säger hon:)
Men själv har jag bara sett den på bild.
Vid ert slottkapell, är det mer än en vigsel per dag där så det blir stressigt för er?
Satt & tänkte på vad som händer om man är två par på en dag, hur man gör med blommorna i kyrkan & så....men det borde ju vara lite tid emellan tycker man..