• mialid

Skaraborgsbrudar

Finns det några brudar i skaraborg som ska gifta sig under våren? Skulle vara roligt att byta idéer och tips.

• Svar på tråden Skaraborgsbrudar
  • emmael

Tjoho skaraborgare!
    Falköpingsbo i exil (skåne) här! Vi ska gifta oss i Älgarås, en håla i norra västergötland. Där finns det som idag är västergötlands äldsta träkyrka, där jag är döpt och där mina föräldrar gifte sig.

• mialid

Vad kul att vi blir fler och fler "skaraborgsbrudar" här.

Tina: När jag bokade kyrkan vid Läckö så var det inget annat bröllop i kyrkan. Men det skulle vara ett borgerligt i Kungssalen på slottet. Jag vet inte riktigt hur de gör om det skulle bli mer än en vigsel i kyrkan. Jag hoppas verkligen att det problemet inte ska dyka upp.

• tina060708

mialid:
    Inte jag heller, men jag tror inte chansen är så stor i lilla vara...:)

• Time&Love

Hej Rainred

Kul att du dök upp. Du är den enda jag vet som gift sig i Våmbs kyrka. ;)

• Rainred

Time&love: jeppis ;) hur går det för dig med din planer???

• Time&Love

Rainred,
    Vi ligger lite lågt just nu. Kyrkan, restaurang för mottagning och bröllopssvit är bokat. Det blir Våmbs kyrka och Knistad hotell. Jag har beställt en klänning från Antzinternational på Ebay som borde komma om några veckor. Transportväska till klänningen har kommit. Min M2B ska ha frack och jag har hittat ett ställe i Lund som ser bra ut, men han vill gå ned i vikt innan vå åker och provar. Alla som vi har tänkt att bjuda har blivit informerade, marskalk och tärna har tackat ja. Jag har gjort en liten hemsida till våra gäster (och andra nyfikna) och håller på att tillverka en silverkrona som jag tänkte skulle vandra vidare i släkten sedan. I övrigt så väntar vi på en cd med bilder från en reportagefotograf, jag hade gärna bokat en sådan också ganska snart. Löshår är beställt. Jag samlar på mej information om bra frisörer och florister i Skövde, men känner inte att det där dags för att boka det ännu (329 dagar kvar idag :).

Jag kommer inte på mer att göra just nu :)

• Time&Love

Rainred!!!! (eller någon annan som gift sig i Våmbs kyrka)

Vad gällde för regler för fotografering i Våmbs kyrka? Hela vigseln - speciella tillfällen? Med eller utan blixt?

Hoppas du fortfarande läser denna tråden :)

• Rainred

våra gäster fotade under hela gudstjänsten och det fungerar bra men jag vet ju inte hur eran präst resonerar i detta fråga.... Att de fick fota resultaterade i att vi nu har 200 bilder i vår dator! ;)
    Kul med foton från olika infallsvinklar!
    Kramis

• Time&Love

Tackar :)

Vad roligt att ha så många bilder. Vi får naturligtvis kolla med den präst som vi blir tilldelade...men det är ju så lååångt till våren. ;)

• Skogstokig

Hallå Här kommer en brud till, dock ligger jag lite efter er... Vi har bestämt ATT vi skall gifta oss och vilken kyrka, dock inte NÄR. VI funderar fram och tillbaka, min m2b är inne på feb-mars medan jag hellre vill har ett försommarbröllop. Men det ordnar sig nog. Vi funderar på att ha festen på Ruders egendom utanför Tibro, någon som har erfarenhet därifrån? Allt Biblioteksh8uset i Tidaholm?

Svar på tråden Skaraborgsbrudar