• mialid

Skaraborgsbrudar

Finns det några brudar i skaraborg som ska gifta sig under våren? Skulle vara roligt att byta idéer och tips.

• Svar på tråden Skaraborgsbrudar
  • tina060708

Japp här är en till!
    Visserligen ska jag inte gifta mig på våren utan 8 Juli men jag hoppas det är ok ändå...vilket datum ska ni vandra uppför altargången då?

• Time&Love

Vi ska gifta oss i Skövde den 8 juli :). Eftersom vi bor i skåne så är jag helt vilse, så all info är välkommen. Vart ska du gifta dej Tina?

• mialid

Jag ska gifta mig i Läckö slottskyrka. Jag har alltid drömt om att gifta mig där, och blev jätteglad över att den var ledig. Vi ska gifta oss 27 maj, och jag längtar.
    Hur långt har ni kommit i planeringen?

Hur kommer det sig att ni ska gifa er i Skövde, när ni bor i Skåne - nyfiken.

• tina060708

Jag ska gifta mig i Vara (pytteliten ort)
    Men jag känner till skövde lite grann. Har bott där ett tag under studier + att jag gjorde lumpen där i ett år, varför Skövde? (blir ju nyfiken!)

• tina060708

Mialid: Där är det ju jättevackert!!(avundsjuk!)

• mialid

Tina, var i Vara ska du gifta dig?
    Jag fick svar från Läckö för en vecka sedan. Jag blev så glad att jag dansade runt i lägenheten en halvtimme och ringde min syster. Min sambo är tyvärr inte lika intresserad av planeringen, han tycker att det är så lång tid kvar.
    Hur många har du berättat för om bröllopet? Hittills vet bara våra familjer, men jag vill så gärna berätta för mina vänner - samtidigt som jag vill hålla det hemligt. Jag fattar inte hur jag ska kunna hålla mig till februari då inbjudningarna ska skickas ut.

• Time&Love

Min blivande svärmor är kronisk smärtpatient och kan inte resa, därför gifter vi oss i Skövde.

Vi ska gifta oss i Våmbs kyrka och ha mottaging och bröllopsnatt på Knistad Hotell. De bitarna är bokade och klara. Dom stora sakerna vi har kvar är fotografen, kläderna, frisör och blommor (tror jag).

Slottskyrka låter trevligt.

• Time&Love

Vi bokade kyrkan den 8 juli i år och meddelade alla som vi kommer att bjuda samma dag. Behärskning...vad är det? :D Vi ska ha ett litet bröllop, bara föräldrar och syskon.

• tina060708

Vi har bokat varas kyrka (den mitt i vara) men vi vill egentligen ha någon liten för vi har ett litet bröllop (ca 60 pers) & då försvinner ju nästan alla människorna i en stor kyrka tycker jag.
    Jag är från nossebro från början så jag har inte så bra koll på alla småkyrkor men vi letar, prästen sa att vi kunde byta om vi ville (i mån av ledighet såklart)

Champagnemottagningen har vi planerat att ha i Huttla kvarn (om du känner till det?)
    Väldigt gammaldags & mysigt.

Jag kunde omöjligtvis hålla mig!! först visste släkten & nu vet typ alla, men det känns skönt ändå för nu kan jag terrorisera alla mina vänner med bröllopstjat:) som tur är så älskar dom bröllop:)

• mialid

Våmbs kyrka är jättefin. Väldigt annorlunda, gammal kyrka. Får jag fråga vad det kostade med bröllopsnatt på Knistad Hotell?

Jag är från Grästorp från början (bor i Lidköping nu) och vi ska ha festen i Grästorps konserthus. Det blir en bit för gästerna att åka. Tycker ni att vi ska betala bensinpengar åt dem som kör?

Ska kanske berätta för mina vänner i alla fall..

Svar på tråden Skaraborgsbrudar