Skaraborgsbrudar
Finns det några brudar i skaraborg som ska gifta sig under våren? Skulle vara roligt att byta idéer och tips.
Finns det några brudar i skaraborg som ska gifta sig under våren? Skulle vara roligt att byta idéer och tips.
Rainred: Kul att höra att era gäster fotade under hela vigseln. De bröllop jag har varit på har brudparet bett om att man bara ska fota efter vigselakten - jag trodde att det var en "oskriven regel". Men jag vill ha så många foton från vigseln som möjligt.
Skogstokig: Var ska ni gifta er?
Time&Love: Du har verkligen hunnit med att planera mycket. Hur ska du göra din brudkrona. Jag vill gärna ha en brudkrona, men de är så dyra att köpa. Jag har köpt en tiara istället, men om man skulle kunna göra en krona själv....
När min syster gifte sig i sommar så var det bara vissa tillfällen under vigseln som var ok att fota (t.ex. under solosången men inte vid vigsellöftena). Hon fick ändå en DVD av mej dagen efter med 400 bilder som jag tog den dagen, jag är en amatörfotograf men bilderna blev riktigt bra ändå 8) Tyvärr kan jag inte fota vårt bröllop utan måste hyra in någon.
Mialid. Jag kanske har gjort en hel del ändå :) Vi försöker att leja ut så mycket som möjligt eftersom vi båda två är lite utbrända. Jag får en massa idéer hela tiden och min blivande man påminner mej konstant om att inte ta på mej för mycket att göra.
Kronan gör jag i silverlera. Det är definitivt inget billigt material, men det enda som fungerar för att genomföra den design jag vill ha. Jag har en dröm om att skapa något som kan bli vår släktkrona. Bilder och lite beskrivning finns här: groups.msn.com/Pihl/shoebox.msnw
Kronor behöver man definitivt inte köpa. Kolla med kyrkan om de inte har kronor att låna ut. En del kyrkor har till och med flera att välja på.
jag är glad för att de fotade så mycket för man är helt borta i en dis man var otroligt nervös och lite spänd så man njuter nu i efterhand att se på bilder vad som skedde i kyrkan!
Jätte vacker krona .
Silverlera? Var kan man köpa det har aldrig hört talas om det förut.
Time&Love: Oj vilken vacker krona!!! Nu blev jag helt villrådig. Jag som bestämt mig för myrtenkrans... Hur mycket kostar silverlera? Och vart kan man få tag i det? Är det svårt att handskas med? Har du någon utbildning eller är du glad amatör? Du kommer helt klart att bli en strålande vacker brud!
Time&Love: Vilken fin krona!
Har kastrerat kattstackarn idag, han vägrade vakna på 3 timmar efter operationen men nu är han uppe & vinglar:)
Kan inte betämma mig för ett färgtema! Vill ha limegrönt & vitt men har helt plötsligt blivit sugen på en rosa bukett....alternativet är ju att skita i färgtemat just vid buketten, vad tror ni om det?
Kommer alla etikettslavar döda mig då tro?
Vad glad jag blir, jag har varit lite tveksam till kronan. Jag vill inte att den ska dominera för mycket, den får inte bli för stor då silver kommer att bli en kraftig kontrast mot mitt mörka hår. Samtidigt vill jag göra något som blir en familjetradition och ha den i pil-temat eftersom det är mitt blivande efternamn.
Silverlera finns att köpa på nätet, jag lägger in lite länkar här:
www.galleridockan.se/Start%20Silverclay.htm
www.pmc.se/
www.wholelottawhimsy.com/ (billigast, men frakten är lite dyr)
Jag är en glad amatör. Jag har läst mej till hur man gör och provat mej fram. Jag provar mej fortfarande fram då jag ännu inte är säker på hur jag ska få ihop kronan. Min svägerska och jag ska gå en kurs i silversmide i höst, då kanske jag lär mej något ytterligare. Vi har båda två blivit helt betuttade i silverleran. Passa er! Det är beroendeframkallande! ;)
hej igen
Var inne på sidan pmc den var mkt bra. Men hur gör du för att bränna dina grejer måste man ha en ugn som går upp till minst 600 grader???
uj uj uj
Det går bra med en vanlig butangasbrännare också i de flesta fall och om man köper low-fire leran.
Hej! Här kommer en glad skaraborgsbrud till.
Jag och min älskade ska gifta oss den 1 Juli -06 utanför Hjo i en liten träkyrka. Sedan kommer vi att ha en fest för ca 100 gäster, det har helt enkelt inte gått att hålla nere då vi vill att alla våra vänner skall kunna komma.
Prästen är även han tillfrågad och menyn diskuterar vi just för fullt, men vi är ganska klara med vad vi vill äta, det är bara en tillagningsfråga som inte är löst. Vi vill inte ta catring eftersom det då lätt springer iväg i pris då...
Kläning är inte bestämt ännu, men min mamma ska nog sy en, bara jag hittar en modell... men det är ju inte det enklaste. Även jag kommer att ha krona, kyrkkronan förmodligen och en lång slöja.