Inlägg från: Överlycklig |Visa alla inlägg
  • Överlycklig

Skaraborgsbrudar

Hej! Här kommer en glad skaraborgsbrud till.
    Jag och min älskade ska gifta oss den 1 Juli -06 utanför Hjo i en liten träkyrka. Sedan kommer vi att ha en fest för ca 100 gäster, det har helt enkelt inte gått att hålla nere då vi vill att alla våra vänner skall kunna komma.

Prästen är även han tillfrågad och menyn diskuterar vi just för fullt, men vi är ganska klara med vad vi vill äta, det är bara en tillagningsfråga som inte är löst. Vi vill inte ta catring eftersom det då lätt springer iväg i pris då...

Kläning är inte bestämt ännu, men min mamma ska nog sy en, bara jag hittar en modell... men det är ju inte det enklaste. Även jag kommer att ha krona, kyrkkronan förmodligen och en lång slöja.

• Överlycklig

Några skaraborgare idag???

• Överlycklig

Mrs gika!
    Här är en Hjobo!
    Vi ska gifta oss i Korsberga utanför Hjo den 1/7 nästa sommar. När och var ska ni gifta er? Hur långt har ni kommit?

• Överlycklig

Vad kul, då har vi samma dag! Då kan vi ju följas åt!!!

Jag börjar med en liten presentation av mig. Jag är 25 år och läser sista terminen till lärare nu, klar till jul. Min m2b är snart 30år. Vi har varit tillsammans i drygt 6år. Den 21/8 i år friade han till mig och då satte vi igån och planerade på riktigt. I augusti nu iår så hjälpte jag min bästa vän när hon skulle gifta sig så jag har fått många tips från det bröllopet.

Vi har gjort följande:
    Bokat kyrka; Korsberga kyrka

Lokal; Ruders Egendom utanför Tibro (www.rudersegendom.se)

Klar med gästlistan till 95%; ca 100 gäster.

Präst, min doppräst från Tidaholm

Kläning; Vet vilken, mamma ska sy den, har priovat lite i Skövde men kännde inte den riktiga inspirationens närvaro dock (Kristinaboden, St Remi och Cams)

Bestämt menyn

Tillfrågat; tärna, bestman, toastmasters/madame, serveringspersonal.

Bestämt tårta, vet dock inte vart vi ska ta den från ännu.

Blivet tillfrågade om transport från kyrkan.

Valt färgtema, guld och vinrött.

Gjort layout på inbjudan OCH festprogram, de finns på en länk här, jag skriver om den i näst ilägg.

Idag ska min m2b prata med fotografen, ska bli spänande och höra vad han säger.

Sen har jag säkert glömt massor. Men det känns bra, och det är SÅ HIMLA roligt!!!
    Hur går det för er?

• Överlycklig

ICA maxi? Hur länge har du jobbat där?
    Jag har också jobbat där, i charken men slutade nu i december för 2 år sedan.

Min Goding har fixat fotograf, ett riktigt proffs!!! Nu letar jag med ljus och lykta efter frissör...
    Ha en trevlig helg!!!

• Överlycklig

HEJ! Jag kan inte säga på rak arm att jag vet vem du är men det är ju inte SÅ många i vår ålder där...
    Vi har bokat en trubadur som brukar spela på Matfestivalen, han kan allt. Hade vi inte tagit honom vet jag inte riktigt vem vi skulle valt, jag är inte så hemma i den branchen.

Ha en trevlig helg! Själva så ska vi hem till vår toastmaster ikväll, han ville bjuda oss på mat och det är ju alltid kul.

• Överlycklig

Hejsan!
    Nu har vi fått veta att kyrkkronan som var borta inte var borta utan inlåst i Kyrkan?! Så nu ska vi till kyrkan och kolla in den istället, sen får vi se om jag ska avboka den jag hade bokat innan... ja ja det ordnar sig nog! Den 2/11 ska jag och mamma ta en kläningstur igen, nu har vi bokat tid så vi får väl se hur det går. Vi ska ju sy upp en kläning men jag känner at tjag är inte helt klar med vilken modell jag vill ha ännu, så jag behöver inspieration.

Hur har det gått för dig med inbjudningarna? Vi är klara med hur vi vill ha dem men vi har inte börjat trycka dem än, det känns lite tidigt, eller?? Det riktigt kliar i fingrarna, JAG VILL BÖRJA!!! Jag får väl åka ner till stan och börja inhandla papprena så får vi se...
    Ha det bra!

• Överlycklig

HEJ! nu har jag varit i kyrkan och kollat på kronan, bifogar kort om du vill se. Den har blåa stenar (och vita) så jag var först lite osäker på om jag ville använda den eller inte (vi ska ju ha vinrött och guld som färgtema) men nu är jag NÄSTAN säker på att vi kör på den, blått betyder ju tur...
    groups.msn.com/Brudparet/shoebox.msnw

Vad gäller inbjudningarna så fick jag ett tips av Michael Bindefelt (i senaste nummret av Bröllopsguiden) Han skrev just om inbjudningskortets betydelse för en fest och att han brukade kolla på papper när han är utomlands. Så det ska vi också göra. Om tre veckor åker vi utomlands och det vore ju jättekul om man kunde hitta något fint papper på andra sidan jorden istället för bokhandeln...

Ha det bra så hörs vi snart igen!!!

Svar på tråden Skaraborgsbrudar