• Maya K

Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?

Hej alla ni som går i giftastankar.
    Då jag ÄNTLIGEN kunnat "diskutera" om giftermål med min fästman (vi kom fram till att vi ska gifta oss någongång på sensommaren 2006) startar jag en ny tråd här för er som ska gifta er någon gång på sensommaren 2006. Hoppas att vi kan utbyta idéer och tankar kring allt som har med bröllop att göra.

Min bakgrund: Friade till min fästman i februari 2004 på skottdagen. Då funderade vi på att gifta oss nu under sommaren 2005 men det blev inte som planerat då jag har haft plugget att tänka på och nu planerar vi att köpa en villa efter att jag tagit min examen och fått ett jobb. Idag bestämde vi oss dock för att vi ska gifta oss på sensommaren 2006 =)

Skriv gärna lite om er själva och hur "friandet" gick till, så att man lär "känna" folket på tråden bättre =)

• Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?
  • Maya K

madelyn:

Ett annat alternativ till vigselring som jag har är en ganska så traditionell ring. Med 5 diamanter på.. eller ngt
    ..

hmmm.. är det ngn som har besluts ångest över saker och ting så är det nog ja.. :(

• madelyn

Min förlovningsring är i flack, rött guld och 3 princess-stenar i. Jag har velat lite fram å tillbaka i vad jag tycker om min ring.. har designat den själv.
    Jag känner mig jobbig som vill ändra på den nu men samtidigt vill jag känna mig helt nöjd, man ska ju trots allt ha ringarna resten av livet!

• Maya K

madelyn:

ja.. känner du så, så ska du absolut fixa till den så att du är helt nöjd. Som du sa.. man ska ju ha ringarna resten av livet!!

• madelyn

MayaK,
    Hur ser drömringen ut då?

• Maya K

madelyn:

Här på BT finns bilden på ringen på ett ungefär om du går under länken smycken. Det är alltså en ring med ett hjärta av sten på... Titta där.... Modell: Hjärta. Men sen så vill jag även ha ngt i form av Modell: Romb på nästa sida....
    Kan liksom inte bestämma mig. Fast Romben är snyggare på ngt sätt men hjärtat speglar min personlighet.

• brud2006

Maya K: jag ska också ha modell Hjärta som vigselring.. Jag tycker den är kanonfin.. Jag föll för den så fort jag såg den =).
    En stor fördel är ju att den inte är sååå dyr..

• Maya K

brud2006:

Ja visst är den såååå fiiin... trodde att det bara var jag som tyckte det. Jag föll för den med direkt jag såg den.. Har du sett den i affären eller bara här på BT? Hur mkt kostar den?

• brud2006

Maya K: ringen kommer från Smycka och sist jag tittade så kostade den 2995:-
    Åhhhh vad man längtar tills man får ha den på sitt finger=)

• madelyn

MayaK,

Hjärtaringen var jättefin!!!
    Min drömring finns här: www.algonet.se/~diamant-/07/he/he_2_5240_58.jpg

Tyvärr väldigt dyr men kanske kan man be en guldsmed göra en liknande?

• Maya K

madelyn:

Jätte fin var den... Kan tänka mig att den kostar mkt...
    Själv skulle jag se hjärtat på min ring som en symbol på min och min fästmans kärlek.... ´=)

Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?