• Maya K

Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?

Hej alla ni som går i giftastankar.
    Då jag ÄNTLIGEN kunnat "diskutera" om giftermål med min fästman (vi kom fram till att vi ska gifta oss någongång på sensommaren 2006) startar jag en ny tråd här för er som ska gifta er någon gång på sensommaren 2006. Hoppas att vi kan utbyta idéer och tankar kring allt som har med bröllop att göra.

Min bakgrund: Friade till min fästman i februari 2004 på skottdagen. Då funderade vi på att gifta oss nu under sommaren 2005 men det blev inte som planerat då jag har haft plugget att tänka på och nu planerar vi att köpa en villa efter att jag tagit min examen och fått ett jobb. Idag bestämde vi oss dock för att vi ska gifta oss på sensommaren 2006 =)

Skriv gärna lite om er själva och hur "friandet" gick till, så att man lär "känna" folket på tråden bättre =)

• Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?
  • madelyn

Kåär,

Hur e vädret på Maldiverna i augusti? Är det då ni ska åka dit?

• Maya K

Kåär:

Hmm.. vad mycket ni har fixat.. Än sålänge så har jag alla mina planer i huvudet bara men vi får ju se när och vad som händer. =) Har en fästman som bromsar lite på att boka kyrka osv.

madelyn:

Ja .. visst var det fint i Skokloster. Frågan är ju bara hur höga priserna är.. väntar fortfarande på mail. Sen ´tänkte jag också på en annan sak.. På bilden såg det ut som om det var ganska mörkt inne i kyrkan.. måste nog åka dit och titta hur kyrkan ser ut!

• madelyn

MayaK,

Tror att kyrkan blir ljusare på sommaren. Bilden kanske är tagen sent på eftermiddagen eller kanske under vintertid?

• Maya K

madelyn:

ja det var det jag funderade på... hoppas hoppas hoppas jag får veta ngt om priserna idag!!

• madelyn

MayaK,

Visst blir man otålig!! Jag känner att jag skulle vilja fixa med allt precis nu nu nu!!! Men har inte riktigt ekonomin för det än Annars hade jag lätt kunnat gifta mig nu i augusti istället!!!

• Maya K

madelyn:

samma här...
    Jag kommer att köpa alla kort och sådant varje gång jag får lön =) hehe.... då tror jag inte att det blir så himla svårt att ha den ekonomin.. Sedan vad gäller buket osv så kommer jag att lägga undan dem pengarna så att jag har det när blommorna ska betalas...

Jag har inte bestämt mig ännu för vad jag ska ha för blommor men jag tror att det blir hederliga rosor (om man hittar dem i en vinrödfärg). Frisyren vet jag på ett ungefär men jag kan inget säga eftersom jag ännu inte provat min klänning.... men det är så mycket och SÅÅÅÅÅÅ roligt att planera.

Har ni bestämt kyrka ännu.. finns det en chans att det blir skokloster för er?

• madelyn

MayaK,

Nej vi kommer inte vara på Skokloster, vi vill vara i stan nånstans. Helst Djurgården nära vattnet. Vad gäller kyrka så har vi bestämt oss och kommer försöka boka den så fort vi får. Har även några back-up alternativ i värsta fall.
    Budgeten som blir svår är festbudgeten! Trycksaker och kläder tror jag att vi kommer inhandla allteftersom. Men just festen känns som att det kommer bli mycket att spara ihop till!!! Får väl vinna på Triss eller nåt

• brud2006

här är en till som ska gifta sig i augusti nästa år.. vi har inte bokat något än, men jag har sett ut mig min klänning, valt ringar och bestämt färgtema. Vi ska gifta oss i Kalmar Slottskyrka, antingen 19 eller 26 augusti.. har inte bestämt oss än... Är det fler som ska gifta sig i Kalmar med omnejd??

• madelyn

MayaK,

har du hittat ring än då? Själv har jag hittat drömringen men tyvärr passar den inte med förlovningsringen.. nu funderar jag på att göra om förlovningsringen. Jobbigt projekt men samtidigt vill jag känna mig helt nöjd med min ring.

• Maya K

madelyn:

Ja jag har en drömring men problemet med den är att den inte passar förlovningsringen... Eller ja.. passar och passar. Min förlovningsring har skåror runt hela ringen men det har inte vigselringen... sen vet jag iof inte om det gör så mkt eftersom man inte tänker på skårorna på förlovningsringen... Jag har ju funderat på en slätvigselring som har ett hjärta av diamanter på... men det finns ju så många olika så det är svårt att välja..

Hur ser din ut?

Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?