• Maya K

Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?

Hej alla ni som går i giftastankar.
    Då jag ÄNTLIGEN kunnat "diskutera" om giftermål med min fästman (vi kom fram till att vi ska gifta oss någongång på sensommaren 2006) startar jag en ny tråd här för er som ska gifta er någon gång på sensommaren 2006. Hoppas att vi kan utbyta idéer och tankar kring allt som har med bröllop att göra.

Min bakgrund: Friade till min fästman i februari 2004 på skottdagen. Då funderade vi på att gifta oss nu under sommaren 2005 men det blev inte som planerat då jag har haft plugget att tänka på och nu planerar vi att köpa en villa efter att jag tagit min examen och fått ett jobb. Idag bestämde vi oss dock för att vi ska gifta oss på sensommaren 2006 =)

Skriv gärna lite om er själva och hur "friandet" gick till, så att man lär "känna" folket på tråden bättre =)

• Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?
  • Maya K

De hade bara en prislista på helpension men jag tror ayy man kan ta och komma överens med dem om priser osv. bäst att man tar kontakt med dem.

• madelyn

MayaK,

Har ni bestämt datum än?

• Maya K

madelyn:

Vi har inte bestämt datum ännu men ska se till att göra det så snart som möjligt. Min fästman är lite svårstartad i planeringen så... Var du inne på skoklosters hemsida och tittade?? Vad tycker du om stället?

• Victory

Hej igen!
    Jag har inte kommit så långt med planeringen eftersom jag väntar på att min fästman ska fria "på riktigt". Först då när det blir "officiellt" vill jag börja planera ordentligt. Men i tankarna är ju nästan allt bestämt förstås . Jag har hintat om att jag vill att han ska fria men jag har inte fått kläm på om han fattat det. Men igår när vi kom in lite på bröllopssnack och när vi ska gifta oss sa han: ja, det vet man ju inte. Den som väntar får se... (med ett klurigt leende). Så nu är jag säker på att han planerar ett frier och det är så spännande! Nu ska jag hålla låg profil och vänta in honom.

Jag är lite avundsjuk på er som bor i Stockholm (och andra större städer) för det finns ju mycket mer att välja på. Vi har bestämt kyrka därför att det inte finns så många att välja på i vår lilla stad. Men den är jättefin!! Festlokaler vet jag inte ens om det finns några. Det blir nog att påta ihop något eget.

• Kakan ska gifta sig

Vi gifter oss 8/7 2006 i barsebäck. inte så glamoröst men det ska vara mysigt och fint. har redan hittat klänning, mannens kläder, bokad kyrka och lokal. skivit preliminära inbjudningskort, vigsel och festprogram samt placeringskort och brodsplacering, JA jag vet att jag är ett kontrollfreak, men det ska nog sägas att jag läser en datakurs och använder dessa ämnen som träning, tur att man har en förstående lärare!! Det jag inte har en aning om är band till festen och fotograf!

Men jag kanske kan få lite tips av er
    Maria

• Maya K

victory:

Jag vet egentligen inte om du ska vara så avundsjuk på oss som bor i Stockholm. Visst finns det mkt att välja på men det är en nackdel med då man har svårt att bestämma sig. Sen så är det ju så att man måste boka kyrka i godtid, speciellt om man ska gifta sig under sommaren eftersom det är så många som ska gifta sig. Butiksmässigt är det ju bra att man bor här då man ska pyssla med inbjudningskort och annan små pyssel.

Kakan ska gifta sig:

Det är bra att du är ett kontrollfreak anser jag. Då flyter ju allting bra och du slipper stressa i onödan.
    Kommer du att ha färgtema på ditt bröllop och i såfall vilken/vilka?
    Själv har jag bestämt mig att ha vinrött och beige (kanske guld med). Min klänning som jag vill ha är ivory och har vinrött på.

• madelyn

MayaK,

Ja, jag var inne på hemsidan och tittade- det såg ju jättebra ut.

• Kåär

Här kommer en till brud.
    Jag gifter mig den 19/8 2006 i england. Vi ska också ha en välsignelse i Sverige lördagen efter.
    Planeringsmässigt har vi (jag):
    Bokat kyrkor (båda 2)
    Bokat slott i England
    Köpt min klänning
    Bestämt och informerat tärnor och best man
    Bestämt färg-tema
    Hittat florist i England
    Hittat konditor i England
    Bokat en fotograf i Sverige
    Bestämt oss för var vår bröllopsresa ska gå (Maldiverna)

När man spaltar upp det så känns det som att man har gjort ganska mycket redan. Fast jag har ju två fester att planera så jag har lite mer att göra än andra.

Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?