• Maya K

Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?

Hej alla ni som går i giftastankar.
    Då jag ÄNTLIGEN kunnat "diskutera" om giftermål med min fästman (vi kom fram till att vi ska gifta oss någongång på sensommaren 2006) startar jag en ny tråd här för er som ska gifta er någon gång på sensommaren 2006. Hoppas att vi kan utbyta idéer och tankar kring allt som har med bröllop att göra.

Min bakgrund: Friade till min fästman i februari 2004 på skottdagen. Då funderade vi på att gifta oss nu under sommaren 2005 men det blev inte som planerat då jag har haft plugget att tänka på och nu planerar vi att köpa en villa efter att jag tagit min examen och fått ett jobb. Idag bestämde vi oss dock för att vi ska gifta oss på sensommaren 2006 =)

Skriv gärna lite om er själva och hur "friandet" gick till, så att man lär "känna" folket på tråden bättre =)

• Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?
  • Victory

Hej Maya K!
    Vi kommer förmodligen att gifta oss i slutet av augusti 2006. Jag säger förmodligen eftersom jag väntar på ett frieri och inte vill planera så mycket innan dess, fast det egentligen redan är bestämt! (jag vet, man är ju lite konstig!)

Vi förlovade oss 26 augusti 2004. Jag tror det var jag som någon gång under våren frågade om vi skulle förlova oss (men jag ser itne det som ett frieri!) efter att vi börjat prata lite om det. Detta var efter 6½ år tillsammans så det var väl dags. Det kan nog bero på att vi har haft det lite upp och ner i förhållandet men nu kändes det rätt! Och gör det fortfarande förstås!

• Maya K

Vad skönt att höra att det känns rätt iallafall. Ja.. jag säger förmodligen jag med eftersom vi inte pratade så himla mkt om det. Men min fästman sa att han har så mkt att tänka på just nu så att han inte kan tänka på bröllop för tillfället. Jag sa att om han säger ett datum eller när han vill ha bröllop så sköter jag resten av planerandet tills han har mindre att tänka på =)
    Har ju som sagt planerat lite innan (förra året) så jag har ganska mkt klart... Vet tex på ett ungefär vilka vi ska bjuda och hur våra inbjudningskort och sånghäften ska se ut osv. Det enda som är lite svårt är ju kyrkan. Jag bor i Sundbyberg och är jätte förtjust i Sundbybergs stora kyrka men jag vet ännu inte vad min fästman tycker. Visst tycker han att den är fin och så men då är det det med fest lokal.

• Victory

jag längtar att få börja planera men min fästman vill inte börja än för då vill han att allt ska hända på en gång! Och så är han nog rädd för "tusen frågor" från mig i 1½ år fram till bröllopet! Självklart tycker han det är roligt men han är så otålig av sig.

Nu har jag gett honom uppdraget att fila på en bröllopshemsida och då gick han igång direkt! (datorer är ett stort intresse!)

Jag har börjat planera lite i tankarna, typ vilka vi ska bjuda och vi har bestämt vilken kyrka vi ska gifta oss i. Vi bor i en mindre stad i norrland så det finns inte så många kyrkor att välja bland och det kanske är tur det, jag har en sjuklig beslutsångest

• Maya K

Victory:
    Hahah,, Det sa min fästman till mig när jag började planera i februari 2004... "Men det är ju mer än 1½ år kvar tills vi tänkt gifta oss och du börjar planera, det tar ju bara tre månader att planera". Tror han ja. Nu satt jag och tittade på bröllopsklänningar och insåg att jag kommer att ha ett svårt beslut eftersom det finns så många snygga klänningar. Vet du vad du ska ha för klänning ännu?
    Tror nog att man får gå till en butik och prova.. alla klänningar passar ju inte alla =(

• Maya K

Skulle dock vilja ha en klänning av märket Sincerity. De har jätte snygga klänningar :)

• Cassiopeija

Här är en till "förmodligen-augusti-2006-brud"! "Förmodligen" är för att vi inte har bokat festlokal än, det kan ju bli i september också...

Min sambo friade i dec 2004 och då pratade vi om att "kanske gifta oss 2006" men nu är det mera bestämt och vi har börjat kolla upp lokaler, gästlista, färgtema och sånt. Fortfarande väldigt gott om tid men det är ju bara skönt!

Vi bor i Göteborg men ska gifta oss i Skåne. Hela min sambos släkt bor där och en stor del av min så det är enklast så, minst antal personer som behöver resa långt...

• madelyn

Här är ännu en "augusti-septemberbrud" för 2006!!! Först hade vi bestämt februari- mars men nu får det bli sensommar istället. Längtar tills jag kan få boka kyrkan!!!

• yrvädret

Här kommer jag med! Står brud i juli 2006. Lokalen bokad - annan planering ligger på is. Ska plugga klart först och flytta till Göteborg i sommar, innan planeringen drar igång på allvar.

Bättre att vara ute i god tid än att stå med skägget i brevlådan tre månader före

• Maya K

madelyn:
    Du kan ju boka kyrka om du vill på ett ungefär och ändra det.. Men ja..

Cassiopeija:
    Har ni bokat kyrka ännu??

Jag har själv funderat över en kyrka men nu är det bara att bestämma festlokal och min fästman tycker att det är för tidigt att prata om det nu.
    Sitter och planerar min klänning och blommor =)

• Maya K

yrvädret:
    Det är sant... känns så skönt att veta hur man ska gå till väga och vad man ska ha på sig osv...
    Har en lokal som jag skulle kunna få hyra för 500kr genom en kompis mamma men vi får ju se.. Vet inte om den är så rolig at vara i.

Svar på tråden Sensommar (juli-augusti) brudar 2006!! finns det några?