• Princessdiamond

Någon mer som gifter sig om ett år?

Hej alla blivande brudar och makar!

Jag funderade bara på om det är någon mer där ute som gifter sig nästa vår?
    Vi gifter oss i april, och samtidigt som det är vettigt att vänta tills dess börjar jag bli rastlös då vi egentligen har det mesta färdigplanerat..
    Någon mer som upplever det så?
    Skulle vara kul att prata med någon annan i samma sits, och jag pratar gärna med alla er andra också såklart!

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig om ett år?
  • maj2006

Princessdiamond: Här är en till! Troligen gifter vi oss den 5 maj 2006, ska bli jättespännande!

Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har bestämt kyrka och festlokal, men inte bokat än...

• yrvädret

Vi kommer gifta oss i juli 2006, så vi har 1½-års planering och längtan framför oss. Har dock redan tittat på och bokat festlokalen. Ska väl så smått börja kolla upp vigselförrättare och dylikt snart, i och med att vi gifter oss mitt i semestern.

Princessdiamond: Såg att du satt Göteborg som område; kommer ni gifta er där? Vart ska ni ha er bröllopsfest?

Vi ska själva ha vår fest utanför Kungsbacka, vid Hanhalsgården.
    Skulle vara kul att snacka ihop sig med andra Göteborgsbrudar om klädaffärer, frisörer, catering och annat. Har själv ingen koll på det just nu eftersom vi inte kommer flytta till Göteborg förrän i sommar

• Victory

Det lutar åt att vi gifter oss i augusti 2006! Allt är så spännande och jag är så ivrig att planera (är en riktig planerar-människa) men jag försöker hejda mig för det är ju trots allt 1 år och 5 månader kvar!! Vi har bestämt kyrka (men inte bokat) och börjat spåna på gästlistan m.m. Men jag får planera lite i smyg, min sambo vill inte planera för långt i förväg för han vill att allt ska hända på en gång. Om han börjar planera redan nu säger han att han inte kommer att kunna vänta ända till nästa sommar. Så jag försöker lägga band på mig men det är svårt! Men TÄNKA får man ju! och surfa runt på BT!!!

• Princessdiamond

maj2006:
    jadu, vi har som sagt planerat det mesta. vi har preliminärbokat kyrkan, och ska sätta fast datum under försommaren..
    vi har sett ut en festlokal där vi vill vara och vi har varit där och tittat, men dock inte bokat, det vill vi inte göra förrän kyrkan är fast om man säger så. vad gäller vilka vi vill bjuda och bordsplanering å så så har jag suttit med det redan. jag jobbar ju bara timmar så det är mitt nöje när jag går hemma..
    har tittat lite på klänningar och förösker nu bestämma mig för en brudbukett.. vet på ett ungefär hur jag vill ha den..
    ja, som sagt.. för oss gäller det mest att vänta ut tiden och bestämma och boka allt det vi redan kommit fram till att vi vill ha..

• Princessdiamond

yrvädret:
    skönt att höra att vi inte är de enda som är ute i god tid!
    ja, vi skall gifta oss här i Göteborg, Oscar Fredriks Kyrka. Var tänkte ni gifta er?
    jag känner fler som ska gifta sig ganska snart.. ett par av mina kompisar bla..
    du får gärna hänga på någon gång så kan vi planera tillsammans! hade varit väldigt kul för mig me!
    när flyttar ni hit?

• Princessdiamond

yrvädret:
    sorry, glömde skriva att vi planerar att ha festen på Kvibergs Kantin

• Princessdiamond

Victory:
    Är du galen?!! Börja planera! och gör det högt så din blivande hör ;)
    då kanske du blir gifta mycket snabbare *s*
    Vi har väl haft det problemet. eg skulle vi inte gift oss förrän i september nästa år eftersom jag ville ha ett höstbröllop.. men så blev det lixom jobbigt att vänta så länge ;)
    så det blir ett vårbröllop ist..

• yrvädret

Princessdiamond:
    Oscar Fredriks kyrka ligger mitt i stan eller något sådant, va? Eller tar jag helt fel på kyrka, är ännu inte så bekant med Göteborgs geografi ännu Lär mig fortfarande.
    Vi kommer att gifta oss borgligt, någonstans utomhus, antingen vid Kungsbackafjorden (om vi hittar något vackert ställe) eller kanske Botaniska trädgården.

Var ligger Kvibergs Kantin? är det en restaurang eller festlokal? *nyfiken*

Vi kommer flytta till Götet i sommar, förhoppningsvis i juli. Måste bara skaffa jobb först....
    Det skulle vara jättekul att träffas när vi flyttat - håller på att tömma ut mitt eget idéförråd för tillfället, så i sommar/höst lär jag behöva påfyllning!

• yrvädret

Victory:
    Min fästman var precis likadan, tills jag fick honom att inse att under sommaren går festlokaler och kyrkor och sådant åt som smör i solsken. Och att det inte är roligt att behöva smygplanera och vara rädd för att diskutera igenom saker med honom bara för att han inte vill börja planera ännu.

Det satte fyr i brallan på honom, och dan efter ringde HAN till en festlokal och beställde tid för visning. Han fattar till slut, älsklingen, om än liiite långsamt

Svar på tråden Någon mer som gifter sig om ett år?