• Juliette

"Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)

Hej!
    Jag har skrivit min tråd i skönhet & hår, visste inte att det fanns ett speciellt forum för hälsa / bantning då.
    Min tråd heter "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT?" Men nu börjar jag den här eftersom flera kan hitta den och dela med sig av sina viktnedgångar osv. För nu ska jag börja gå ner i vikt, inte imorgon eller nästa vecka, utan NU ska jag börja

• Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)
  • Juliette

lelise:
    Skulle det ta 20 veckor så vore det bra, men då är det ju så att vissa veckor så står man stilla. Men man får ta det som det kommer. Jag går ungefär 1/2-1 mil varje dag så bara jag äter rätt så går det nog vägen. (tränar aerobic ibland också)
    Jag har långt till dagis och till skolan så då blir det mycket promenader(har ingen bil). Nu ska jag ta o slappa framför tvn ett tag

• Juliette

Det var inte meningen att det skulle vara en flörtgubbe efter "jag tränar aerobics ibland också."

• Juliette

lelise: Har du något speciellt mål tills du vill gå ner klart eller får det ta den tid det tar helt enkelt?

• lelise77

Juliette:
    Äsch jag som trodde att du flörtade med mig hihi!!
    Jag har inte satt upp så många mål för mig men jag vet att när jag gifter mig nästa år så SKA jag väga 60 kg,jag vill inte vara en tjockis när jag gifter mig.
    Vill inte titta tillbaka på bröllopskorten och tycka att jag är tjock och ful!!
    Du då,vad är din mål?

• Olivianna

Hej alla viktkämpare!
    På måndag börjar jag simma. Jag har hittat ett fyra veckors schema som jag tänkte hålla mig till och vi får väl se hur det går. Idag väger jag 74 kg och vill ner till 67 kg.

Finns det någon mer än jag som vill haka på simningen så att vi kan kämpa tillsammans?

/O

• Juliette

lelise:
    Jag hade mitt mål till maj förut, men det har inte gått så bra hitills...så jag skjuter på mitt mål, jag vill ha kunnat gått ner det mesta till augusti. Vi får se hur det går. Jag är så otroligt less på att se ut såhär så nu får det vara nog. Jag längtar tills jag kan gå in i en klädaffär och köpa kläder som jag egentligen vill ha. Just nu vill jag mest gömma mej. Är erat datum utsatt?
    Det är klart att du kommer att lyckas gå ner till dess, långt innan dess me tror jag.

• lelise77

Juliette:
    Jag förstår precis vad du menar..det är en plåga att köpa kläder nu! Ingenting sitter snyggt..jag längtar så mycket efter att kunna ha kläder "normala" storlekar!
    Vi ska gifta oss 9 maj,så jag har ett år på mig...hoppas jag klara det!!
    Ska ni gifta er?

• Juliette

lelise:
    Det var meningen att vi skulle gifta oss...men allting är komplicerat just nu. Så jag vet inte om det blir av.
    Det är därför jag har varit deppad viss dagar. Vi får se hur det blir, men just nu ligger det på is.
    Det gäller att försöka hålla modet uppe ändå, jag har varit ensamstående med min dotter nästan hela tiden så jag gruvar mej inte för att det ska bli tungt att vara ensam igen. (Det är inte han som är pappa till min dotter)
    Nu ska jag gå ut o gå, det är så fint ute idag. Brukar du träna nånting? Eller motionerar du mest i form av promenader och så?

• lelise77

Juliette:
    Usch det är aldrig roligt när förhållandet knakar...jag hoppas verkligen att ni ordnar upp allt igen och hittar tillbaka till varandra!
    Jag hinner inte träna något annat även om jag väldigt gärna skulle vilja det...det kanske låter som en dålig ursäkt men jga tycker det är jättesvårt att få tiden att räcka till!
    Vårat förhållande har också gått upp och ner,oftast hae det berott på att vi har haft jättelite pengar.
    Jag blev gravid en månad efter vi hade träffats(inte planerat)så vi har haft det tufft många gånger men vi lärt oss väldigt mycket på vägen och nu vet vi att vi klarar ALLT!!

• Stjärna

Hej!

Jag är normalviktigt, men om jag någon gång behöver bli fastare eller gå ner i vikt så ... springer jag.

Tre löpturer(á 2,5km) per vecka i två veckor hjälper otroligt. Släng in några promenader. Jag har förlorat fem kilo så.

Tror inte heller på snabb varianter men om man nu ska göra det så tror jag att konditionsträning och att dricka mycket vatten är de bästa.

Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)