• Juliette

"Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)

Hej!
    Jag har skrivit min tråd i skönhet & hår, visste inte att det fanns ett speciellt forum för hälsa / bantning då.
    Min tråd heter "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT?" Men nu börjar jag den här eftersom flera kan hitta den och dela med sig av sina viktnedgångar osv. För nu ska jag börja gå ner i vikt, inte imorgon eller nästa vecka, utan NU ska jag börja

• Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)
  • lelise77

Juliette:

Enligt viktklubben så innehåller alla frukter klaorier...ingenting förutom vatten är fritt!
    Jag tycker faktiskt det är ett bättre sätt för då lär man sig vad man ska äta!
    Det är ju ändå bättre att äta en frukt för dom innehåller ju inte så många kalorier.
    Jag känner mig fortfarande nöjd över vägningen i morse...funderar på att gå ut en sväng nu efter maten!

• Juliette

lelise: Förstår att du känner dej nöjd-med all rätt
    Jag hoppas jag kommer att bli det på söndag när jag ska väga mej också.
    Kom du ut efter maten?

• Bröllopstokiig

Nu har jag varit ute och gått och det var väldigt skönt men fyy vad kallt!
    Det är så skönt när man kommer in och bägge ungarna sover...
    Självklart kommer du att klara dig bra på vägningen!

• Juliette

lelise: Imorse när jag skulle gå med dottern till dagis visade termometern på
    -30 C, brrr...vad kallt. Men det blir mildare fram på dan tack o lov
    Idag känns det lite segt, men jag har iallafall motionerat idag. Motivationen kanske inte kan kännas på topp hela tiden?
    Jag ger inte efter åtmisntone.
    Har en liten "depp dag" idag och då känns det alltid svårare. Hoppas du känner dej mer motiverad och mår bättre idag.
    Men men...imorn känns det nog bättre

• Cybermamman

Jag går bara ner i vikt särskilt _långsamt_ jag *sur*

• lelise77

Juliette:
    Man kan ju inte alltid känna sig lika motiverad...alla dagar går ju upp och ner!
    Huvudsaken är att man inte helt spårar ur!
    I dag har vi 29 grader kallt...detta är ju inte riktikgt klokt!
    Annars är motivationen fortfarande på topp och allt går enligt planen...

• Juliette

lelise: Bor du också högt upp i landet?
    Jo det är sant att alla dagar går upp och ner, igår hände en sak som gör mej väldigt deppad och bekymmrad, så det är extra jobbigt. Men det blir inte bättre av att sätta sig och äta chips och choklad eller dylikt. Så det är bara att försöka kämpa vidare.

• Juliette

cybermamman: Det är inge kul när det går långsamt..det VET jag mer än väl
    Men man får fortsätta kämpa, huvudsaken att det går åt rätt håll, eller hur?

• Cybermamman

Ja, fast man blir missmodig när man är mer än duktig...och så syns det inte på vågen..men faktum är att det märks väl på kläderna. Skumt, det kanske är fel på vågen?

• lelise77

Juliette:
    Ja vi bor högt upp i detta underbara men iskalla land!
    Jag sitter fortfarande och fryser från det jag var ute och lämnade sonen på dagis,tur att han har mycket kläder i alla fall!
    Vad duktig du är som inte börjar tröstäta på en gång när någonting jobbigt händer!
    Du kommer att klara detta och snart är du smal(lagom till sommaren...)

Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)