• Juliette

"Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)

Hej!
    Jag har skrivit min tråd i skönhet & hår, visste inte att det fanns ett speciellt forum för hälsa / bantning då.
    Min tråd heter "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT?" Men nu börjar jag den här eftersom flera kan hitta den och dela med sig av sina viktnedgångar osv. För nu ska jag börja gå ner i vikt, inte imorgon eller nästa vecka, utan NU ska jag börja

• Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)
  • Landet

Hej

Jag har förut testat cambridgekuren och gått ner bra i vikt, har fortfarande mycket kvar och skall snart gifta mig. Den här gången kändes det svårare för att jag visste hur lätt det är, konstigt. Tänkte inte på annat än godis och mat i början.
    Har nu gått ner 5 kg på 3 veckor, denna vecka blir vecka 4 nu var det bara 0,9.

Men det fungerar / Kram

• marpea

Hej

Jag har 28 veckor kvar till mitt bröllop och fullkomligt oöverstigliga 50 kg till målvikt!!!!

Jag inser att det är omöjligt, men jag skulle i alla fall vilja gå ner 20 och bli fastare om armarna och plattare om magen.

Jag har en låda Cambridge i skåpet, har gått ned 15 kg med den metoden tidigare men håller med dig Landet om att det på något sätt är svårare nu.

Tänker hela tiden att det är bättre att lägga om sina vanor och äta rätt! Jaha, men det bevisar bara att vägen till helvetet är kantad med goda föresatser!

Ingen är bättre än jag på att börja. Jag är världsbäst på det. Det är att hålla i mitt nya liv som jag är kass på. Det går jättebra ett par veckor, sedan ballar jag ur och vräker i mig.

HJÄÄÄÄÄLP! Är det någon som har ett tips på hur man ska kunna hålla motivationen uppe?

• lelise77

Usch i dag är det en dålig dag...

Min sambo pendlar till kalix varje dag(där är hans utbildning) och i går gick våran bil sönder när han skulle köra hem!
    Han blev stående och var tvungen att ringa sin mamma så hon kunde hämta honom!!
    Vi har verkligen inte råd att laga bilen denna månad dessutom fyller våran stora kille 4 år nästa vecka...fan!
    Nu måste han låna sin mammas bil bara för att komma till skolan och han har inte ens hunnit ringa verkstaden ännu...med våran tur lär det ju bli svindyrt och vi klarar oss ju inte utan bil!
    Vet inte vad vi ska göra!!

Har i alla fall varit ute och gått en sväng på morgonen orkar inte tänka på motion och rätt mat just nu....

• Juliette

lelise:
    Åhh det är så ledsamt när sånt händer, och det brukar vara så dyrt att laga bilar. Jag känner verkligen hur illa det känns, men försök att tänka på att det kunde ha varit mkt värre...tänk på att du trots allt har dina barn som är friska o krya och var tacksam för det. Jag vet att det är svårt att tänka så...men om det skulle hända ens barn nånting så skulle man hata sej själv för att man mått dåligt av sånna här "bagateller". Men jag mår också dåligt när det kommer oväntade utgifter, förra månaden fick jag en hög veterinär räkning...hmmm...tyckte vi levde på vatten och bröd ett tag...men men...allting går bara man vill,
    precis som våran viktminskning
    Idag har jag ätit väldigt lite, men har inte tid att träna, har ett rätt stort prov imorn som jag måste läsa till.
    Men jag har ju haft dom daliga promenaderna iallafall.
    Jag brukar inte heller orka tänka på mat och motion när man bli deppad, brukar tvärtom vräka i mej gottigheter och tycka synd om mej själv. Men det hjälper aldrig, blir bara mer deppad efteråt att jag inte kunde hålla mej ifrån onyttigheterna.
    Jag hoppas det löser sej och att du inte gett upp helt om mat o motion- du har ju lyckats så otroligt bra hitills.

Landet:
    Jag har provat cambridge flera gånger, men jag står verkligen inte ut med smaken längre. Sist jag körde den så fick jag sånna kväljningar så jag fick stå på toaletten och dricka den-ifall jag skulle spy. Uscha. Men den fungerar helt klart för dom som står ut.

marpea:
    Jag tycker att det värsta med att gå ner i vikt är att hålla motivationen uppe, allt sitter i huvet när man bantar.
    Men vill man-så kan man!
    Men jag vet hur SVÅRT det är, men nu har jag beslutat mej för att det får vara nog. Vill inte gå upp mera i vikt(har gått upp ungefär 5 kg om året) så nu får det vara nog. Hoppas du hittar motivationen och behåller den.

• lelise77

Juliette:

Det är ingen större fara med mig...jag blir bara såå uppgiven ibland!
    Jag vet att vi kommer att klara oss för det gör vi ju alltid,som tur är så är det bara ett "litet"problem så det borde inte bli så dyrt men ändå!!
    Jag har faktiskt inte ätit något onyttigt alls i dag trots min lilla deppardag och det är jag väldans stolt över!
    I morgon är det ju en ny dag med nya möjligheter.
    Visst kommer vi att klara att gå ner alla dessa kilon och då kommer verkligen allt att kännas UNDERBART!

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Nettan68

:marriedbitch
    Jag kollade på annonsen här bredvid och fann två typer av Hoodia. Om det är någon av dessa som du äter, i så fall vilken?

Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)