• Juliette

"Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)

Hej!
    Jag har skrivit min tråd i skönhet & hår, visste inte att det fanns ett speciellt forum för hälsa / bantning då.
    Min tråd heter "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT?" Men nu börjar jag den här eftersom flera kan hitta den och dela med sig av sina viktnedgångar osv. För nu ska jag börja gå ner i vikt, inte imorgon eller nästa vecka, utan NU ska jag börja

• Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)
  • Juliette

lelise:
    Det går bra för mej, ovanlig bra faktiskt. Men jag har inte vägt mej ännu....jag törs inte väga mej än för jag är rädd för att om jag inte gått ner nått så kommer jag att ge upp. Så det jag menar med att det går ovanligt bra för mej är att jag äter bara mat o frukt och inga andra sliskigheter. Och tränar i princip varje dag. Har börjat äta mera mat för att ha energi. Den 20 april ska jag väga mej har jag bestämt, för om jag lyckat hålla maten och träningen som nu till dess så ska jag belöna mej med att färga håret mörkare. Och jag hoppas att jag då väger lite mindre också.
    SKa jag absolut äta godis eller dylikt så måste det vara på lördagar, men det innebär inte att jag vräker i mej då. Och äter jag inget sånt så är det bara bra.
    Belönar du dej själv med jämna mellan rum?
    Du som gått ner så otroligt mkt borde verkligen unna dej nånting. När jag gått ner allt(om jag lyckas) skulle jag vilja gå på spa, har aldrig gjort de förut men skulle vilja.
    Bara bra med barnen förresten?
    Jag märker nu när jag slutat med onyttigheter, hur mkt min dotter tagit efter mej förut. Hon tjatar om att köpa godis o bullar o sånt. Men bara efter knappt en vecka så har det blivit mkt bättre och det är jag glad för.

• lelise77

Juliette:
    Jaha då var ungaran sjuka igen..dessa jävla förkylningar!!
    Fy vad jag blir less,känns som om alla bakterier bara går runt hel atiden...
    Men förutom förkylningar så är allt bra och som vanligt!
    När jag hade gått ner 20 kg så fick jag presentkort så jag kunde handla nya kläder!
    Nu när jag har gått ner 25 kg så ska jag till frissan och unnan mig något nytt o fräsch!
    Självklart måste mna kunna unna sig saker ibland,och då inte bara belöningar i form av mat o godis!
    Jag har bara hunnit ut och gått några gånger denna vecka men allt jag rör mig är ju bättre än ingenting!
    Tänk va kul nu när du äntligen väger dig och du får ett ordentligt minus..vilken skön känsla!
    ja man ser verkligen hur mycket ungarna blir präglad av alla godis o fika som man slänger i sig!
    Hoppas allt fortsätter is amma härlig posetiva stil för dig!!

• lelise77

Juliette:
    Jaha då var det helg igen...visserligen skönt mne tiden går ju så himmla snabbt!
    I daghar jag inte hunnit tänka på mig själv en sekund min sambo är bort och jag har haft sura ocj grina ungar hela dagen...jag är redan sååå trött!
    Dessutom har jag ont i ryggen,vill bara försvinna ett tag!
    Dessutom har jag tryckt i mig en massa godis så nu har jag dåligt samvete...
    Jag hoppas resten av helgen blir mycket bättre!
    Hur går det för dig?!

• Juliette

lelise:
    Jag är rädd för att det inte kommer att vara så mkt på minus på vågen när jag väger mej=/ Men jag ska inte ge upp för det, utan jag ska gå ner i vikt om det så ska ta flera år(men helst inte så länge )
    Va jobbigt med förkylningarna-vet hur det är=/
    Min helg har också varit kass, har tryckt i mej godis o chips...tänkte att vi skulle ha en myskväll....men jag har mått så dåligt av att äta det så det har snarare blivit motsatt effekt Jag har blivit energilös o degig i huvet,kan tänka mej att det beror på allt socker.
    Så nu får det vara nog, hädanefter får det vara myskväll me fruktsallad! Det fungera bra sist och då hade jag energi kvar också
    Jag känner riktigt hur trött du är, jag är ensamstående me min tjej och det kan vara kämpigt ibland.
    Jag har varit duktig o träna varje dag men idag när jag fuskat(vi fikade på dan) så har jag varit helt energilös så jag har inte kunnat tränat. Imorn blir det nya tga, eller hur?!

• lelise77

Juliette:
    Fy vad jag låter gnällig...jag klarar knappt av att vara ensammen med min grabbarn två dagar och du fixar ju allt själv jämt!!
    Det är ju otroligt duktigt av dig...jag blir jätteimpad!
    Jag visste inte att ni hade separerat men du verkar ju fixa allt jättebra!
    Inse hur duktitg du är som klarar av att plugga,ta hand om din dotter och träna o gå ner i vikt!
    Det skulle aldrig jag ha orkat med
    Det är ju helt rätt tänkt att det får ta den tid det tar med viktminskningen,jag vet att du kommer att klara detta!
    Visst blir man äcklad när man unnar sig jättemycket onyttigt,det är inte värt att få det dåliga samvetet!
    Ha en bra söndag!!

• Juliette

lelise:
    Jag har väll aldrig förklarat situationen så bra, jag har varit ensamstående med min dotter från första början. Men sen träffa jag "han"(vill ej nämna namn här)och han bodde här ibland men hade även sitt eget boende-vi planerade att gifta oss men det sprack...jag pratade ju lite om de förut.
    Så nu är det helt över, och det kan kännas tungt ibland men även en lättnad på nått vis. Så nu satsar jag all min tid på min dotter och mej själv
    Tack för dom fina orden, nu känner jag mej ännu starkare-tack!
    Idag har varit en super dag, har städat och fixat och tränat ett aerboicpass.
    Så nu ska jag ta o duscha o gå ut me voffsingen och sen gå o handla.
    Jag hoppas din dag är lika bra eller bättre!
    Jag kände mej så otroligt konstig i kropp och huve igår när jag åt godis o sånt så nu vill jag inte äta de nått mer på länge. Känns bättre nu när jag tränat och bara äter bra mat.Har nyss beställt lite kläder, jag beställde i min storlek och i en storlek mindre. Så jag hoppas jag kommer i den mindre storleken sen. Vad står din vikt på nu? Vet bara att det gått nerår o neråt, men tappat bort räkningen

• lelise77

Juliette:
    Förlåt...jag menade verkligeninte att snoka eller att vara för nyfiken!
    Jag blev bara såå förvånad när jag hörde att du var ensamstående!
    Jag vägde förra veckan 78 kg....det är fortfarande alldeles för mycket eftersom jag är så kort men det går åtminstone åt rätt håll!
    Jag blir så imponerad av att du "hinner" träna så ofta som du gör och att du är så motiverad...
    Själv så går det ju bra med maten och vikten men jag känner mig totalt misslyckad när det gäller att röra på mig ocg motionera,jag är motiverad men ändå tar jag mig så sällan tid att verkligen komma igång med någon träning!

• Juliette

lelise:
    Jag tycker absolut inte att du snokar, utan jag ville bara berätta hur det låg till. Jag önskar att jag också vägde 78,men men...jag kommer dit så småningom och sen hoppas jag på många mera minus kilon efter det. Jag åt lite för mkt mat idag, visserligen var det fisk o ris så det gör kanske inte så mkt. Men för att återgälda det ska jag försöka hinna träna ett pass till sen. Anledningen till att jag hinner träna är att jag har mina hemmavideor-annars skulle det aldrig ha gått. Jag tränade väldigt mkt innan jag fick barn och tyckte det var jätte kul så egentligen är det konstigt att jag inte kommit igån me träningen förns nu. Men bättre sent än aldrig!
    Hur ofta är det du brukar simma? Osså promenerar du mycket, jag tycker du ska vara nöjd-du kan ju alltid utöka sen eller hur?

• lelise77

Juliette:
    Visst har du rätt i att det "bara" är att utöka men jag är just nu inne i ett "slappare" fas och just nu är jag ganska nöjd med att jag går ner i vikt och sköter maten!
    Du kommer snart att vara nere i din "normal" vikt oc inse hur nöjd du kommer att vara då,du kommer att vara skitsnygg då!
    Jag brukar simma två gånger i veckan och promenerar gör jag nsätan varje kväll men ändå är jag missnöjd!

• Juliette

lelise:
    Jag menade inte att det "bara" är att utöka, för det kan vara svårt att få den tiden och att få motivationen att göra det.
    Men jag tycker du ska vara nöjd för du rör ju på dej mkt ändå. Appråpå träning så ska jag ta o träna ett pass nu. Hoppas din dag varit toppen!

Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)