• Juliette

"Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)

Hej!
    Jag har skrivit min tråd i skönhet & hår, visste inte att det fanns ett speciellt forum för hälsa / bantning då.
    Min tråd heter "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT?" Men nu börjar jag den här eftersom flera kan hitta den och dela med sig av sina viktnedgångar osv. För nu ska jag börja gå ner i vikt, inte imorgon eller nästa vecka, utan NU ska jag börja

• Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)
  • lelise77

Juliette:
    Tyvärr så slank det ner lite godis men de5t var ändå "nyttigt" nämligen dietorella...har ändå dåligt samvete men gjort är gjort,nu kan man bara se framåt!
    Vad duktig du är som inte har fuskat något...snacka om karaktär!
    Jag hoppas verkligen att jag kommer att lyckas bättre i morgon och får en bra vägning på måndag!

• Juliette

lelise:
    Så bra karaktär har jag inte, har ju fuskat förut jag me. Men jag hoppas den blir bättre. Nu i påsk kommer det dock bli mycket fusk, fyller år då med så det lär inte bli en sån nyttig helg.
    Men det är bara att ta nya tag efter det.
    Under påsken är vi ute mest hela tiden så jag ska verkligen försöka röra mej mycket.
    Du om nån har bra karaktär, se bara på alla kilon som du gått ner.
    Hur många kg i veckan gick du ner när du började?

• lelise77

Juliette:
    Grattis i förskott!
    Jag tycker det känns jätteskönt att kunna skariva till dig och få lite posetiva tankar och mer motivation!
    Det enda man kan gör aär ju att kämpa på och göra så gott man kan!
    Jag gillar bara inte att det tar så lååång tid,vill se allt resultat NU och inte behöva vänta och "bara" tappa 1 kg i veckan!
    I början på min viktminskning så tappade jag i genomsnitt 2 kg i veckan...det kändes jättebra för då ser man ju på en gång att man lyckas och gör rätt,det var precis vad jag behövde för att komma igång och inte tappa motivationen.
    Jag tycker du är jätteduktig!!

Nu ska vi ut och röra oss och njut av solen!!
    Ha en trevlig dag!

• Juliette

lelise:
    Jag tycker det känns bra att skriva till dej också, skönt att dela glädjen när det går bra, och få mer motivation när det går sämre. Men tappar du ett kg i veckan så är det jätte bra, om du fortsätter göra det så är du ju snart nere på 60 kg.
    Vi ska också ta o gå ut nu.
    Tack för gratulationen också
    Ha det så bra!

• lelise77

JUliette:
    Jaha då var det måndag igen...jag har precis vägt mig och jag har "tappat" 1 kg till!! Hurra...
    Det här börjar ju faktiskt kännas riktigt bra...
    Jag borde börja motioner mer så att jag får snyggare kropp,allt hud försvinner ju tyvärr inte bara för att man väger mindre!
    Hoppas du har ännu en bra dag och att du får jättefina resultat i morgon på vågen!!

• Juliette

lelise:
    GRATTIS igen! Det går ju strålande bra för dej!!
    Jag ska inte väga mej förns i början på april, jag har gömt undan vågen för att inte frestas att väga mej. Tror jag kan hålla motivationen bättre om jag det tar lång tid imellan, då ser jag inte veckorna som går lite sämre utan får se helheten.
    Jag hoppas vågen pekar på mkt mindre nästa gång, iallafall lite mindre
    Har du fått lite hud som hänger eller tänker du i förebyggande syfte?
    Alltid bra att träna iförsej så det är bara att kämpa på. Jag kommer inte att skriva här under påskhelgen så du vet de, så du inte blir orolig igen

• lelise77

Juliette:
    Okej..Bra att du talar om det,så jag slipper efterlysa dig!
    Jag tror att det är en jhättebra ide att ställa undan vågen ett tag,om man inte tänker på vikten på samma sätt så tror jag att det är mycket lättare att få dom resultat man vill ha!
    Jag har inte fårr något "överskott" ännu men jag försöker ta tag i det redan nu så att det inte blir ett så stort problem senare!!

• Juliette

lelise:
    Ja jag tror det kan bli lättare åtminstone till en början att det tar flera veckor imellan vägningarna. Sen när man fått kotrollen och kommit igån så kan man ju väga sig oftare. Vad brukar du träna för någonting? Jag har videoband med aerboic som är jätte bra. Har det gått bra för dej idag?

• lelise77

Juliette:
    I dag har det gått hytsat...
    Har visserligen inte kunna motioner alls eftersom båda ungarn aär förkylda men jag har ätit bra och har fatiskt inte varit sugen på något onyttigt alls!
    Jag har faktiskt börjat simma och funderar på att börja styrketräna,för att få lite kolla på musklerna!
    Jag hoppas att jag fortsättar att vara lika duktig fast det snart är påsk med allt som det inebär!
    Förresten vilken dag fyller du år? jag blev så nyfiken när du sa att du sanrt fyller år!!
    Ha det bra!!

• Juliette

lelise:
    Jag fyller år 29 mars, men alla kommer att gratulera mej i påsk när jag är nere hos släkten.
    Om du börjar styrketräna så får du komma ihåg att du kan gå upp litte, eftersom muskler väger mer än fett. Så att du inte blir besviken när du väger dej o så. Jag ska också börja styrketräna lite, men jag prioterar konditions träning. Simning är ju jätte bra!
    Det här är sista inlägget jag skriver förns på måndag.
    Ha en jätte bra påsk och tillåt dej att fuska lite, det är bara påsk en gång om år! Huvudsaken är att man kommer tillbaka till dom bra matvanorna så fort helgen är över. Ha det bra!

Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)