• Juliette

"Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)

Hej!
    Jag har skrivit min tråd i skönhet & hår, visste inte att det fanns ett speciellt forum för hälsa / bantning då.
    Min tråd heter "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT?" Men nu börjar jag den här eftersom flera kan hitta den och dela med sig av sina viktnedgångar osv. För nu ska jag börja gå ner i vikt, inte imorgon eller nästa vecka, utan NU ska jag börja

• Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)
  • Juliette

lelise:
    Det känns inte "såå" bra ännu, eftersom jag vill att det ska synas på vågen också...men jag må ju tänka på att kroppen ska ställa om sig osv. Det är ju naturligtvis så att jag kommer att gå ner så småningom...kan ju inte träna som en tok för alltid och samtidigt vara överviktig....*hoppas jag inte iallafall*...hur som helst-så tänker jag INTE ge upp För jag mår så otroligt mkt bättre av att träna, har nyss tränat nu och det känns underbart efteråt. Hur har din dag varit?

• Juliette

lelise:
    Vad visade vågen förresten?

• lelise77

Juliette:
    Min dag har varit kanon,när jag vägde mig så visade det sig att jaghar tappat 2 kg...jag är sååå lycklig!!
    Har varit ute och gått i dag och har faktiskt även cyklat en sväng...jag kommer att ha ont i rumpan i morgon!!
    Jag har även börjat göra sit ups,så nu kommer kanske den STORA magen att försvinna snart!
    I morgon ska jag och simma.
    Det känns som om jag har kommit i en jättebra period just nu,när det är roligt och givande med träningen!!
    Hoppas din dag blir bra i morgon också...

• Juliette

lelise:
    Va roligt att du fått en sån positiv inställning och att du gått ner så mkt sen sist!
    Igår hann jag inte träna och jag är lite orolig att jag inte ska hinna det ikväll heller..men vi får se. Jag har så otroligt mkt skolarbeten nu osså vart det stopp i avloppen giår så det var tvungen att komma hit en o fixa det sent på kvällen..hmmm...vilken rörig kväll det var igår...
    Jag hoppas denna dag blir bättre
    Kan du inte skriva ett exempel över hur din dagsmeny kan se ut?

• lelise77

Juliette:

Fy fab vilken otur jag har,jag hade ju precis skommit igång med träningen och allt har kännts jättebra men säg den lycka som varar för evigt...
    I går ramlade jag och fick en spricka i fotleden och slog knät ur led...SMÄRTA!!
    Kan knappt gå!!

Angående maten så äter jag bar helt vanlig mat men skär ner på allt synligt och önödigt fett,äter mycket sallad och tar bara en portion!
    I dag ska vi ex äta köttfärspaj och i morgon kycklkingsallad!

Hopas allt fortfarande är bra med dig i alla fall!

• Juliette

lelise:
    Det låter som om det gjorde vldigt ont, fy vad jag tycker synd om dej. Hur är det nu då? Gör det lika ont nu me?
    Jag hoppas det blir bättre snart, det är så typiskt att nått händer när man börjat komma igång me träning o så.
    Hur kunde du ramla så illa?

• lelise77

Juliette:

Tyvärr så har jag lika ont fortfarande...jag äter värktabletter för att ens ta mig upp ur sängen!
    Jag fattar inte själv hur jag kunde vara så klantig men jag "ramlade" i en grop och lyckades vrida benet i en så otroligt konstig vinkel att sprickan "uppkom"
    Jag har väldigt dåliga knän och jag "slår dom jämt ur led" så detta är inget nytt...det räcker med att jag "vinglar till" så är skadan skedd!
    Jag hoppas att smärtan avtar snart!
    Det är ju jobbigt att hoppa på kryckor så lite träning får jag ju ändå!!
    Hoppas allt flyter på för dig!!

• SB_Helena

Det verkar vara samma människor här hela tiden=)
    Idag så bestämde jag mig att jag måste ta itu med min viktgång..igen. Sommaren närmar sig och man vill inte gärna visa sig i baddräkt än. Jag vill gå ner till 69 kg, väger nu 85 så det är 16 kg kvar. Tror ni man lyckas med det på 3 månader? Kör en egen variant av pulver och mat med lågt GI för att se hur det går. Jag tror det är jätte viktigt att man har ett forum där man kan skriva av sig och få uppmuntran, tips och idéer. Tråkigt att hör om skadan. De måste ha gjort fruktansvärt ont. Oturligt att de ska inträffa när man har sin motivation på topp, ja eller nästan. Man märker att det är så otroligt viktigt att ha motivation och det här stället kan verkligen få en på banan igen=) Det är toppen!!

• lelise77

SB_Helena:

Jag tycker att det låter som du har en jättebra chans om du kör med båda pulver och vanlig mat!
    16 kg är ju inte så mycket...det kommer du att klara galant tills i sommar....

• Juliette

lelise:
    Jag kommer inte att skriva så mycket här förns på söndag, har besök och en MASSA skolarbeten. Men jag hoppas det har blivit bättre me dej. Hur gick det med vägningen igår? Har det börjat bli bättre med benet?

Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)