• Juliette

"Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)

Hej!
    Jag har skrivit min tråd i skönhet & hår, visste inte att det fanns ett speciellt forum för hälsa / bantning då.
    Min tråd heter "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT?" Men nu börjar jag den här eftersom flera kan hitta den och dela med sig av sina viktnedgångar osv. För nu ska jag börja gå ner i vikt, inte imorgon eller nästa vecka, utan NU ska jag börja

• Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)
  • lelise77

Juliette:
    Blev det någon bakning i går?
    I dag har jag äntligen vågat mig ut på en morgonpromenad igen...det var härligt!
    Händer det något roligt i helgen?
    Själv så ska vi bara ta det lugnt...förutom städa,tvätta och sköta ungar...hi hi hi!!

• Juliette

hej, näe det vart ingen bakning, men däremot har jag fuskat me godis
    Det är marknad här så då var jag "tvungen" att köpa lite marknadsgodis(det är ju trots allt bara två gånger om året).
    Det är ungefär vad jag ska göra i helgen också Fast jag måste plugga lite också...humm...men nu har vi sportlov så det ska bli skönt. Bra att du kom ut på promenad! Hur mycket väger du och vilket är ditt mål? Förstår om du inte vill berätta det såhär öppet på bt-men jag tänkte att jag kunde fråga iallafall. Jag väger 85 och vill gå ner till 65 ungefär.
    Ha en trevlig helg!

• lelise77

Juliette:
    I dag har jag faktiskt varit otroligt duktig...förutom morgonpromenaden så har jag lekt med ungarna i snön och tagit en till promenad på ca en timme!
    Det är klart att du måste kunna äta lite godis!
    Jag väger just nu 79 och vill åtminstone gå ner till 60,det är en bra bit kvar ännu men jag vet att det kommer att fungera denna gång!
    Jag har inte fuskat och ätit något onyttigt(ännu) så just nu känner jag mig väldans nöjd över mig själv!

• Juliette

Jag skulle också helst vilja gå ner till 60, men jag blir super nöjd även vid 65.
    Hur lång är du? Känns som om jag ställer tusen frågor Jag är 171 cm.
    Det är så härligt att leka ute med barn, i tisdags var vi och åkte i en stor backe...det tar på krafterna att springa upp för en backe 50 gånger..hihi. Men man har roligt och får motion samtidigt, kan alltså inte bli bättre!
    Så klart att du kommer att nå ditt mål, det är jag helt övertygad om, du har verkligen helt rätt inställning för att lyckas!

• Juliette

lelise: Jag glömde att skriva att förra inlägget var till dej dej.
    Men å andra sidan är det till 99% bara du och jag som skriver här

Om det är nån annan som tittar in, så skriv gärna och berätta hur det går för er om ni försöker gå ner i vikt och hur ni gör, skriv vad ni känner för

• lelise77

Juliette:
    Mitt problem är att jag är sååå kort,jag är bara 160 och det gör ju att jag verkligen ser jätte tjock ut!
    När jag började på viktklubben så vägde jag 100kg...så jag har ju kommit en liten bit!
    Det är ju ett jätteroligt sätt att motinera att "bara" vara ute och leka med ungarna!

• Juliette

Du har kommit jätte långt på väg tycker jag, jag är jätte imponerad. När beslöt du dej för att börja gå ner i vikt?
    Jag beslöt mej för att gå ner i vikt för 3-4 år sedan...jag är världens jojobantare eller vad man kallar det...men NU ska jag lyckas

• lelise77

Juliette:

Det känns skönt att du tror att jag kommer att lyckas..det är ju alltid lättare om man har någon som tror på att man verkligen kommer att klara det!
    Jag bestämmde att jag skulle gå ner i vikt efter mitt andra barn,jag kände mig sååå stor och tjock!
    Hade inga kläder jag kunde ha...allt var jobbigt!
    Jag insåg att om jag fortsätter i denna tackt så kommer min kropp att ge upp ganska snart,så det var bara att sätta igång!
    Jag känner mig ganska duktig som har tagit mig hit men det känns som om det svåraste är kvar!
    I dag har jag också tagit en morgon promenad innan frukosten,det är lättast att "göra bort" motionen på en gång innan alla måsten och allt godis som säker slinker ner!!

• Juliette

lelise:
    Jo man måste ju tänka på alla sjukdomar man kan få pga övervikt, man vill ju vara frisk. Så det är bara fördelar att gå ner i vikt. Nu ska jag snart till min släkt och hälsa på och då blir det alltid för mycket mat o onyttigheter. Men man får ta tag i viktminkningen när man kommer hem igen. Hur lång tid är det rimligt att det tar att gå ner 20 kg egentligen?
    Om man inte kör pulverdiet eller liknande.

• lelise77

Juliette:

Jag vet inte riktigt vad som är rimlig tid men jag har hört att man inte ska gå ner än 1 kg i veckan för att kroppen ska hinna med...
    Jag tror tyvärr inte att alla dessa pulverdieter egentligen funkar,visst man går ju ner men man lär sig ju inte att äta rätt och att ändra sina kostvanor!
    Det enda rätta(även om det är tråkigt)är ju att äta nyttigt och röra på sig!
    Det är ju ingen fara även om du äter lite onyttigt idag...det är ju ändå lördag och du är ju värd att få äta "som vanligt" och inte alltid räkna kalorier!!

Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)