• Juliette

"Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)

Hej!
    Jag har skrivit min tråd i skönhet & hår, visste inte att det fanns ett speciellt forum för hälsa / bantning då.
    Min tråd heter "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT?" Men nu börjar jag den här eftersom flera kan hitta den och dela med sig av sina viktnedgångar osv. För nu ska jag börja gå ner i vikt, inte imorgon eller nästa vecka, utan NU ska jag börja

• Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)
  • Juliette

cybermamman: Tränar du mycket? För isåfall är det nog därför det går sakta på vågen, för muskler väger mer än fett. Så om du förlorar mycket fett men får mer muskler så märks det inget på vågen. Det är bättre att måtta med måttband tycker jag, det ger tydliga resultat.

lelise: Jo vi bor också högt upp i landet, vi får hoppas det blir mildare snart.
    Tack för peppningen, jag känner att jag vill kämpa ännu mera nu!

• lelise77

Juliette:Va bra...det är ju meningen att vi ska peppa varann om/när det känns extra jobbigt! I dag har jag och lill killen dammsugit hela lägenhetn båda våningarna...jag blev riktigt svettig!

• Cybermamman

Juliette: jag har cyklat på motionscykel 5 km varje morgon, det kanske är det som det beror på?

• Juliette

lelise: Ja det är det, men ibland kan det vara svårt att säga rätt saker- men du träffa mitt i prick
    Att städa är som ett träningspass- ibland ännu mer svettigt än ett träningspass!
    Det är roligt när småbarnen hjälper till o städar, dom är så duktiga och dom gör det med ett leende på läpparna

cybermamman: Ja där har du det nog!

• lelise77

Juliette:
    Min lilla son ÄLSKAR dammsugaren och blir arg och kastar sig på golvet om han inte får dammsuga själv...det är viserligen jobbigare att städa med honom men han är såå gullig när han kämpar på med den stora och klumpiga dammsugaren!
    Va bra att du tycker att jag säga rätt saker...
    Ibland kan det ju vara lite svårt att veta hur man ska motivera både sig själv och andra.
    Vart bor du förresten?

• Juliette

Va gulligt, det är samma sak här fast om skurmoppen...hon vill alltid skura själv, så då tar det lite längre tid- men det är det värt. Jag bor i Lycksele, du då?

• lelise77

Juliette:
    Dom är bra söta öndå dom små liven...fast dom kan ju reta gallfeber på en om dom sätter den sidan till!
    Vi bor i Boden....
    Jag har precis smakat en chokladboll...min son var sååå trött när han kom hem från dagis att han bara ville somna och det är ju ingen bra ide om han somnar vid 2-3 tiden för då somnar han aldrig på kvällen,jag fick muta honom med att baka och då blev det liv i honom!
    Det var jättegott och jag fick inte ens dåligt samvete...jag måste ju kunna unna mig lite grann!!

• Juliette

Givetvis kan man unna sig lite ibland om man kan det, om jag fuskar så får jag ångest och tänker att eftersom jag redan fuskat så kan jag fuska hela kvällen och att jag ska börja om nästa dag igen. När jag gått ner lite så tror jag att det kan gå bättre att bara unna sig något litet utan att få ångest.
    Nu ska jag sätta mej framför tv:en och bara ta det lugnt.

• lelise77

Juliette:

Här är det fortfarande kallt...soligt och fint men tyvärr alldeles för kallt för att det ska vara skönt att gå ut en stund!
    Jag känner mig jätteduktig som bara tog en chokladboll i går och i dag när jag skulle äte frukost lät jag bli att smaka fast dom stog där så fint och försökte fresta mig!
    Hoppas det går bra för dig i dag också...håller tummarna!

• Juliette

lelise: Vad duktig du är som kunde låta bli chokladbollarna, min lilla tjej ville baka det igår, men jag är rädd att jag inte kan motstå då...men vill hon baka ikväll så ska hon få göra det, jag ska minsann låta bli!

Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)