Madame H, maken och mitt bröllop kostade 100.000 kr. Pengar som vi själva tjänat ihop. Om vi och andra väljer det så är det v å r ensak och inget du ska sitta och moralisera över.
Självklart ska alla ha möjlighet att gifta sig, oavsett ekonomiska möjligheter. Alla som fyllt 18 har rätt att gifta sig, det är bara att skaffa hindersprövningsbevis och boka tid i kyrka/stadhus och två vittnen och sedan kan man fika...
Lika lite som det är nödvändigt att fira bröllop för 100.000 kronor är det nödvändigt att vara sparsam och gifta sig för 10.000 om det nu är så att man har ekonomiska möjligheter att gifta sig för större slantar.
Vad j a g gör med m i n a pengar är inte din ensak och ännu så länge har vi inte lagar som förbjuder privatpersoner att spendera mer än ansett politiskt korrekta summor på sina bröllop.
Jag gläds med mina medmänniskors lycka när de firar kärleken och respekterar om man av val eller nödvändighet, väljer att hålla nere kostnaderna. Omvänt vill jag ha respekt för makens och mitt val att låta bröllopet kosta det det gjorde.
Att somliga ska ha så ont av att andra människor spenderar s i n a pengar på det de valt, det övergår mitt förstånd...