• Snuttepuff

Vad kostar ett bröllop?

Jag håller på att lägga upp en budget för vårt bröllop. Men vad är det egentligen som ingår? Lokal, mat, klänning, bröllopsresa, mannens kläder...är det något jag glömt. Antagligen en hel del småsaker. Men är det något stort och pengakrävande jag glömt? Och vad kostar egentligen en klänning. Om man vill köpa en helt ny. Bara på ett ungefär. Känner att jag har noll koll på det mesta just nu!

• Svar på tråden Vad kostar ett bröllop?
  • juliana

Det finns ett rätt bra budgetverktyg här på Bröllopstorget, kolla under fliken "Brudpar och Verktyg". Där hittar du det mesta!

Vårt bröllop kommer att gå på 40-45000 men det är ju helt individuellt. Jag köper min klänning, en tvådelad från KiK Stockholm, och den går på ca 6000 kr.

• Katten Jansson

Budgetverktyget är som sagt bra för att få koll på allt som man ska tänka på - det har varit kalasbra att ha i planeringen! Dock tycker jag att det är svårt att få det att gå ihop med de föreslagna utgifterna i budgeten. Allt kostar alltid några hundralappar mer... Och till slut blir det rätt många tusen mer än vad man tänkt. Men det beror väl förstås på var man bor etc.

• brudaugusti

om du inte tittat i budgetkalkylen så tycker jag det stora du glömt är
    fotografering, håruppsättning/smink, övernattning bröllopsnatten, transporter, vin etc

• brudaugusti

oj, lät visst barsk, inte min mening. var bara snabbt tvungen att logga ur.

hoppas att allt går bra. behöver du mer hjälp?

• Texas

Föreslår att du kanske köper en bröllopstidning typ Amelias Brud och bröllop och kollar lite vad du skulle vilja ha med på ditt bröllop och lite vad klänningar kostar osv. Bland de största posterna där det går åt mycket pengar är hyra för lokal samt mat och dryck. Vad detta kostar beror helt på vad för slags fest du önskar och hur många du har tänkt bjuda.

• Hanna h.

Ringar, inbjudningar och andra trycksaker + porto, musik (vigseln + festen), dryck, ev om man ska betala tärnans kläder/hår/blommor, kaffe, tårtan, pynt till dukning om man ska göra sådant själv

• Jenkizen

Vårat bröllop kommer nog att hamna på dryga 40000 skulle jag tro är mitt uppe i panering än

• Linda_S

*fniss*
    Mitt uppe i paneringen?
    Blir det gott??

*retas*
    kram Linda

• Sommar05

Hur mycket ett bröllopkostar blir individuellt för hur mycket du/ni vill lägga ut men räkna med att det oftas blir dyrare än vad man räknat med. Vi hade sa från början att vi ville hålla nere kostnaderna och lägga ut max 25 000 kr men räknar nu att det kommer att kosta mellan 35 000 - 40 000 kr. Bara att hyra min och min blivandes kläder går på 8000kr.

• Elfina

Förutom bröllopsresan så går vårat bröllop på 35000-40000. Då är det med skräddarsydda kläder till båda, specialdesignade ringar. Men vi har så mkt vänner som är bra saker t ex fotograf, sångare, kock, frisör etc.. det är guld värt

Svar på tråden Vad kostar ett bröllop?