• Kosterbrud

bt träff Göteborg 2

Hej tjejer!

Såg att de stängt av vår tråd så jag tänkte starta en ny.

Det var trevligt igår, och inspirationen kom tillbaka på nytt! Så nu ska jag börja pula på inbjudningskort och festprogram igen.
    Åhh vet ni vad...fick mail om att de har skickat iväg min klänning igår!!! Så nu är den snart här hugahh vad nervöst

Kram Petra

• Svar på tråden bt träff Göteborg 2
  • Maj-2005

Martins pingla:
    Äntligen....då kommer inte ångra dig!
    Fick du köpt klänningen???????
    Den var sååå fin på dig...KÖPT DEN!
    Själv börjar saker och ting falla på plats. Fick bokat Agneta Olsson (Örgrytes församling)..JIPPI
    Var inne hos Norstans Guld och jag blev sååå trevligt bemöt av Christer och vi har beställt våra ringar! Cecilia-Tack för tipset! Jepp..dax för fika....när kan vi typ den 23/3 kl:18.00
    /Sharon

• Bröllopstokiig

FROGGY1:

Har du fått mina mail? Jag har inte fått något av dig...

• martins pingla

Dagen började bra...solsken och mina två gnistrande tärnor i släptåg åkte vi in till stan för att köpa denna underbara skapelse....

Blev mött i dörren av den äldre herren som brukar hålla till på herravd...dampersonalen var försenad idag (vilket skulle visa sig vara min räddning senare)...
    Jag sa som det var att jag var på jakt efter DEN klänningen och han hjälpte mig att leta...men vi kunde inte hitta den. Hon som skulle arbeta för dagen kom efter ca två minuter och kom ihåg mig från första gången jag va där...
    KLÄNNINGEN BLEV SÅLD I LÖRDAGS!!!!

Jag blev sååååå besviken att jag nästan började gråta och mina tärnor var oxå helt förstörda över denna HEMSKA nyhet!
    Den äldre farbrorn tröstade mig med att de faktiskt kunde beställa den åt mig, men då skulle det bli till ordinarie pris (det va ju rea-priset med 20% jag va ute efter) och det var inte riktigt så jag hade tänkt mig. Han kollade med "tjejen" vad den skulle kosta och sa att jag kunde få 10% rabatt ändå och jag måste sett helt förstörd ut och sa att det liksom va "smärtgränsen" på budgeten...då säger denne underbara man att jag får den för reapriset....jag fullkomligt slängde mig om halsen på honom och kramade om honom. Han blev nog lika chockad som jag över mitt lilla infall.
    Men åhhhhh va nöjd jag blev. Nu får ju jag en helt sprillans ny klänning för samma pris som jag skulle fått köpa den andra för.
    Jag fattade inte först vad som hände förrän vi stod utanför affären med kvittot i handen och ett löfte om att den kommer om ca 3 månader!!!!

Snacka om att ha flyt, men det va som min ena tärna sa: det va ett tecken att det faktiskt va rätt klänning...och det va ju den första jag provade i den otaliga raden av provade klänningar...

Så nu är jag sååå nöjd och bara längtar efter när den kommer!
    Ska jag va ärlig ska det bli skönt att slippa tänka mer på klänningen på ett tag, det har nästan gått till överdrift på sista tiden.

Så nu e jag redo för nästa träff!
    Var och när tjejer?

Gladaste och lyckligaste kramen...

• Anna gbg

martins pingla:
    GRATTIS!! Håller med din tärna - det är DIN klänning!!

Jag fick rysningar när jag läste vad du skrev.Mådde nästan lite illa när det första jag såg var "KLÄNNINGEN BLEV SÅLD I LÖRDAGS" men blev glad igen när det fick ett lyckligt slut! Visst blir man lycklig när man träffar så härliga människor som mannen i affären. Jag tror att han kunde ta vilka andra tjuriga kunder som helst den dagen - efter han fått din kram :)

Malisen:
    Kul att höra av dig igen. Jag vill också träffas snart. Men kan vi komma överrens om en dag och en tid? Det är många bud nu...

• martins pingla

anna gbg:
    Javisst va det en härlig dag!
    Vi ska till mannen på Remann´s på lör och köpa resten av Martins utstyrsel...
    Vad sägs om en liten träff redan nästa helg?
    Då är det inte så nära inpå mina tentor heller...
    lör el sön kvittar för min del!

• Anna gbg

Nästa helg passar mig också!

• martins pingla

anna gbg:
    Jamen ska vi inte ta en söndag middag på Rumpan Bar eller nåt igen då?
    Det va ju jättetrevligt sist ju...
    Vad sägs om kl 14 eller när öppnar de?

Kram och god natt!

• Brud_2005

Nu har vi precis träffat vår präst (hon kom hem till oss) och gått igenom själva programmet för vigseln och det känns underbart bra! Hon var jättetrevlig och det känns helt fantastiskt att kunna få en så trevlig präst genom att bara ringa sin hemförsamling och säga att man vill ha en präst till vigseln! Det som återstår vad gäller själva vigselprogrammet är att välja den sista av solosångerna och det är inte det lättaste... Vi vill gärna ha en svensk, lite lugnare sång- förslag?! Vad skall ni andra ha för sång i kyrkan?

martins pingla! Ett stort grattis! Vad roligt att du fick din klänning . Tur att det löste sig trots att den ursprungliga klänningen blivit såld.

Att träffas nästa söndag kan nog passa mig bra också, men vi skall förhoppningsvis på en tomtvisning och det beror på när den blir, men en stund kan jag förhoppningsvis komma i alla fall!

• solkatt

Jag kan också nästa söndag! Tycker det verkar som en superidé

Beställde för övrigt en Shirley of Hollywood korsett idag, fri frakt under mars månad och 14 dagars retur om den inte passar... fast det hoppas jag ju att den gör.

Ha det gott alla!
    solkatt

• Anna gbg

Solkatt: var hittde du din korsett? (Finns det en hemsida eller så?)

Svar på tråden bt träff Göteborg 2