Dagen började bra...solsken och mina två gnistrande tärnor i släptåg åkte vi in till stan för att köpa denna underbara skapelse....
Blev mött i dörren av den äldre herren som brukar hålla till på herravd...dampersonalen var försenad idag (vilket skulle visa sig vara min räddning senare)...
Jag sa som det var att jag var på jakt efter DEN klänningen och han hjälpte mig att leta...men vi kunde inte hitta den. Hon som skulle arbeta för dagen kom efter ca två minuter och kom ihåg mig från första gången jag va där...
KLÄNNINGEN BLEV SÅLD I LÖRDAGS!!!!
Jag blev sååååå besviken att jag nästan började gråta och mina tärnor var oxå helt förstörda över denna HEMSKA nyhet!
Den äldre farbrorn tröstade mig med att de faktiskt kunde beställa den åt mig, men då skulle det bli till ordinarie pris (det va ju rea-priset med 20% jag va ute efter) och det var inte riktigt så jag hade tänkt mig. Han kollade med "tjejen" vad den skulle kosta och sa att jag kunde få 10% rabatt ändå och jag måste sett helt förstörd ut och sa att det liksom va "smärtgränsen" på budgeten...då säger denne underbara man att jag får den för reapriset....jag fullkomligt slängde mig om halsen på honom och kramade om honom. Han blev nog lika chockad som jag över mitt lilla infall.
Men åhhhhh va nöjd jag blev. Nu får ju jag en helt sprillans ny klänning för samma pris som jag skulle fått köpa den andra för.
Jag fattade inte först vad som hände förrän vi stod utanför affären med kvittot i handen och ett löfte om att den kommer om ca 3 månader!!!!
Snacka om att ha flyt, men det va som min ena tärna sa: det va ett tecken att det faktiskt va rätt klänning...och det va ju den första jag provade i den otaliga raden av provade klänningar...
Så nu är jag sååå nöjd och bara längtar efter när den kommer!
Ska jag va ärlig ska det bli skönt att slippa tänka mer på klänningen på ett tag, det har nästan gått till överdrift på sista tiden.
Så nu e jag redo för nästa träff!
Var och när tjejer?
Gladaste och lyckligaste kramen...