• Bride2B..

Young bride seeks... ;) (2)

Tjena, då var det dags att starta en ny tråd eftersom den andra stängdes *suck*

Hoppas massa kommer skriva som sist då vi nådde 1063 inlägg på 3 månader :D

Fråga:
    Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? ;-?
    Presentera er gärna här nedan genom att svara på följande frågor..
    1. Ålder (din och din M2B's)
    2. Vad heter du/ni?
    3. Vart bor du/ni?
    4. När har ni satt datumet?
    5. Vad har ni gjort/hur långt har ni kommit än så länge?
    6. Har ni köpt kläder ännu? i så fall, hur ser de ut?

Lycka Till och fortsätt skriva :)
    /Julie

• Svar på tråden Young bride seeks... ;) (2)
  • Bride2B..

blåklinten...
    jag och marcus har kollat på en annan catering bolag nu och har kommit fram till en annan som verkar superbra... såhär kommer vår buffé se ut:

*Kycklingspett
    *fläskfilé med citron och rosmarin
    *paj med färsk spenat och chevré
    *tapenade
    *vitlöksmarinerade champinjoner
    *grönsallad
    *potatissallad med parmesan och basilika
    *hembakat bröd samt smör
    *lufttorkad skinka
    *heta räkor och kräftstjärtar
    *pepparsalami
    *spansk tortilla med potatis
    *marinerad getost
    *vitlöksoliver
    *tomatsallad
    *marinerad kronärtskocksbottnar
    *mozarellasallad
    *pastasallad med grönsaker
    *pesto
    *färskoströra med soltorkade tomater
    *Yoghurtmarinerade kycklingspett
    *couscoussallad med getost
    *hummus
    *tabbouleh
    *yoghurtdressing med mynta

ska ringa de på måndag o kolla hur stora portionerna är och om de är lediga på vårt datum *håller tummarna*

• Bröllopsälskaren

Känner också att vi tillhör de yngre!

1. Jag 23 (24 när vi gifter oss) han 25 (26 då)
    2. Sophia & Magnus
    3. Umeå
    4. Lite osäkert, 9 el. 23 Juli
    5 & 6. Köpt bröllopsklänning (tvådelad jättefin med långt släp) Bokat två olika festlokaler och vi har fortfarande inte bestämt vilken av dom vi vill ha... har beslutsångest

• Blåklinten

Bride2B.. De låter jättegott en massa olika rätter o de e ju suveränt !!!
    Håller tummarna me dig

Hade min kompis här i går o i dag hon som ska hjälpa mig me klänningen så nu har vi nog hittat de rätta detaljerna...de ena tyget som jag köpte som skulle gå som en kant runr klänningen på livet och på kjolen skulle inte synas men så hitta vi ett jättefint band i pandurokatalogen så jag ska beställa sånt o se om de passar bättre.

Nu i veckan får vi antagligen internet till huset så då kan jag hänga me i diskutionerna bättre...de blir bra de

• Bride2B..

blåklinten... det är ju skönt då!! :) hoppas allt blir fint och som förväntat.
    Joo, marcus och jag valde en stort sortiment, vi kommer ringa de och fråga om vi kan mixa egen då... eler nja, eftersom vi ska beställa mat för 80 pers så tog vi 4 olika bufféer för att få ett större utbud på godheter. Nu vet jag inte om det är tillåtet och om det funkar, men jag har hört min blivande svärmor säga att det inte ska vara några problem eftersom allt är i samma prisnivå och att det är upp till oss vad och hur mycket vi vill ha av varje sak!

Vad kul att det ordnar sig snart med internet.. äntligen kan vi "kicka" upp denna tråden igen :) med massor av tips, stöd och roligheter m.m.
    Hur långt har ni kommit med huset?? har ni möblerat klart och så?

• Blåklinten

Vi håller fortfarande på o packar ner saker från lägenheten samtidigt som vi försöker få i ordning i huset...skitjobbigt för vi har tex inte fått garderober ännu så de mesta av kläderna e kvar i lägenheten men vi ska förska va ur denna veckan o sen får man gå o pyssla på kvällarna så länge man orkar i huset.

Jag tror inte häller de kommer va några problem för er att ta från en massa menyer, borde inte va iaf...hoppas de går bra !!!

Vet du priset på handskar här i sverige...har köpt 2 par ett matt o ett glansigt (vita) o men frakt blev de en del men jag har ändå fårr för mig att de blir billigare än att köpa dom här i sverige
    Sen har jag råkat beställa 2 underkjolar en i small o en i medium så den som inte passar kommer jag att sälja i fall de e någon som e intresserad, cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&rd=1&item=5327782987&ssPageName=STRK:MEWN:IT o samma sak men de paret handskar jag inte komer använda.

Har ni bestämt nåt mer ???
    Nu e de väll inte långt kvar tills din klänning kommer häller

• Titrania

Halli hallå! Räknas nog alldeles säkert som ung brud... =)
    1. Ålder (din och din M2B's)
    20/23 (kommer vara 21/24)
    2. Vad heter du/ni?
    Angelica och Alec
    3. Vart bor du/ni?
    Göteborg
    4. När har ni satt datumet?
    20050910
    5. Vad har ni gjort/hur långt har ni kommit än så länge?
    Oj, bokat kyrka, präst o lokal
    6. Har ni köpt kläder ännu? i så fall, hur ser de ut?
    Mamma ska sy min klänning, men mönstret är köpt! Det är en ganska figursydd klänning med klockärmar, m2b ska ha frockcoat, men den skaffar vi längre fram! =)

• Bride2B..

blåklinten... det låter lite kämpigt att "sova i ett hus" och att "byta om" i ett annat, men ni klarar det säkert ;)

handskar ligger mellan 100-200 kr det beror på modellen m.m men normalt brukar de ligga runt 150+
    Klänningen kommer väldigt snart, 1 månad kvar... :D jag tänkte också köpa underkjol men jag vill bara ha en med tyll och inga ringar för med ringar tycker jag det blir så j*vla fult och så har man problem med att sätta sig sedan..
    Du kommer nog lätt att få sålt grejerna tror jag så du behöver nog inte oroa dig
    Jag var och besökte "teaterhuset" som jag snackade om i vår förra tråd, men det låg mitt i ingenstans bland industriområdet och sedan så tog scenen upp mer än 30% av självaste lokalen. Annars var det fint och så, 3 olika rum man kan använda och vara i men den stora lokalen (den med scenen) var alltså för liten, jag vill inte att folk skall känna sig som om de är makrill i en konservburk eller så :P

hur går det på jobbet?? mycket att stå i och så nu eller? är det lägenhet ni har nu eller bor ni i hus nu också??

• Bride2B..

glömde hälsa titrania till vår tråd... Välkomna :) vart i göteborg har ni bokat kyrka och lokal? dt är bara 1 veckas skillnad mellan oss :)

• Blåklinten

Tråkigt me lokalen...har du kollat vidare på nån annan ?? De e inte en sån scen som går att ta bort då ???

Oskar kanske kunde ordna så att bara den ena underkjolen kommer..hoppas hoppas!!!

De vi bodde i förut va en bostadsrätt..en lägenhet. Om vi har mycke att stå i nu, jo de kan man säga har inte känt mig ledig eller utvilad på månader ständigt slut kan sova hur många timmar som hälst på nätterna!!

Hur går de själv men skola o jobb ??

• Bride2B..

allt går åt h*lvete... jag har ringt 25 samtal bara nu på morgonen och ingen var direkt positiv... jag kan inte fatta att alla ställen är FULLBEMANNADE... *Arggghhh* jag e så sur och grinig... :(
    jag ringde catering firman och hon sa att hon inte tar emot beställningar 1 år för tidigt för hon visste inte vad som kunde hända i framtiden.. hon bad mig återkomma till våren igen. Men jag berättade om hur jag ville ha det och hon sa att det gick.. så nu är catering "klart" :)
    Jag försöker ringa en lokal men det är bara telesvararen som kommer på o säger vilka öppettider de har, inget svar :(

Svar på tråden Young bride seeks... ;) (2)