• Jen*

Står ni brud i januari?

Jag ska gifta mig i januari, och jag undrar om jag är ensam om det.
    Hittar ingen mer..

Har inte börjat planera så mycket ännu- men det börjar väl bli dax, och det hade varit kul att hitta någon att byta ideér med!

• Svar på tråden Står ni brud i januari?
  • Pågång

Hej alla januaribrudar!

Här har ni en till, vi slår till 22 januari och man ser ju verkligen fram emot det. Skall ha vinrött och guld tänkte jag. Gerbera och rosor i buketten vinröda fast jag skall nog lägga in några champagnefärgade tänkte jag, någon som skall ha något sånt?

Gjort bordsplaceringar i vinrött hårdare kartong med vaniljfärgad lite mindre för namnet.

Idéer mottages men en idé som jag hörde härom dagen var att om man tar typ ett ormhassel träd och så lägger man ett kartonhjärta typ i varje servett så skall gästerna skriva lyckönskningar där i och skicka fram till brudparet som skall hänga dessa i trädet, lite mysigt tyckte jag vad tycker ni?

• Midvintertös

pågång: Ingen dum idè. Har itne tänkt så mycket på lekar etc. Jag tänkte att jag skulle spåna det till sammans med vår toastmaster sedan.

• 29 Jan -05

Hej alla vinterbrudar. Vad kul tråd

• 29 Jan -05

Oj råkade trycka bort mig. Jag ska själv gifta mig den 29 januari och nu börjar det pirra i magen. Planeringen är i full gång och det känns skönt att se att det finns andra januari brudar. vi kan ha mycket hjälp av varandra med tips och ideèr. Jag ser framförallt fram emot att få ha den här mysiga stämningen med alla levande ljus, som inte går att få på sommaren. lycka till alla!

• pucken

hade ju totalt glömt bort den här tråden! klantiga jag =) aja. vi har i alla fall ordnat med en hel del. nästan hela planeringen har gjorts om, så det blir en enkel mottagning efter vigseln och två veckor i thailand istället. biljetterna är klara. känns kanon! min vigselring är fixad, men inte sambons. mina övriga smycken är inköpta och i veckan beställde vi min brudklänning, en forever yours 34112

www.foreverbridals.com/gownpix.asp

har dessutom köpt en manchesterkavaj som jag ska ha när vi är ute (vilket är ganska lite). alla ljus som ska vara i lokalen ligger här hemma, lika så ljusstakar. mina skor och min väska är klara...

hade en del som jag påbörjat (festprogram osv) men det skippar vi iom att det blir enkel mottagning. själva inbjudningskorten är klara, vi ska bara sätta in texten. när skickar ni era kort? funderar på oktober, men vet inte riktigt? hur resonerar ni?

• Midvintertös

Pucken: Jätte fin klänning!

Kommer skicka våra inbjudningskort den 4 sep. Vårt bröllop är en så länge hemligt, så under en kräftskiva den helgen ska vi släppa bomben. *ler* Kommer ha osa datum på 31okt-04 Jag vill ha lite tid på mig att fixa med bordsplanering och annat som kan dyka upp.

Inbjudningskorten är klara och redo. Skor är inköpta, kom över ett par vita stövletter för 380:- Klänningen ska jag få uppsydd så den börjar vi med i oktober. (lång väntan)

Vi är några andra tjejer på en annan tråd som ska till Chockladfabriken på fredag den 27:aug. Om ni är intresserade kan ni väl hojta till, vi måste säga till att vi kommer så vi kan provsmaka alla tårtor.

• princesa

Enligt "vett och etikett" bör man ju inte skicka inbjudningar för tidigt, för ett stort bröllop bör 2-3 månader innan räcka, för ett mindre 4-6 veckor innan.

Jag har förberett några av gästerna på att boka in 8 januari, men å andra sidan ska vi ha ett litet bröllop så då behövs ju inte så stor framförhållning heller...

• cookiemonster

Hej alla vinterbrudar!

Vilken kul tråd! Har fått massor med inspiration (tur det eftersom vi inte har fixat mer än att boka kyrkan och festlokalen än...).Ska sätta fart på en gång.

• Pågång

Hej på er igen!

Midvintertös vart fick du tag i stövletterna? Vill också ha såna, beige eller vita. Tycker ebay är lite jobbigt och tja det gäller att de passar ju...

Imorgon skall det bli samkväm med sambons mor och syskon. Planering inför dukning, bröllopsbukett, mat och så skall vi dricka vin och bara ha det gott!!!

Härligt att gifta sig...:)

• Liis

Hej alla!
    Kul tråd som jag säkert kommer att återvända till. Vinterbrud - gifter du dig på Ängby Slott????

• Midvintertös

Pågång: Jag köpte dem på DinSko för 380:- Jag sprang på dem på lunchen*ler*

• Pågång

Kanoners då skall jag kolla där.

FÖrresten samkvämet blev kanon, blev av med både matbokning, duknings-dekorationer bla bla... tja det var bara at lämpa över åh så skönt, lite mer ro i kroppen nu.
    Nu kanske jag kan koncentrera mig bara på att bli vacker :)

• Midvintertös

Pågång: Det gör du helt rätt i.

Svar på tråden Står ni brud i januari?